ADR a lansat licitația pentru platforma care va gestiona viitoarele cărți electronice de identitate - CursDeGuvernare.ro
miercuri

27 octombrie, 2021

ADR a lansat licitația pentru platforma care va gestiona viitoarele cărți electronice de identitate

27 decembrie, 2020

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a inițiat o licitație estimată la 78,4 milioane de lei, fără TVA, pentru dezvoltarea și implementarea unei platforme care va gestiona viitoarele cărți electronice de identitate ale cetățenilor, potrivit anunțului publicat în SEAP.

Ofertele pot fi depuse până la începutul lunii februarie 2021. Proiectul este finanțat din fonduri europene și va avea o durată de implementare de 27 de luni de la data atribuirii contractului.

Cărțile electronice de identitate vor deveni obligatorii din august 2021 și vor conține date biometrice ale titularilor, cum ar fi amprente.


Președintele Klaus Iohannis a promulgat, la începutul lunii august, legea privind evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români, prin care sunt introduse CI-urile cu cip.

Cărțile de identitate cu cip va înlocui cardurile de sănătate și vor putea fi folosite la autentificarea tuturor sistemelor informatice ale statului.

Conform reglementării, cei care nu doresc astfel de documente pot cere eliberarea unui act de identitate fără cip.

Noutățile introduse prin noua lege și noile documente:

  • modificarea mai multor acte normative referitoare la evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români, în sensul asigurării condiţiilor necesare pentru ca titularul unui document electronic să se autentifice on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice – bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.
  • se instituie o excepţie de la regula eliberării actului de identitate începând cu vârsta de 14 ani. Astfel, opţional, numai la solicitarea părinţilor/reprezentanţilor legali se poate elibera o carte de identitate simplă sau o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului.
  • pentru prima dată, va putea fi emis buletin și copiilor sub 14 ani
  • noul CI permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii
  • cipul nu conține informații referitoare la calitatea de asigurat în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate
  • cipul conține datele de identificare ale titularului
  • posibilitatea de a opta pentru eliberarea unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, care nu va conţine niciun CIP
  • cartea de identitate simplă conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă
  • după personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.

Termenele de valabilitate pentru cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate:

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

a) 2 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
b) 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
c) 10 ani după împlinirea vârstei de 18 ani
d) nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.


Cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate: la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cu excepţia cererii pentru eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, precum şi la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din ţara respectivă.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr