marți

16 iulie, 2024

29 martie, 2022

O analiză a K.M.Trust & Partners arată că șapte din zece mari companii active în România au apelat în ultimul an la programe de gestionare a stresului şi anxietăţii, scrie News.ro.

Raportul înainte de pandemie era de două din 10 companii. Anul trecut, cele care au apelat cel mai des la programe de gestionare a anxietății au fost firmele din mediul economic, industria farmaceutică, logistică, tehnologie, servicii şi retail, media și case de avocatură.

”Efectele pandemiei, fenomenul global al demisiilor în masă la diverse niveluri de management, iar în prezent provocările regionale în contextul conflictului din Ucraina – acestea sunt doar câteva dintre provocările liderilor companiilor mari din România în ultimii ani.


Acestea dar şi alţi factori legaţi de presiunile interne de permanentă adaptabilitate ale business-ului au condus la o accentuare a anxietăţii şi senzaţiei de copleşire la nivelurile de vârf ale organizaţiilor, astfel încât șapte din 10 companii au apelat în ultimul an la programe de management al stresului şi anxietăţii”, conform datelor K.M.Trust & Partners.  

Acesta este un indicator esenţial al stării generalizate de copleşire al societăţii şi economiei, având în vedere că marile companii sunt şi cele care au cel mai mare număr de angajaţi şi au un impact major în economie.

Stresul cronic, senzaţia de burnout sau de copleşire (overwhelm) sunt doar câteva dintre efectele pe termen scurt, însă efectele sociale şi economice de lungă durată sunt mult mai ample, avertizează specialiştii.

Executivii s-au confruntat în ultimii doi ani cu o creştere exponenţială a nivelului de stres şi anxietate.


”Anterior pandemiei, ritmul de lucru, viteza schimbărilor şi mediul economic în continuă schimbare erau generatori importanţi de stres, însă cele cinci valuri de pandemie consecutive şi încă prezente, dinamicile ultrarapide din tehnologie şi economie, conflictul din Ucraina prezentat permanent şi amplificat în media i-au dus pe foarte mulţi la limită şi continuă să o facă”, apreciază specialiştii K.M.Trust & Partners

 “În urma discuţiilor cu diverşi CEO ai marilor companii din România, 4 din 6 companii declarau un nivel de stres şi panică greu de controlat în cadrul organizaţiilor. Mass-media are o putere extraordinară de a gestiona fenomenul, iar acesta este unul dintre momentele istorice în omenire când presa poate frâna aceste efecte nocive, prin limitarea informaţiilor care provoacă anxietate”, declară Radu Manolescu, managing partner K.M.Trust & Partners.

Cele mai întâlnite motive de stres şi anxietate sunt legate de decesul/îmbolnăvirea membrilor familiei, colegilor, cele generate de propaganda conflictului din Ucraina şi de manifestarea fricilor în toate formele ei (de exemplu “fuga” din calea războiului, fuga după provizii, rezerve, planuri de relocare etc.)

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: