vineri

19 iulie, 2024

26 aprilie, 2023

Guvernul a alocat miercuri, prin Ordonanță de Urgență, suma de 750.751.800,69 lei pentru consolidarea planșeului de beton turnat peste râul Dâmbovița în Piața Unirii din București.

Banii vin de la bugetul de stat și sunt alocați cu această destinație autorităților locale din Sectorul 4 prin Programului național de investiții „Anghel Saligny”.

Primăria Sectorului 4 a mai cheltuit anul trecut în jur de 400 milioane euro pentru reparații la pasajul rutier din Piața Unirii.


Nevoia consolidării acestui planșeu de beton reiese dintr-o expertiză efectuată de autoritățile Sectorului 4 al Capitalei și transmisă Ministerului Dezvoltării.

Potrivit guvernului, care citează această expertiză, ”structura de rezistență a planșeului Unirii care acoperă râul Dâmbovița între intersecția dintre străzile Căldărari, Halelor și Bulevardul Dimitrie Cantemir, prezintă o serie de degradări la elementele structurale, care pot avansa rapid și care impun o serie de lucrări de intervenție pentru a evita un eventual colaps nedorit al structurii sau a unor părți din aceasta”.

Primăria Sector 4 are deja lansată licitația pentru proiectare și execuție

Înainte de decizia de miercuri a guvernului, Primăria Sectorului 4 lansase deja licitația pentru consolidarea planșeului. Valoarea estimată de primărie a acestui contract este de 842.481.987 lei, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 48 luni.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 6 iunie.


Potrivit unui comunicat emis de primărie, ”în paralel, în cadrul lucrărilor întreaga zonă de suprafață va fi reamenajată peisagistic, cu spații verzi, piațete, zone pietonale și alte soluții inovative, care să transforme arealul într-un reper urban pentru București, cât mai atractiv, atât din punct de vedere al interacțiunii sociale și al petrecerii timpului liber, cât și turistic”.

Detaliile tehnice ale casetei care dirijează Dâmbovița pe sub Piața Unirii

Planșeul de beton din Piața Unirii care acoperă Dâmboțita a fost construit în anii 1940. Acesta „dirijează” râul Dâmbovița pe sub pământ, din fața Hanului lui Manuc, pe diagonala parcului și se oprește în peretele pasajului subteran rutier. De acolo, râul trece pe sub pasaj și iese din nou la suprafața lângă Centrul comercial Unirii.

Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa pe lăţimea de 32 de metri şi pe lungimea de 360 de metri, de la strada Căldărari până la pasajul subteran Unirii.

Planșeul desparte râul de suprafață, peste el trece pasajul rutier, iar sub el și sub Dâmbovița, sunt stațiile de metrou Unirii 1 și Unirii 2 și pasajul dintre acestea.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: