Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunță că timpul mediu de soluţionare a unei negocieri consumator – bancă a scăzut la 33 de zile anul trecut, scrie Agerpres.
„Timpul scurt în care se ajunge la o soluţie în cadrul unei negocieri vine pe fondul eficienţei în negociere: anul trecut, aproximativ 9 din 10 negocieri între consumatori şi bănci s-au încheiat cu împăcarea părţilor şi cu acceptarea soluţiilor propuse de conciliatorii CSALB.
În 473 de negocieri părţile s-au împăcat şi doar în 71 de negocieri una dintre părţi a refuzat soluţiile propuse de conciliatorii Centrului (în anul 2021, în doar 8 situaţii una dintre părţi s-a retras din negociere, în comparaţie cu anul 2020, când au existat 36 de astfel de situaţii)”, precizează CSALB.
Septimiu Stoica, preşedintele Bursei Române de Mărfuri, a condus, în cadrul CSALB, 202 negocieri între consumatori şi bănci, iar anul trecut 85% dintre concilierile în care a fost implicat s-au încheiat cu împăcarea părţilor.
Timpul mediu de redactare a unei cereri prin intermediul aplicaţiei online de pe site-ul www.csalb.ro a fost în 2021 de 4 minute şi 14 secunde, o scădere de aproape un minut faţă de 2020.
Reducerea timpului de redactare a cererii arată faptul că aplicaţia IT este mai accesibilă consumatorilor şi că aceştia sunt mai informaţi în legătură cu procedura concilierii și cu documentele care trebuie încărcate în cererea completată pe site-ul CSALB.
O cerere are mai multe şanse să fie acceptată spre negociere de o bancă şi/sau un IFN dacă situaţia descrisă de consumator în cerere este însoţită de documente justificative relevante.
Timpul mediu de soluţionare a unui dosar de conciliere în 2020 a fost de 59 de zile şi 55 de zile în 2019.