vineri

12 iulie, 2024

9 februarie, 2024

Smartlink Communications, cu sprijinul Băncii Transilvania, oferă antreprenorilor români interesați un nou raport din seria „Superclans” a companiei, intitulat “Afaceri de Familie Globale”. 

Raportul propune și o radiografie a marilor afaceri familie în fiecare din țările relevante din Europa Centrală și de Est, inclusiv România.

În acest context, evoluțiile marilor afaceri de familie în Europa Centrală și de Est trebuie situate în cadrul mai larg al transformărilor economice majore din ultimii 30 ani. Povestea de succes a regiunii are în centru Polonia, o țară care în 2016 avea o economie de 2,6 ori mai mare decât în 1990 și o creștere a numărului celor între 25 și 34 ani cu educație superioară de la 14% la 41%. România, pentru a face față acestui avânt regional, trebuie să-și îmbunătățească bazele structurale ale creșterii economice, în special printr-un accent mai puternic pe educație și politici de ocupare a forței de muncă, iar afacerile de familie au un rol cheie in succesul societal.

Principalele concluzii ale Raportului


În timp ce afacerile de familie nu au întotdeauna parte de atenția pe care o merită, influența lor asupra mediului de afaceri în general poate fi semnificativă. Lecțiile pe care aceste business-uri, care prezintă o combinație unică de tradiție și inovație, valori și adaptabilitate, parteneriate și continuitate, le pot transmite pot fi extrem de valoroase într-un moment al marilor transformări economice.

Patru mari concluzii ale studiului în rezumat:.

1. Afacerea de familie au impact.

Contrar percepției populare că afacerile de familie sunt marginale din punct de vedere economic, peste 50% din PIB-ul SUA provine de la afaceri de familie. În unele cazuri, această cotă poate fi și mai mare la nivel internațional: conform unor estimări, doar câteva familii din Coreea de Sud controlează aproape 75% din PIB-ul acestei țări.

2. Oamenii au încredere în afacerile de familie.

Chiar dacă ultimele estimări consemnează un declin, sondajele de opinie sugerează că oamenii au mai multă încredere în afacerile de familie decât în întreprinderile de stat sau în companiile multinaționale cotate la bursă. Cu alte cuvinte, a fi perceput ca o afacere de familie ar putea aduce beneficii de imagine, iar acest aspect ar putea fi relevant pentru campaniile de relații publice ale unei companii.

3. Afacerea de familie generează randamente bune.


Chiar dacă aparent contraintuitiv, companiile cotate la bursă în care o familie deține o parte semnificativă din afacere oferă, potrivit unor estimări, randamente mai bune pe piața de capital decât companiile cotate la bursă, cel puțin în cazul marilor companii. În raport, discutăm potențialele motive, dar avantajul pare să fie robust, iar investitorii ar putea să țină cont de acest aspect în deciziile pe care le iau.

4. Afacerea de familie domină piețele emergente.

Pe măsură ce piețele emergente devin mai importante la nivel global, la fel se întâmplă și cu afacerile de familie care le domină. Deja, afacerile de familie reprezintă cea mai mare parte a marilor afaceri din Asia de Sud-Est și o majoritate a marelui business din India, Europa de Est, Orientul Mijlociu și America Latină. Pe măsură ce aceste regiuni se dezvoltă economic, peisajul global al afacerilor ar putea fi tot mai mult dominat nu de companiile cotate la bursă cu care ne-am obișnuit, ci de afacerile de familie.

Raportul este disponibil integral AICI-LINK

Raportul anterior, din 2022, este disponibil AICI-LINK

”Există toate premisele ca afacerile de familie să ajungă să domine lumea afacerilor”

“Afacerile de familie au fost o parte integrantă a peisajului economic de secole și există motive serioase ca acest lucru să fie valabil și pentru secolele următoare. De fapt, există toate premisele că afacerile de familie ar putea ajunge să domine lumea afacerilor în viitorul apropiat. În acest raport al Smartlink Communications susținut de Banca Transilvania, scoatem în evidență câteva dintre lecțiile pe care aceste business-uri le pot prezenta cu succes mediului de afaceri și în special antreprenorilor interesați de internaționalizare și dezvoltarea propriilor afaceri de familie.”, afirmă Radu Magdin, CEO Smartlink Communications.

”O zonă la care mediul bancar trebuie să se uite mai serios”

„La Banca Transilvania, ne-am făcut un obicei din a fi alături de antreprenori. Ne interesează ce putem învăța din experiența afacerilor de familie cu amprentă globală, fie ele din piețe consolidate sau emergente. Acest Raport arată o zonă la care mediul bancar trebuie să se uite mai serios în viitor.”, susține Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: