joi

27 iunie, 2024

20 iunie, 2024

Recursul în casaţie formulat de Mario Iorgulescu, condamnat definitiv la 13 ani și opt luni de închisoare după ce, fiind sub influența drogurilor și alcoolului, a provocat un accident rutier în urma căruia un tânăr de 24 de ani şi-a pierdut viaţa, a fost admis joi de Curtea Supremă. Dosarul se va rejudeca la Curtea de Apel București.

A existat şi o opinie separată, în sensul respingerii recursului în casaţie, ca nefondat. 

Reamintim că recursul în casație este o cale specială de atac a unei hotărâri judecătorești definitive.


Mai multe persoane foarte cunoscute opiniei publice din România au scăpat în ultimul an de condamnările definitive, printre aceștia aflându-se și Cristian Popescu Piedone, care a putut candida astfel la Primăria Capitalei. El a pierdut competiția, dar fiul său a fost ales primar al Sectorului 5.

”Admite recursul în casaţie declarat de inculpatul Iorgulescu Gino – Mario împotriva deciziei penale nr. 1485/A din 18 octombrie 2023, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a II-a Penală în dosarul nr. 20691/3/2020 (892/2023). Casează, în parte, decizia penală atacată, numai în ce priveşte pe inculpatul Iorgulescu Gino – Mario şi trimite cauza la rejudecare de către instanţa de apel, Curtea de Apel Bucureşti. Menţine celelalte dispoziţii ale hotărârii atacate, care nu contravin prezentei decizii”, se arată în minuta instanţei. 

Condamnat la 13 ani și opt luni de închisoare, a fugit în Italia

Mario Iorgulescu, fiul preşedintelui LPF Gino Iorgulescu, a provocat în 8 septembrie 2019 un accident rutier, pe şoseaua Chitilei, din Bucureşti, soldat cu moartea unui tânăr de 24 de ani.

El a fost condamnat, în luna octombrie 2023, la 13 ani şi opt luni de închisoare de Curtea de Apel Bucureşti, iar decizia era definitivă. Magistraţii au contopit pedepsele din dosarul accidentului pe care acesta l-a provocat cu o sentinţă mai veche, pentru complicitate la lipsire de libertate.


În urma accidentului, Mario Iorgulescu a fost transportat la Spitalul Universitar de Urgenţă Elias Bucureşti, Secţia ATI, iar ulterior a fost externat pentru a fi transportat la o clinică de terapie intensivă din Italia, unde a rămas internat până în 7 octombrie, când a fost externat şi preluat de un institut de reabilitare psihiatrică din Italia, de unde a refuzat să se întoarcă. Ulterior, în 31 octombrie, el a fost internat la o altă clinică din Italia.

În decizia de condamnare, judecătoarea Manuela Orzaţă de la Tribunalul Bucureşti a menţionat că Mario Iorgulescu avea discernământ în momentul producerii accidentului, nu a suferit şi nu suferă nici în prezent de afecţiuni psihice care să-l împiedice să fie transferat din Italia pentru a participa la procesul intentat de autorităţile române, iar dacă are afecţiuni medicale se poate trata fără probleme în sistemul penitenciar din ţara noastră.

Procurori ai Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au dispus, în august 2020, trimiterea în judecată a lui Mario Iorgulescu pentru omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului sau altor substanţe.

”La data de 08.09.2019, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, intenţionând să se deplaseze din sat Gulia, com. Tărtăşeşti, spre un club din Parcul Herăstrău, mun. Bucureşti, inculpatul Iorgulescu Gino-Mario a condus autoturismul marca Aston Martin model DBS cu o viteză ce depăşea cu mult viteza legală de 60 km/h în localitate, pătrunzând pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecţia dintre Şos. Chitilei şi str. Teodor Neagoe, accelerând până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, urcând vehiculul cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, pătrunzând pe contrasens şi intrând în coliziune frontală, la ora 03:02:39, la viteza de 143 km/h, cu autoturismul marca Audi, condus de victima V.D.A., care a decedat pe loc, toate acestea în condiţiile în care, din momentul în care a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, inculpatul nu a acţionat frâna, iar în momentul coliziunii pedala de acceleraţie era apăsată la maximum. Procedând în acest mod, inculpatul a fost indiferent faţă de urmările acţiunilor sale, pe care le-a prevăzut şi acceptat, punând în pericol participanţii la trafic, lăsând producerea sau evitarea unei coliziuni pe seama hazardului şi astfel ucigând-o pe victimă cu intenţie indirectă”, se arăta în rechizitoriu.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: