Limita de viteză va scădea de la 50 la 30 km/h, de la sfârșitul lunii august, pentru mașinile și motocicletele care circulă în Paris. Viteza de 50 de km pe oră va fi permisă în continuare pe șoseaua de centură a Parisului și pe câteva bulevarde.
În momentul de față, viteza maximă permisă este de 50 de km/oră.
De asemenea, proprietarii de motociclete şi scutere nu vor mai putea parca gratis, ci vor fi obligaţi să plătească la oră.
Excepții vor exista doar pe câteva bulevarde principale (Champs Elysees, boulevard de Grand-Armee, boulevard Foch) și pe Peripherique, șoseaua de centură ce înconjoară Parisul.
Măsura face parte dintr-un set conceput pentru reducerea poluării și a zgomotului din capitala franceză și a provocat deja un val de proteste, mai ales din partea taximetriștilor și a furnizorilor de servicii din Paris, care spun că nu vor mai putea ajunge în timp util la destinație.
Pe de altă parte, primăria Parisului încurajează utilizarea bicicletelor. ”Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici”, a declarat David Belliard, consilier pentru transporturi, care a reamintit că „oraşul cu 30 km pe oră” a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, reconfirmat în funcție la alegerile din iunie 2020.
Parisul nu este prima mare aglomerare urbană din Franța care trece la o viteză maximă de 30 km/oră. Orașe precum Grenoble, Lille sau Nantes au adoptat deja această măsură, scrie AFP, preluată de Mediafax.
Administrația are în proiect mai multe măsuri pentru îmbunătățirea calității vieții în Paris – printre altele, își propune să transforme centrul orașului într-un spațiu majoritar pietonal, până în 2022.
Totodată, primarul Anne Hidalgo vrea să implementeze ceea ce numește „politica celor 15 minute”. Adică orice cetățean din capitala Franței trebuie să beneficieze de magazine, școli și alte servicii într-o zonă de maximum 15 minute de mers față de propria locuință.