Conform INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut ca serie brută, în ianuarie, cu 5,3% faţă de 01. 2021 şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,5%, scrie Agerpres.
Creşterea, per ansamblu, cu 5,3% s-a datorat majorărilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,2), vânzărilor de produse nealimentare (+6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,1%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2022, comparativ cu luna ianuarie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 9,5%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,0%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,4%).
Conform INS, în luna ianuarie 2022 comparativ cu decembrie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2022, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 23,7%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-26,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-24,6%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-16,1%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut, pe ansamblu în luna ianuarie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,9%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,8%).
Creşteri au înregistrat: comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,0%) şi vânzările de produse nealimentare (+1,3).