miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 ianuarie, 2020

Consumul privat îşi reduce viteza de creştere, dar constituie încă argumentul principal al aşteptărilor privind creşterea economică din anul viitor, spun analiștii bancari, interpretând datele publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).

Pe de altă parte, vânzările de carburanți au scăzut, semnalând încetinirea activității în economia reală, avânfd în vedere că și flotele corporatiste se aprovizionează din aceleași „magazine specializate”, pe care le monitorizează INS.

Viteza de creştere a comerţului cu amănuntul a scăzut până la 6,5% (în serie brută) în noiembrie față de aceeași lună a anuluit trecut, de la 6,8% în octombrie 2019 /octombrie 2018.


Și ritmul lunar a scăzut până la 0,8% în noiembrie, față de octombrie 2019, de la 0,9% în octombrie față de luna anterioară, se remarcă într-un raport al Băncii Transilvania (BT).

Cu toate acestea, „consumul gospodăriilor va rămâne factorul cheie de creștere economică în 2020, beneficiind în continuare de condițiile de pe piața muncii: o rată scăzută a șomajului combinată cu salariile nete robuste”, spun analiștii BCR într-un raport al Erste Group Research (EGR).

Dintre toate categoriile de mărfuri, doar vânzările de carburanţi au înregistrat o scădere faţă de octombrie 2019, de 2,2%, fapt care poate fi considerat un semn al scăderii impulsului în economie.


De altfel, scăderea vânzărilor de carburanți a fost cea care a determinat temperarea cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul.

Vânzările de carburanţi au scăzut de la 6,2% an/an în octombrie la 1,8% an/an în noiembrie (cea mai slabă evoluție din iunie), spune raportul BT.

Noiembrie 2019 comparativ cu noiembrie 2018

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2019, comparativ cu luna noiembrie 2018 a înregistrat o creştere cu 6,5% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+8,5%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,0%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,8%), spune comunicatul INS.

În serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, creșterea a fost de 6,2% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,6%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,7%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,2%).

Primele 11 luni

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În serie brută, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu aceeași excepție), a înregistrat o creştere cu 7,0% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+8,5%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,6%).

În serie ajustată, creşterea a fost de 7,0% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+8,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,7%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,2%), spune raportul INS.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: