marți

7 februarie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

2 martie, 2021

Comisia Europeană a anunțat luni lansarea unei investigații preliminare asupra practicilor companiilor aeriene în cazul anulării zborurilor, situație în care pasagerilor nu li se rambursează practic costul biletelor achiziționate.

Ancheta, derulată în comun cu autoritățile competente ale statelor membre, a fost declanșată după o alertă din partea Biroului European al Sindicatelor Consumatorilor (Beuc), care reunește organizațiile de consumatori.


Potrivit Hotnews, care citează AFP, Comisia nu a dorit să indice ce companii au fost preocupate de această anchetă constând în obținerea de răspunsuri cu privire la „modul în care îi informează pe consumatori despre drepturile lor (…) și modul în care gestionează cererile de rambursare”.

Potrivit unei surse familiare cu problema, sunt vizate șaisprezece companii care își desfășoară activitatea în UE.

Biroul European al Sindicatelor Consumatorilor a denunțat în iulie „încălcări” ale dreptului pasagerilor de a obține o rambursare în caz de anulare, garantat de legislația europeană, arătând cu degetul mai ales către opt companii, inclusiv Air France, KLM, EasyJet și Ryanair.

Multe companii aeriene, puternic afectate de restricțiile de trafic cauzate de pandemie, sunt reticente în rambursarea biletelor de avion anulate.


„Ne așteptăm ca companiile aeriene să informeze în mod corespunzător consumatorii cu privire la drepturile lor atunci când un zbor trebuie anulat și să se asigure că toți pasagerii care doresc o rambursare în numerar o primesc”, a declarat comisarul UE al Justiției, responsabil cu protecția drepturilor consumatorilor, Didier Reynders, într-un comunicat de presă.

Comisia spune că „în cazurile în care companiile aeriene au dificultăți persistente în rambursarea tuturor consumatorilor în timp util, acestea sunt invitate să furnizeze informații despre ceea ce fac pentru a remedia rapid aceste dificultăți”.

Companiile au „trei săptămâni pentru a răspunde”, precizează executivul european. Acesta este un prim pas, care poate duce apoi la o investigație mai aprofundată și, în cele din urmă, la sancțiuni.

Pe tot parcursul crizei, Comisia Europeană a subliniat că drepturile consumatorilor trebuie respectate în ciuda contextului și a dificultăților cu care se confruntă transportul aerian.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România a reușit să facă progrese semnificative în ceea ce privește recuperarea decalajului față de media în privind PIB-ului pe cap de locuitor. Odată cu aderarea la NATO

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: