fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Diminuarea PIB pe S1, ajustată de la -4,7 la -4,5%. Scăderea producției industriale, principalul factor

INS a anunțat un rezultat de -4,5% al PIB pe S1 2020, deși a recalculat în jos rezultatul pe T2 cu circa 1,1 miliarde lei.… Mai mult

11.10.2020

La obiect

Paradox românesc pe piața asigurărilor de catastrofă: O comparație cu celelalte state UE la eficiența obligativității

România este printre puținele țări din Europa în care asigurarea locuințelor este obligatorie. Cu toate astea, doar una din cinci locuințe deține o asigurare împotriva… Mai mult

11.10.2020

Evenimentul

Acord semnat la Washington: un consorțiu de firme din SUA, România, Canada, Franța va dezvolta proiectul nuclear Cernavodă

Secretarul pentru Energie din SUA, Dan Brouillette, și ministrul român al Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, au parafat vineri un proiect de… Mai mult

09.10.2020

La obiect

Salariile în plină pandemie: August 2020 – câștigul net, diminuat cu aproape trei procente față de iulie

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna august 2020 a fost de 5.337 lei, cu 131 de lei sau 2,4% mai… Mai mult

09.10.2020

Airbus ZEROe – trei variante-concept ale primului avion comercial cu zero emisii

de Victor Bratu , 21.9.2020

Airbus a prezentat luni, la sediul din Toulouse, planul tehnologic al companiei pentru 2020-2025 care conține trei noi concepte pentru primul avion comercial cu zero emisii din lume care va putea fi operaționalizat începând din 2035.

Fiecare  dintre aceste concepte prezintă o abordare diferită pentru un zbor cu zero emisii, explorând diverse opțiuni tehnologice și configurații aerodinamice pentru a susține ambițiile companiei de a fi pionier pentru decarbonizarea industriei aeronautice.

Aceste concepte se bazează pe hidrogen ca sursă de putere principală – opțiune care, pentru Airbus, oferă perspective excepționale pentru a deveni o sursă de combustibil aeronautic și care, cel mai probabil, va fi o soluție și pentru industria aeronautică, dar și pentru alte industrii care doresc să își atingă obiectivele de protejare a mediului.

“Acesta este un moment istoric pentru întreg sectorul de aviație comercială și dorim să avem rolul principal în cea mai importantă tranziție pe care industria o va cunoaște. Conceptele pe care le prezentăm oferă lumii o imagine a ambiției noastre de a conduce industria aviației către viziunea îndrăzneață asupra zborurilor viitoare cu zero emisii”, a declarat Guillaume Faury, CEO Airbus. “Cred cu tărie că utilizarea hidrogenului – ca și combustibil sintetic, dar și ca sursă de putere principală pentru zborurile comerciale – are potențialul de a reduce semnificativ impactul industriei de aviație asupra mediului înconjurător.”

Cele trei concepte – denumite “ZEROe” – pentru o aeronavă de zbor comercial cu  zero emisii includ:

  • Un design turbofan (120-200 pasageri) cu o autonomie de zbor de 2,000+ mile nautice, capabile să efectueze zboruri transcontinentale și susținute de un motor modificat gaz-turbină pe hidrogen – și nu pe combustibil de avion, prin combustie. Hidrogenul lichid va fi depozitat și distribuit prin rezervoare plasate în spatele peretelui etanș de compartimentare spate.
  • Un design turboprop (până la 100 pasageri) utilizând un motor turbopropulor în locul unuia cu turboventilatoare, de asemenea susținut de combustie de hidrogen în motoare modificate gaz-turbină, capabile să efectueze zboruri de mai mult de 1,000 de mile nautice, fiind o opțiune excelentă pentru zboruri de scurtă durată.
  • Un design fuziune aripi/corp  (până la 200 pasageri) un concept în care aripile fuzionează cu corpul aeronavei, cu o autonomie de zbor similară cu conceptul turbofan. Fuzelajul excepțional de lat oferă multiple opțiuni pentru depozitarea și distribuirea hidrogenului, dar și pentru dispunerea cabinei.

“Aceste concepte ne ajută să explorăm și să consolidăm designul și forma primei aeronave comerciale cu zero emisii din lume, pe care intenționăm să o operaționalizăm până în anul 2035,” a declarat Guillaume Faury. “Tranziția către hidrogen, ca sursă de putere principală pentru aceste concepte de avioane, va necesita acțiuni clare din partea întregului ecosistem aviatic.  Susținuți de guvern și partenerii din industrie, putem face față acestei noi provocări, de a utiliza la scară largă energia regenerabilă și hidrogenul, pentru un viitor durabil al industriei de aviație.”

Pentru a se adapta noilor provocări, aeroporturile vor trebui să susțină transporturile de hidrogen și infrastructura de realimentare în funcție de necesitățile zilnice. Susținerea din partea guvernelor va fi esențială pentru a reuși să atingem aceste obiective ambițioase, prin creșterea finanțării pentru cercetare și tehnologie, digitalizare și mecanisme care să încurajeze utilizarea combustibililor sustenabili, dar și reînnoirea flotei de aeronave astfel încât companiile aeriene să poată înlocui mai repede aeronavele vechi, mai puțin prietenoase cu mediul.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 21.9.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Moment istoric: liderii marilor religii se vor ruga în comun pentru pace

Iulian Soare

Papa Francisc şi lideri de diferite religii, printre care şi patriarhul ortodox Bartolomeu I, se vor ruga marţi în Piaţa Campidoglio din Roma pentru victimele… Mai mult

Stiri

Michael Horodniceanu, care a revoluționat traficul din New York, îl va consilia pro bono pe Nicușor Dan

Vladimir Ionescu

Nicușor Dan a obținut sprijinul profesorului american de origine română Michael Horodniceanu, care a condus timp de mai mulți ani tot ce a ținut de… Mai mult

Stiri

Șeful Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice, din Poliția Română, pus sub control judiciar

Vladimir Ionescu

Marius Eduard Moise, comisar şef în cadrul IGPR – Direcţia de Investigare a Criminalităţii Economice, a fost pus luni sub control judiciar, de către procurorii… Mai mult

Stiri

Eurostat: România, cea mai mare creștere la nivelul UE, în august, a lucrărilor de construcții

Raluca Florescu

România a înregistrat în august o creștere anuală de 12,4% a lucrărilor de construcții, cea mai mare la nivelul statelor membre, după cum reiese din… Mai mult

Stiri

Oficial: Capitala întră în scenariul roșu pentru 14 zile – școlile, restaurantele și teatrele se închid, purtarea măștii devine obligatorie și pe stradă

Vladimir Ionescu

Masca devine obligatorie în toate spațiile publice din Capitală, iar cursurile se mută în online, începând de marți, ora 00.00, conform măsurilor anunțate luni de… Mai mult

Stiri

Directorul medical Spitalului Colentina a demisionat. Unitatea este acum în totalitate destinată pacienților Covid

Vladimir Ionescu

Sabina Zurac (foto) a demisionat din poziția de director medical al Spitalului Colentina, vineri, înainte de anunțul autorităților potrivit căruia unitatea va trata exclusiv pacienți… Mai mult

Stiri

RePatriot App – aplicația care conectează românii de pretutindeni cu oportunitățile de acasă

Vladimir Ionescu

RePatriot anunță luni lansarea unei aplicații care apropie românii de pretutindeni – RePatriot App, cu ajutorul căreia ”poți fi mereu conectat cu oportunitățile pe care… Mai mult