joi

18 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

24 martie, 2020

Zeci de alte companii au continuat să anunțe suspendarea activității din fabrici sau închiderea magazinelor, ca urmare a măsurilor de sănătate publică menite să prevină răspândirea Covid-19 sau a scăderii comenzilor pe fondul incertitudinilor cauzate de evoluția pandemiei.

La nivel local, companiile în cauză au mii de angajați.

Furnizorii din industria auto închid fabricile

Michelin a decis, pe fondul scăderii comenzilor, oprirea progresivă a activității Uzinei Victoria, din Prahova.


În fabrica din Floreşti Michelin are 1.450 de angajaţi, iar 90% din producţie merge la export. Compania mai are două unități de producție în România, la Zalău. În total, producătorul francez are 4.600 de angajați la nivel local. Anul trecut, compania a avut afaceri de peste trei miliarde de lei în România.

Dräxlmaier, producător german de componente auto, și-a suspendat la rândul său activitatea din România. Angajații au fost trimiși în șomaj tehnic, urmând să primească 75% din salariu. Compania are în jur de 15.000 de angajați în cele cinci fabrici din Satu Mare, Pitești, Timișoara, Hunedoara și Brașov.

Cifra de afaceri a industriei auto din România, care include atât marii producători cât și cei peste 400 de producători de componente, s-a ridicat la 30 de miliarde de euro în 2019, în creștere cu 5,2% față de anul anterior, potrivit datelor ACAROM.

Comerțul nealimentar se închide sau se mută în online

Închiderea mall-urilor și a altor centre comerciale, prin ordonanța militară nr. 2, a fost urmată de decizii ale unor grupuri străine de retail de a închide toate magazinele de la nivel local.


Retailerul francez de echipamente sportive Decathlon a închis temporar toate magazinele din România, din cauza pandemiei de coronavirus. Business-ul companiei, cu 27 de magazine în România, va continua în online, au anunțat oficialii Decathlon România.

Discounterul polonez Pepco, care deține în România o rețea de 250 de magazine și este practic liderul pieței de fashion după vânzări, a anunțat că va închide temporar toate magazinele din țară, din 23 martie. Compania are peste 2.500 de angajați la nivel local și a avut în 2018 o cifră de afaceri de peste un miliard de lei.

H&M, al doilea mare retailer de modă la nivel mondial, a anunțat la rândul său închiderea tuturor celor 55 de magazine de la nivel local și mutarea activității în online. La fel au procedat și nemții de la Takko Fashion.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: