sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

6 octombrie, 2019

Danemarca, susținută de alte 10 țări ale Uniunii Europene, a cerut interzicerea vehiculelor diesel și pe benzină, până în 2040, la nivel european.

Potrivit Euronews, propunerea a fost făcută vineri, în cadrul unei reuniuni a miniștrilor UE de mediu desfășurată la Luxemburg.

UE își propune să reducă emisiile de carbon cu 40% până în 2030, în timp ce Comisia Europeană intenționează să le reducă la zero până în 2050, pentru a ajuta la oprirea încălzirii globale.


„Trebuie să recunoaștem că suntem presați de timp”, a declarat ministrul danez al Climei și Energiei, Dan Jorgensen, după reuniunea de vineri.

El a spus că interzicerea autoturismelor diesel și pe benzină va determina Comisia să propună eliminarea treptată din blocul comunitar a vehiculelor cu combustibil fosil în următoarele două decenii.

În octombrie 2018 guvernul danez a anunțat că va interzice vânzarea tuturor mașinilor cu combustibil fosili până în 2030, dar ulterior a renunțat la idee, deoarece acest lucru ar fi încălcat regulile UE.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria și alte câteva țări au sugerat că primul pas ar trebui să vizeze oprirea vânzărilor de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.


Ministrul Dan Jorgensen a avertizat că este important ca producătorii de automobile să fie informați în privința direcțiilor de politică ale blocului pe termen lung și că următorul pas al Danemarcei a fost formarea unei alianțe cu cele 10 state membre care îi susțin propunerea de eliminare a vehicolelor echipate cu motoare alimentate cu combustibili fosili.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. Oare să fie chiar așa de simplu dacă se elimină mâinile cu motor prin ardere internă (pe benzină) și cele prin explozie (diesel) ? De exemplu noxele de la motoarele pe benzină au în componență o substanță care-i mai toxică decât noxele de la un motor diesel Asta pentru a spune adevărul. Și acum o întrebare de 100 de puncte : e mai puțin poluantă industria fabricării bateriilor (devin baza funcționării la auto electrice)decât noxele motoarelor clasice ??? Oare cu-i să-i pun această întrebare ?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. Oare să fie chiar așa de simplu dacă se elimină mâinile cu motor prin ardere internă (pe benzină) și cele prin explozie (diesel) ? De exemplu noxele de la motoarele pe benzină au în componență o substanță care-i mai toxică decât noxele de la un motor diesel Asta pentru a spune adevărul. Și acum o întrebare de 100 de puncte : e mai puțin poluantă industria fabricării bateriilor (devin baza funcționării la auto electrice)decât noxele motoarelor clasice ??? Oare cu-i să-i pun această întrebare ?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: