La obiect

Institutul de la Măgurele nu mai are Consiliu Științific – 95 de cercetători cer demiterea directorului general, Ministerul pregătește clarificarea legislației

Aproape 100 de cercetători de la celebrul Institut Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei solicită într-o scrisoare deschisă înlocuirea din… Mai mult

24.06.2020

Analiză

Prețurile energiei – România, fruntașă la scumpirea curentului electric și la ieftinirea gazelor naturale

România s-a situat în a doua jumătate a anului 2019 pe locul patru între statele membre UE la creșterea prețului curentului electric livrat consumatorilor casnici,… Mai mult

24.06.2020

Chestiunea

Planul, proiectele și hărțile megaproiectului de relansare economică a UE propus de Institutul de Studii Economice din Viena. România – între marii beneficiari

Institutul pentru Studii Economice din Viena propune un plan de investiții în valoare de 2.000 de miliarde de euro, care s-ar putea realiza în următorii… Mai mult

23.06.2020

Europa

Tabloul european al Inovării 2020: Marile probleme ale României, care are un decalaj de peste 68% față de media UE

România rămâne cel mai slab inovator din UE, cu un scor în clasamentul indicatorilor de anul trecut situat la doar 31,6% din performanța media a… Mai mult

23.06.2020

21 de miliarde de dolari, buget NASA pentru 2020 – De data aceasta, când vom ajunge pe Lună, vom rămâne

de Razvan Diaconu , 12.3.2019

National Aeronautics and Space Administration (NASA) a primit un buget de 21 de miliarde de dolari pentru 2020, unul dintre cele mai mari din istoria agenției, şi plănuieşte ca în următorul deceniu să lanseze mai multe misiuni spațiale.

Administratorul NASA, Jim Bridenstine (foto), a transmis într-un comunicat de presă citat de News.ro că bugetul oferit agenţiei de administraţia americană pentru anul fiscal 2020 este de 21 de miliarde de dolari, cu aproximativ 6% mai mare decât cel primit în anul anterior.

„Reprezintă şi un mare vot de încredere pentru munca şi devotamentul agenţiei”, a spus Jim Bridenstine, care a precizat că americanii vor reveni pe Lună în următorul deceniu cu „tehnologii inovative şi sisteme pentru a explora mai multe zone ale suprafeţei lunare”.

„De data aceasta, când vom ajunge pe Lună, vom rămâne. Vom folosi ceea ce vom învăţa pe măsură ce vom merge mai departe către saltul uriaş următor – să trimitem astronauţi pe Marte”, afirmă oficialul NASA.

Cu ajutorul acestui buget, Jim Bridenstine a mai transmis că va fi creată o campanie de explorare a spațiului care va combina expertiza celor din agenţie cu cea a partenerilor comerciali internaţionali.

„Vom începe o nouă eră a zborului în spaţiu prin lansarea de nave americane, cu astronauţi americani, de pe sol american, pentru prima dată din 2011. Space Launch System, nava Orion şi proiectul Gateway vor continua să fie coloana noastră vertebrală în ceea ce priveşte explorarea spaţiului îndepărtat”.

Până în 2028, NASA va întreprinde câteva misiuni de mici dimensiuni, va folosi roboţi, apoi oameni, care să conducă experimente ştiinţifice pe suprafaţa satelitului natural al Pământului.

Jim Bridenstine a vorbit şi despre o misiune NASA pe Europa, luna lui Jupiter, despre lansarea James Webb Space Telescope şi a spus că va continua planificarea şi dezvoltarea primei misiuni de jur împrejurul planetei Marte, cu Mars Sample Return.

Mergeți în homepage ›