duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 noiembrie, 2019

Supravegherea constantă a miliarde de persoane, de către Facebook și Google sunt o amenințare sistemică la adresa drepturilor omului și a libertății de exprimare, a acuzat miercuri asociația Amnesty International.

The “Big Five” – Apple, Amazon, Google, Microsoft and Facebooktrebuie să-și schimbe modelul economic și să înceteze să fie dependente de datele personale, atrage atenția Amnesty International, într-un comunicat citat de The Verge. 


Extragerea și analiza datelor noastre private, la o scară uriașă, nu sunt compatibile cu dreptul la o viață privată iar „vasta arhitectură publicitară a Google şi Facebook este o armă puternică în mâinile cui nu trebuie”, menționează un raport prezentat meircuri de Amnesty International.

Internetul este o parte necesară a vieții zilnice a oamenilor din întreaga lume, iar cei cinci giganți tech domică aproape toate serviciilor online. Facebook și Google sunt în mod special puternici, când ne referim la libertatea de opinie și de exprimare, drepturi aflate sub asalt, pentru că furnizează gratuit servicii online indispensabile pentru miliarde de persoane, dar utilizează datele personale colectate pentru publicitatea ţintită.

“Miliarde de oameni nu au altă posibilitate să acceseze acest spațiu public decât termenii dictați de Facebook și Google”, a declarat Kumi Naidoo, secretar general al Amnesty International.

„Controlul lor insidios asupra vieţii noastre digitale subminează fundamentul însuşi al vieţii private şi reprezintă una dintre provocările majore ale epocii noastre în materie de drepturi ale omului”, a mai afirmat Kumi Naidoo, citat într-un comunicat al asociației.


„Google şi Facebook au erodat treptat respectul pentru viaţa noastră privată. Astăzi suntem în capcană. Fie ne supunem acestei maşini uriaşe de supraveghere – unde datele noastre sunt uşor folosite pentru a ne manipula şi influenţa – sau renunţăm la beneficiile lumii digitale”, a adăugat Naidoo.

Facebook s-a apărat împotriva a ceea ce a calificat ‘inexactităţi’ ale raportului.

„Modelul economic al Facebook nu se axează, după cum sugerează sinteza dumneavoastră, pe colectarea de date personale. După cum aţi subliniat corect, noi nu vindem date, ci vindem publicitate” a răspuns compania lui Mark Zuckerberg.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Într-o declarație transmisă The Verge, un purtător de cuvânt al Google a declarat că Google lucrează pentru a le oferi oamenilor mai mult control asupra datelor lor, iar în ultimele 18 luni au făcut schimbări majore pentru acest lucru.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: