Numărul de posturi bugetate din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) va fi redus cu circa 2.000, la 25.582, din schema de personal urmând să dispară și 150 de posturi de conducere, potrivit unei hotărâri adoptate marți seara de Guvern. Este vorba despre posturi bugetate, dar vacante la ora actuală.
”Reorganizarea propusă conduce la eficientizarea activității instituției și la reducerea costurilor, având ca efect reducerea funcțiilor de conducere cu 150 posturi, ceea ce reprezintă aproximativ 5,5%. În acest context, proiectul de act normativ propune reducerea cu 2.000 posturi vacante a numărului actual al posturilor alocat ANAF”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Totodată se va proceda la reanalizarea repartizării numărului de posturi pentru fiecare administrație județeană, în funcție de anumite criterii, precum:
– ponderea veniturilor colectate de fiecare organ fiscal în total venituri realizate;
– numărul și dispersia în teritoriu a contribuabililor administrați de organele fiscale din subordine;
– costul colectării înregistrat la fiecare unitate fiscală.
Actul normativ mai prevede:
Înființarea Direcției generale de management al riscului, în subordinea președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, ca urmare a preluării activității de analiză de risc de la structurile cu atribuții în acest domeniu.
Înființarea Unității de management a informației, la nivel de direcție, care să cuprindă oameni cu experiență de business, dar și personal cu expertiză în domeniul IT pentru a accelera procesul de informatizare a agenției.
Înființarea Direcției generale de strategie și monitorizare a proceselor în directa subordonare a președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Noua structură va constitui un instrument al președintelui Agenției pentru estimarea veniturilor și pentru urmărirea realizării veniturilor bugetului general consolidat, pentru monitorizarea periodică a activității instituției, a gradului de îndeplinire a obiectivelor asumate la nivel general şi specific, îmbunătățirea proceselor de activitate şi, la nivel instituțional, îmbunătățirea serviciilor oferite contribuabililor.