vineri

26 aprilie, 2024

6 mai, 2011

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România a motivat, vineri, prin comunicarea greoaie cu autorităţile bulgare întârzierea construcţiei podului Calafat-Vidin peste Dunăre, derulat cu fonduri europene.

Replica MTI de la Bucureşti vine după ce ministrul adjunct bulgar al Transporturilor, Ivailo Moskovski, susţinuse că întârzierea proiectului de îmbunătăţire a navigaţiei pe Dunăre este cauzată de partea română.

Studiul invocat de ministrul adjunct al Transporturilor din Bulgaria, Ivailo Moskovski, face parte din contractul ISPA – Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno – bulgar al Dunării şi studii adiţionale – finanţat de Comisia Europeană, prin ISPA, semnat pe 3 mai 2007.


”Contractul avea o durată iniţială de 14 luni, dar care nu a putut fi respectată din cauza mai multor factori neprevăzuţi, printre care şi colaborarea greoaie cu partea bulgară. Până la acest moment colaborarea cu partea bulgară a generat întârzieri semnificative şi reprezintă unul din principalele motive ale întârzierilor apărute în cadrul acestui contract”, susţine MTI.

De asemenea, ministerul condus de Anca Boagiu susţine că în faza de început a contractului – conform înţelegerii cu partea bulgară, consultantului trebuia să i se pună la dispoziţie datele privind măsurătorile batimetrice şi hidrografice aferente sectorului bulgar al Dunării.

După analizarea datelor, transmise în 2007, acestea s-au dovedit inutilizabile, astfel încât Consultantul a fost pus în situaţia de a realiza pe cont propriu respectivele studii şi măsurători, ceea ce a condus la o întârziere de aproximativ un an, a mai afirmat Ministerul Transporturilor.

Potrivit acestuia, pe parcursul derulării contractului toate observaţiile pe documentele elaborate de către consultant au fost transmise cu mari întârzieri de către autorităţile bulgare, astfel: studiul de fezabilitate iniţial a fost transmis în decembrie 2008, iar observaţiile părţii bulgare au fost primite în decembrie 2009.


Ultima variantă a studiului de fezabilitate a fost transmisă partenerului bulgar pe 9 februarie 2011, iar comentariile şi observaţiile acestuia au fost primite pe 5 mai 2011.

Proiectul ‘Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno – bulgar al Dunării’ are valoarea de 140 milioane de euro.

În primăvara anului trecut, premierul român Emil Boc şi omologul său bulgar, Boyko Borisov, au vizitat şantierul podului Calafat-Vidin, liderul de la Palatul Victoria luându-şi angajamentul că banii europeni nu vor fi pierduţi din cauza întârzierilor.

”Nu-mi place să văd că se pierd bani europeni, dar, prin efortul politic, sperăm ca împreună să salvăm banii europeni pentru construcţia acestui pod. Dacă nu se face ceea ce decidem, vom trece la sancţiuni de toate felurile: financiare, politice, orice va fi necesar ca aceste lucruri să se realizeze în termenul convenit”, îi ameninţa Boc pe constructori, la Vidin.

Unul dintre constructorii împotriva cărora erau îndreptate avertismentele este compania spaniolă FFC Construction.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: