fbpx

Chestiunea

Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult

14.01.2021

La obiect

Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult

13.01.2021

La obiect

Salariul mediu pe economie a trecut pragul de 700 de euro în noiembrie. Semnal de frână tras de administrația publică

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna noiembrie 2020 a fost de 5.565 lei, cu 113 lei sau 2,1% mai mult… Mai mult

13.01.2021

La obiect

Noiembrie 2020 – producția industrială în pierdere de viteză, influențată de sezonalitate

România a consemnat în luna noiembrie 2020 o scădere de 4,8% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută). De reținut, însă, acest rezultat… Mai mult

13.01.2021

Airbus ZEROe – trei variante-concept ale primului avion comercial cu zero emisii

de Victor Bratu , 21.9.2020

Airbus a prezentat luni, la sediul din Toulouse, planul tehnologic al companiei pentru 2020-2025 care conține trei noi concepte pentru primul avion comercial cu zero emisii din lume care va putea fi operaționalizat începând din 2035.

Fiecare  dintre aceste concepte prezintă o abordare diferită pentru un zbor cu zero emisii, explorând diverse opțiuni tehnologice și configurații aerodinamice pentru a susține ambițiile companiei de a fi pionier pentru decarbonizarea industriei aeronautice.

Aceste concepte se bazează pe hidrogen ca sursă de putere principală – opțiune care, pentru Airbus, oferă perspective excepționale pentru a deveni o sursă de combustibil aeronautic și care, cel mai probabil, va fi o soluție și pentru industria aeronautică, dar și pentru alte industrii care doresc să își atingă obiectivele de protejare a mediului.

“Acesta este un moment istoric pentru întreg sectorul de aviație comercială și dorim să avem rolul principal în cea mai importantă tranziție pe care industria o va cunoaște. Conceptele pe care le prezentăm oferă lumii o imagine a ambiției noastre de a conduce industria aviației către viziunea îndrăzneață asupra zborurilor viitoare cu zero emisii”, a declarat Guillaume Faury, CEO Airbus. “Cred cu tărie că utilizarea hidrogenului – ca și combustibil sintetic, dar și ca sursă de putere principală pentru zborurile comerciale – are potențialul de a reduce semnificativ impactul industriei de aviație asupra mediului înconjurător.”

Cele trei concepte – denumite “ZEROe” – pentru o aeronavă de zbor comercial cu  zero emisii includ:

  • Un design turbofan (120-200 pasageri) cu o autonomie de zbor de 2,000+ mile nautice, capabile să efectueze zboruri transcontinentale și susținute de un motor modificat gaz-turbină pe hidrogen – și nu pe combustibil de avion, prin combustie. Hidrogenul lichid va fi depozitat și distribuit prin rezervoare plasate în spatele peretelui etanș de compartimentare spate.
  • Un design turboprop (până la 100 pasageri) utilizând un motor turbopropulor în locul unuia cu turboventilatoare, de asemenea susținut de combustie de hidrogen în motoare modificate gaz-turbină, capabile să efectueze zboruri de mai mult de 1,000 de mile nautice, fiind o opțiune excelentă pentru zboruri de scurtă durată.
  • Un design fuziune aripi/corp  (până la 200 pasageri) un concept în care aripile fuzionează cu corpul aeronavei, cu o autonomie de zbor similară cu conceptul turbofan. Fuzelajul excepțional de lat oferă multiple opțiuni pentru depozitarea și distribuirea hidrogenului, dar și pentru dispunerea cabinei.

“Aceste concepte ne ajută să explorăm și să consolidăm designul și forma primei aeronave comerciale cu zero emisii din lume, pe care intenționăm să o operaționalizăm până în anul 2035,” a declarat Guillaume Faury. “Tranziția către hidrogen, ca sursă de putere principală pentru aceste concepte de avioane, va necesita acțiuni clare din partea întregului ecosistem aviatic.  Susținuți de guvern și partenerii din industrie, putem face față acestei noi provocări, de a utiliza la scară largă energia regenerabilă și hidrogenul, pentru un viitor durabil al industriei de aviație.”

Pentru a se adapta noilor provocări, aeroporturile vor trebui să susțină transporturile de hidrogen și infrastructura de realimentare în funcție de necesitățile zilnice. Susținerea din partea guvernelor va fi esențială pentru a reuși să atingem aceste obiective ambițioase, prin creșterea finanțării pentru cercetare și tehnologie, digitalizare și mecanisme care să încurajeze utilizarea combustibililor sustenabili, dar și reînnoirea flotei de aeronave astfel încât companiile aeriene să poată înlocui mai repede aeronavele vechi, mai puțin prietenoase cu mediul.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 21.9.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Ministrul Educației: Se pregătește OUG privind recuperarea materiei pierdute prin prezența fizică în școli

Vladimir Ionescu

Ministerul Educației va propune o ordonanță de urgență pentru recuperarea materiei pierdute din cauza predării online, prin prezența fizică în școli timp de 5 ore… Mai mult

Stiri

Peste 840.000 de români – programați pentru vaccinarea anti COVID-19 în etapa a doua

Vladimir Ionescu

Peste 840.000 de români s-au programat până acum pe platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro, în cadrul etapei a doua de vacinare anti-COVID, a anunțat Comitetul Naţional de… Mai mult

Stiri

Se redeschid teatrele în București: Teatrul Național din 5 februarie. Teatrul Nottara repetă „în regim de spectacol”

Vladimir Ionescu

Teatrul Național I.L. Caragiale din București (TNB) va relua spectacole la sediu, în toate sălile, începînd din 5 februarie, cu respectarea tuturor normelor în vigoare,… Mai mult

Stiri

A șasea tranșă de vaccinuri Pfizer-BioNTech în România – cum vor fi distribuite

Vladimir Ionescu

A șasea tranșă de vaccin de la Pfizer-BioNTech, formată din 92.430 doze, va sosi luni în România, pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca și Timișoara. Dozele… Mai mult

Europa

Charles Michel: UE va obliga companiile farmaceutice să respecte contractele de aprovizionare cu vaccinuri anti-COVID

Iulian Soare

Uniunea Europeană va obliga companiile farmaceutice să-şi respecte contractele pe care le-au semnat pentru aprovizionarea cu vaccinuri anti-COVID-19, a declarat duminică preşedintele Consiliului European, Charles… Mai mult

Europa

Papa Francisc îi îndeamnă pe ziariști să meargă pe teren pentru a nu fi manipulați de rețelele sociale și de agențiile de presă

Vladimir Ionescu

Papa Francisc i-a îndemnat pe jurnalişti să facă anchete pe teren şi să nu rămână doar în faţa calculatorului, avertizând asupra riscului informaţiilor neverificate difuzate… Mai mult

Europa

Directorul Mossad va discuta cu CIA și Administrația Biden la Washington despre viitorul acordului nuclear iranian

Iulian Soare

Premierul în funcţie al Israelului, Benjamin Netanyahu, îl va trimite la Washington pe directorul serviciului israelian de informaţii Mossad, Yossi Cohen (foto), pentru a prezenta… Mai mult