Marii producători auto de la nivel global accelerează eforturile de repornire a fabricilor, semnale în acest sens venind din Wuhan (China) Maranello (Italia) și Michigan (SUA), transmite Reuters. Reluarea producției ar urma să fie ajutată de implementarea pe scară largă a protocoalelor de siguranță dezvoltate pentru lansarea liniilor de fabricare a ventilatoarelor.
Pe plan local, Automobile Dacia-Renault a anunțat reluarea activității în două etape, mai întâi din 21 aprilie cu 440 de salariați care se vor oferi voluntar, și apoi complet, din 4 mai.
Măsurile de securitate analizate diferă de la producător la producător. Producătorul italian de mașini sport Ferrari a anunțat miercuri că va oferi teste gratuite de sânge angajaților care doresc să știe dacă au fost expuși la virus.
Șeful departamentului de protecție a muncii din cadrul General Motors, Jim Glynn, a precizat pentru sursa citată că producătorul auto a studiat protocoalele dezvoltate de Amazon pentru a evita contaminarea depozitelor, cum ar fi monitorizarea temperaturii angajaților înainte de intrarea la locul de muncă.
Producătorii și furnizorii din industria auto par a fi ajuns la concluzia că un set de măsuri de precauție ar putea asigura reluarea activității uzinelor la capacitate mare. Printre acestea se numără monitorizarea temperaturii angajaților, chestionarele zilnice privind starea de sănătate, reproiectarea liniilor de asamblare așa încât angajații să fie la o distanță de cel puțin un metru unii de alții, precum și asigurarea de măști și mănuși de protecție.
”Știm care sunt protocoalele de care avem nevoie pentru a asigura siguranța oamenilor”, a declarat Gerald Johnson, vicepreședintele GM, într-un interviu pentru Reuters. Compania a redeschis uzinele din China, în vreme ce fabricile din Coreea de Sud au funcționat pe toată durata pandemiei. Johnson nu a înaintat o dată la care ar urma să fie reluată activitatea din SUA.
Producătorii europeni au anunțat că speră să reia construcția de mașini în a doua parte a lunii aprilie. În SUA, mai multe companii mari precum Honda Motor și Toyota Motor Corp au precizat că speră să dea drumul activității în prima săptămână din mai.
Fiat Chrysler (companie italiano-americană) și sindicatele pun la punct planuri pentru creșterea măsurilor de securitate așa încât producția să poată fi reluată. Printre acestea se numără mutarea pauzelor de masă pentru a evita aglomerarea cantinelor.
Compania de logistică Gefco a transportat recent 750 de tone piese auto de schimb din China în Franța, folosind opt zboruri charter.
Transporturile au inclus compresoare turbo, pistoane, panouri de control, uși și mulaje, parte a pregătirilor producătorilor europeni pentru repornirea instalațiilor de asamblare de pe continent, potrivit Automotive Logistics.