marți

30 aprilie, 2024

14 februarie, 2022

65% dintre falsificatorii produselor de lux, ca Louis Vuitton, Gucci and Chanel sau Prada, care își vând marfa pe  platformele Facebook şi Instagram provin din China, scrie Reuters citată de News.ro.

„Facebook şi Instagram sunt pieţele cheie în care mărfurile contrafăcute sunt vândute către membrii publicului. Era eBay în urmă cu 10 ani şi Amazon acum cinci ani”, a declarat Benedict Hamilton, director general la Kroll, o companie privată de investigaţii, angajată de mărcile afectate de contrafaceri şi contrabandă.

Cercetările, conduse de firma de analiză a reţelelor sociale Ghost Data, au arătat că falsificatorii vând imitaţii ale mărcilor de lux, între care Gucci, Louis Vuitton, Fendi, Prada şi Chanel.


Au fost identificate peste 26.000 de conturi de falsificatori activi care operează pe Facebook, într-un studiu efectuat în prioada iunie-octombrie 2021, prima dată când cercetarea acesteia privind contrafacerile s-a concentrat pe aplicaţia emblematică a Meta, şi a găsit peste 20.000 de conturi de falsificatori activi pe Instagram, în creştere faţă de numărul din anul precedent, dar în scădere faţă de un vârf din 2019, când au identificat aproximativ 56.000 de conturi false.

Aproximativ 65% dintre conturile găsite în 2021 au avut sediul în China, urmate de 14% în Rusia şi 7,5% în Turcia.

Ghost Data este o firmă italiană de analiză fondată de expertul în securitate cibernetică Andrea Stroppa, care este şi consultant analist de date pentru Forumul Economic Mondial.

O căutare a cuvintelor cheie de către Reuters a identificat zeci de conturi de Instagram şi postări pe Facebook care păreau să promoveze bunuri contrafăcute, pe care Meta le-a eliminat apoi după ce Reuters le-a semnalat.


Comerţul online este o prioritate cheie pentru Meta, care a promovat noi funcţii de cumpărături care ar putea contribui la creşterea veniturilor,  dar a semnalat o poziţie dură împotriva falsificatorilor.

Instagram a spus că mărci de lux precum Dior, Balenciaga şi Versace au adoptat funcţii de cumpărături în aplicaţia sa şi au spus că unele precum Oscar De La Renta şi Balmain folosesc checkout în aplicaţie.

Utilizatorii care exploatează însă platformele sociale pentru a vinde falsuri reprezintă o problemă persistentă pentru Meta, care se confruntă şi cu controlul legiuitorilor şi al autorităţilor de reglementare cu privire la moderarea conţinutului său.

”Vânzarea de falsuri şi frauda sunt o problemă care a persistat întotdeauna cu noile tehnologii. Suntem din ce în ce mai buni în ceea ce priveşte oprirea acestor vânzări şi combaterea fraudatorilor”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei Meta într-un comunicat.

Majoritatea cumpărătorilor ştiu însă că nu obţin un produs original atunci când plătesc doar 100 de dolari pentru o geantă de mână care se vinde cu amănuntul la peste 5.000 de dolari, de exemplu.

Meta s-a alăturat site-urilor de comerţ electronic şi pieţelor online în lupta cu vânzarea de bunuri contrafăcute. Dar, spre deosebire de listările publice de pe site-uri precum eBay  şi Amazon.com, platformele sociale oferă, de asemenea, infractorilor mai multe canale pentru a posta în spaţii închise, a trimite mesaje private şi a folosi conţinut care dispare, cum ar fi Instagram Stories, au spus experţii.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: