La obiect

PISA 2018 – cele mai proaste rezultate din ultimii 9 ani: Record al analfabetismului funcțional pentru elevii români – 44%

Procentul analfabetismului funcțional al tinerilor de 15 ani din România a urcat cinci puncte procentuale, în medie, pe toate cele trei discipline, de la 39%… Mai mult

03.12.2019

La obiect

Bătrânii României și condițiile lor de viață din statisticile UE

Eurostat a dat publicității o serie de date referitoare la populația în vârstă, cu indicatori referitori la ponderea în total, rata de dependență, riscul de… Mai mult

03.12.2019

Analiză

O imagine cât 1000 de cuvinte: deficitul românesc în contextul UE

După analiza situației găsite în finanțele publice și măsurile de aducere la normal a execuției bugetare, concretizate în cea de a doua rectificare bugetară pe… Mai mult

02.12.2019

La obiect

Experți în fiscalitate: Cât de haotice sunt excepțiile din Codul fiscal și cât de dificilă va fi recalibrarea

Abundenţa de excepţii de la aplicarea Codului Fiscal a creat mai degrabă privilegii decât motoare de dezvoltare a economiei şi societăţii. Corecțiile nu trebuie făcute… Mai mult

01.12.2019

Cronicile

1,2 miliarde lei și 8.000 de angajați – Consiliul General a aprobat bugetele celor 22 de companii municipale

de Razvan Diaconu , 28.3.2018

Consilierii generali au aprobat în şedinţa de miercuri o serie de proiecte de hotărâre referitoare la aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 ale companiilor municipale, precum şi referitoare la delegarea unor servicii publice către acestea.

Cele 22 de companii înființate anul trecut de primarul Gabriela Firea, vor avea în 2018 un buget estimat de 1,2 miliarde lei și 8.000 de angajați până la finalul anului.

Prin deciziile adoptate miercuri, serviciile de administrare a parcajelor publice, cimitire şi crematorii, spaţii verzi, lacuri, ştranduri, afişaj stradal, locuinţe şi spaţii comerciale, optimizarea circulaţiei, modernizarea şi întreţinere drumuri au fost delegate către nouă companii municipale.

Proiectele de hotărâre au trecut cu majoritate simplă (PSD-ALDE), după scoaterea anexelor privind patrimoniul, cu USR şi PNL votând împotrivă.

Delegarea serviciilor publice ar trebui să se facă cu tot cu patrimoniu, pentru că altfel companiile nu ar avea unde să-şi desfăşoare serviciile.

Prin actele aprobate miercuri:

Compania Municipală Dezvoltare Durabilă estimează că în 2018 va avea venituri de aproape 30 de milioane de lei, din care 16,6 milioane din proiectare, 4,5 milioane din consultanţă, iar alte aproape 8,5 milioane de lei din activitatea de urbanism, toate obţinute din contractele încheiate cu Primăria Capitalei. În ceea ce priveşte cheluielile, acestea sunt estimate la puţin peste 20 de milioane de lei, din care peste 16 milioane de lei reprezentând salariile pentru 116 salariaţi. Compania va realiza studii de oportunitate, fezabilitate şi proiecte tehnice pentru obiectivele de investiţii ale Capitalei.

Compania Municipală Energetica îşi propune ca anul acesta să aibă venituri de aproape 142 de milioane de lei, din care peste 29 de milioane de lei obţinuţi din vânzarea energiei termice la RADET. Din punct de vedere al cheltuielilor, acestea sunt estimate la aproape 95 de milioane de lei, din care peste 8,5 milioane de lei reprezintă salariile pentru 100 de oameni, câţi îşi propune compania să angajeze. Compania va face investiţii în sistemul de termoficare al Capitalei şi va construi un nou CET.

Compania Municipală Consolidări SA îşi propune ca în 2018 să aibă venituri de 250 de milioane de lei şi cheltuielide 240 de milioane de lei, din care aproape 68 de milioane fiind salariile, compania urmând să aibă peste 700 de angajaţi.

Compania Municipală Turistică estimează că va avea venituri de peste 13 milioane de lei şi cheltuieli totale de 12,2 milioane de lei, din care 4,3 milioane de lei reprezentând cheltuielile cu personalul (80 de angajaţi până la sfârşitul anului).

Compania Municipală Tehnologia Informaţiei îşi propune venituri de peste 15,5 milioane de lei şi cheltuieli de 15 milioane de lei, din care 10 milioane pentru cei 80 de angajaţi pe care i-ar putea avea compania la finalul anului.

Compania Municipală Managementul Traficului prevede obţinerea de venituri în valoare totală de peste 173,3 milioane de lei şi cheltuieli de peste 167 de milioane de lei, din care aproape 27,7 milioane de lei ar fi cheltuielile cu personalul, pentru 288 de angajaţi. Compania va implementa sisteme pentru fluidizarea traficului în Capitală, aşa cum se arată şi în proiectul de hotărâre privind delegarea gestiunii activităţilor privind organizarea şi optimizarea circulaţiei rutiere şi pietonale, instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, către companie.

Compania Municipală Parking Bucureşti SA îşi propune venituri totale de peste 38,1 de milioane de lei şi cheltuieli de 37,9 milioane de lei, din care aproape 13,4 milioane fiind banii alocaţi pentru salarii, urmând să fie angajate pe parcursul anului 385 de persoane. Compania ar urma să construiască parcări noi, estimând că va administra până la sfârşitul anului 7.200 de locuri de parcare şi va investi în aparate de taxare, camere de supravegheat. Un alt proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei CGMB care vizează această companie se referă la delegarea prin concesiune a serviciului public de administrare a parcajelor aparţinând domeniului publicat şi/sau privat al municipiului Bucureşti către Compania Municipală Parking SA.

Compania Municipală Protecţie Civilă şi Voluntariat îşi propune să aibă venituri de peste 30,5 milioane de lei şi cheltuieli de 29,8 milioane de lei, din care 23,8 milioane de lei pentru salariile celor 318 angajaţi pe care compania îi va avea la finalul anului.

Compania Municipală Imobiliară Bucureşti estimează venituri de 6,3 milioane de lei, cheltuieli de 4,1 milioane de lei, din care 2 milioane de lei pentru salarii. Compania spune că va avea 20 de agajaţi. Compania se ocupă cu întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea fondului locativ.

Compania Municipală Pază şi Securitate Bucureşti SA estimează că va avea venituri de 77,5 milioane de lei şi cheltuieli de 67 de milioane de lei, din care peste 34 de milioane de lei pentru salarii. De asemenea, compania ar urma să investească 11 milioane de lei în dotări, respectiv dispecerat, maşini, motociclete, licenţe şi calculatoare. Angajaţii aceste instituţii vor asigura servicii de pază şi securitate pentru municipalitate şi pentru instituţiile subordonate, dar şi pentru alte instituţii publice.

Compania Municipală Eco Igienizare Bucureşti SA estimează venituri de peste 22 de milioane de lei şi cheltuieli de peste 21 de milioane de lei, din care 9,5 milioane fiind pentru salariile celor 270 de persoane ce vor fi angajate până la finalul anului. Compania va face investiţii de peste 10 milioane de lei printre altele pentru autospeciale, maşini sau generatoare ULV.

Compania Municipală Agrement Bucureşti SA ar urma să aibă anul acesta venituri de peste 14,2 milioane de lei şi cheltuieli de aproape 14 milioane de lei, din care 3,5 milioane mergând către plata salariilor unui număr de 80 de angajaţi. Compania va investi 850.000 de lei pentru un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construirea unui acvariu.

Compania Municipală Publicitate şi Afişaj Bucureşti SA estimează venituri de 11 milioane de lei şi cheltuieşi de 10,4 milioane de lei, din care peste 5 milioane de lei fiind alocaţii salariilor. Compania prevede că va angaja până la finalul anului 43 de persoane. Ca investiţii, instituţia prevede alocarea a 8,7 milioane de lei pentru un ecran LED outdoor.

Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde Bucureşti SA preconizează venituri de 27 de milioane de lei şi cheltuieli de 26,8 milioane de lei, din care 18 milioane pe salariile celor 241 de oameni pe care vrea să0i angajeze până la sfârşitul anului.

Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti SA estimează venituri de 123 de milioane de lei şi cheltuieli de 118 milioane de lei, din care 22 de milioane de lei pentru salariile celor 443 de angajaţi. Compania va moderniza şi reabilita străzile din Capitală, precum şi podurile şi pasajele.

Compania Municipală Sport pentru Toţi Bucureşti SA estimează venituri de 16,4 milioane de lei şi cheltuieli de 15,5 milioane de lei, din care 9,3 milioane de lei pentru salarii. Instituţia îşi propune să angajeze până la finalul anului 108 persoane.

Compania Municipală Iluminat Public Bucureşti SA îşi propune obţinerea de venituri în valoare totală de 35 de milioane de lei din delegarea contractului de iluminat public din Bucureşti. Valoarea cheltuielilor s-ar ridica la peste 33 de milioane de lei, din care 17 milioane de lei fiind salariile pentru 165 de angajaţi. Compania Municipală Iluminat Public se va ocupa de modernizarea şi întreţinerea sistemului de iluminat public din Capitală.

Compania Municipală Parcuri şi Grădini Bucureşti SA estimează venituri de peste 70 de milioane de lei şi cheltuieli aproximativ la aceeaşi valoare. Suma alocată salariilor celor 550 de angajaţi se ridică la 29 de milioane de lei, urmând ca alţi 30 de milioane de lei să fie inestiţi în dotări. Compania se va ocupa de întreţinerea şi modernizarea parcurilor şi grădinilor publice din Capitală.

Trustul de Clădiri Metropolitane SA aproximează venituri de 88 de milioane de lei şi cheltuieli de 87,8 milioane de lei, din care 32,5 milioane de lei pentru salarii. Instituţia ar urma să angajeze până la finalul anului 430 de oameni. Trustul de Clădiri Metropolitane va construi locuinţe pentru tineri, locuinţe sociale, cămine de studenţi sau de bătrâni, precum şi reabilitarea unor licee, construirea a trei săli de sport multifuncţionale, parcări supraetajate.

Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti SA estimează venituri de peste 12 milioane de lei şi cheltuieli de 11,2 milioane de lei pentru acest an, din care 8,2 milioane de lei fiind alocaţi salariilor. Compania îşi propune să angajeze 77 de persoane până la finalul anului. Nu sunt prevăzute investiţii, însă instituţia are ca obiect modernizarea transportului public din Bucureşti şi din zonele limitrofe.

Compania Municipală Medicală Bucureşti îşi propune ca în acest an să obţină venituri în valoare totală de peste 6,3 milioane de lei şi cheltuielile aproape 6,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane de lei pentru salarii. Instituţia estimează la finalul anului va avea 283 de angajaţi. Compania are ca scop să identifice, împreună cu instituţiile de resort, cele mai eficiente servicii prin raportul calitate cost care să asigure o mai bună protecţie a vârstnicilor din Bucureşti.

Compania Municipală Cimitire Bucureşti SA estimează în proiectul de hotărâre că va avea venituri de 20 de milioane de lei şi cheltuieli de 19,8 milioane de lei. Bugetul alocat pentru salarii este de 6,2 milioane de lei, pentru cei 300 de angajaţi care ar urma să lucreze în aceastp companie. Instituţia va avea în administrare 15 cimitire şi două crematorii din Bucureşti.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.3.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Inflația, pe traiectoria prevăzută pentru finalul de an – 3,8%

Marin Pana

Deși inflația lunară consemnată a fost relativ redusă, cu o majorare a prețurilor de 0,23%, inflația anuală a urcat în noiembrie 2019 la 3,77%, urmare… Mai mult

Europa

Europenii vor cheltui aproape 200 mld. euro de sărbători, mai mult decât anul trecut – studiu Deloitte

Iulian Soare

Fiecare european din 7 ţări dezvoltate ale continentului va cheltui în medie 461 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă, cu 3,4% mai mult față… Mai mult

Stiri

Senat / PSD a blocat abilitatea Guvernului de a emite OUG în vacanța parlamentară

Razvan Diaconu

Senatul a respins, miercuri, în calitate de primă Cameră sesizată, proiectul de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe în vacanța parlamentară. În favoarea… Mai mult

Stiri

Împrumut de 177 de milioane de euro pentru investiții în sistemul penitenciar

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat, în ședința de marți seara, un proiect de lege pentru contractarea unui împrumut de 177 de milioane euro de la Banca Europeană… Mai mult

Stiri

Dosarul Rompetrol II, clasat de DIICOT. Procurorul general: Au fost epuizate toate mijloacele și probele

Vladimir Ionescu

Dosarul Rompetrol II, în care era anchetată o datorie istorică a acestei companii către stat, a fost clasat, iar măsurile impuse în acest dosar, inclusiv… Mai mult

Stiri

Ordinele ANRE confirmă: Piaţa energiei electrice va fi re-liberalizată complet din 1 ianuarie 2021

Adrian N Ionescu

Autoritatea Naţională de reglementare în Energie (ANRE) s-a repliat şi confirmă printr-un ordin care va intra în vigoare joi, 12 decembrie, scurtarea perioadei de tranziţie… Mai mult

Stiri

Academia reacționează: Școala nu trebuie să livreze ocupanți de locuri de muncă robotizați, limitați

Vladimir Ionescu

Academia Română reacționează la poziționările apărute în spațiul public după rezultatele PISA 2018 și propune o serie de măsuri pentru stabilizarea învățământului preuniversitar, precum și… Mai mult