luni

6 mai, 2024

24 octombrie, 2019

Autovehiculele Euro 2 și Euro 1 nu vor mai putea circula deloc în București, începând cu 1 ianuarie 2022, iar cele cu Euro 3, din 2024, potrivit hotărârii prin care Consiliul General al Capitalei a aprobat joi introducerea vinietei Oxigen.

Grupurile PNL și USR din CGMB au votat împotrivă.

Prevederile pentru anul viitor

Începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică de 5 tone pe arterele din Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

  • pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; Restricția pentru Euro 4 se aprobă din 2021
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen

Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) este delimitată de: P-ța Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti – str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății – Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl. Independentei – str. Știrbei Vodă – str. Berzei str. Buzeşti -p-ta Victoriei.

Autovehiculele exceptatede la plata vinietei:

  • cele electrice și hibrid
  • scuterele și motocicletele
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

 


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Dacă adevăratul motiv al restricționării este poluarea, în ce categorie se încdrează un vehicul euro 3 dotat cu instalație GPL (despre care știm ca are un procent foarte redus de noxe)? Nu credeți că această diferențiere ar trebui să se facă în funție de testarea de la ITP?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Dacă adevăratul motiv al restricționării este poluarea, în ce categorie se încdrează un vehicul euro 3 dotat cu instalație GPL (despre care știm ca are un procent foarte redus de noxe)? Nu credeți că această diferențiere ar trebui să se facă în funție de testarea de la ITP?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: