Producătorii de mașini chinezi dețin un avantaj tehnologic față de concurenții europeni, avertizează comisarul UE pentru comerț, Valdis Dombrovskis (foto), potrivit Euractiv.
„Deși industria europeană are excelență tehnologică în multe aspecte, producătorii auto chinezi beneficiază de avantaje tehnologice în privința bateriilor, software-ului, sistemelor de infotainment și a timpului de dezvoltare”, a declarat comisarul european pentru comerț, Valdis Dombrovskis.
Declarația comisarului Valdis Dombrovskis evidențiază o schimbare semnificativă în industria auto globală, în special în competiția dintre producătorii europeni și cei chinezi. În timp ce Europa a fost recunoscută de mult timp pentru expertiza sa în dezvoltarea tehnologiilor auto, în special în zone precum inginerie, siguranță și controlul emisiilor, Dombrovskis subliniază că producătorii chinezi conduc în mai multe domenii cheie.
China are un ecosistem solid de producție a bateriilor, esențial pentru vehiculele electrice (EV). Companii precum CATL și BYD domină piața globală de baterii EV, oferind tehnologii eficiente din punct de vedere al costurilor și performanței.
Producătorii auto chinezi au avansat rapid și în integrarea funcțiilor inteligente, inclusiv sisteme de infotainment alimentate de AI, tehnologii de conducere autonomă și integrarea fără probleme a smartphone-urilor, atrăgând astfel consumatorii orientați spre tehnologie.
Producătorii chinezi de automobile sunt totodată recunoscuți pentru viteza cu care lansează noi modele și tehnologii pe piață, beneficiind de un proces de dezvoltare mai agil, permițându-le să se adapteze rapid la cerințele în schimbare ale consumatorilor și la progresele tehnologice.
Observația lui Dombrovskis subliniază presiunea crescândă asupra producătorilor auto europeni de a recupera decalajul, mai ales în sectorul vehiculelor electrice, pe măsură ce producătorii chinezi câștigă cotă de piață atât la nivel național, cât și internațional.
(Citiți și: ”„O provocare existențială pentru UE”. Decalogul lui Draghi: Salvarea economiei europene – investiții cât două Planuri Marshall”)
***