Analiză

Deficitul bugetar – la ce să ne aşteptăm

Situaţiile oficiale prezentate în ultimii ani în materie de execuţie bugetară arată că trimestrul trei, de finalul căruia ne apropiem deja (cu un sold de… Mai mult

09.10.2019

La obiect

România şi ţintele fixate prin strategia Europa 2020. Punctele tari și punctele slabe

Prin strategia Europa 2020 (adoptată de Consiliul European în iunie 2010) , au fost stabilite ţinte la cinci indicatori apreciaţi ca fiind semnificativi pentru dezvoltarea… Mai mult

08.10.2019

Europa

Indexul Regional al Competitivității: Cum stau regiunile românești și de ce

București -Ilfov, regiunea din România cu cel mai mare scor (55,92 din 100 maxim posibil) în Indexul Regional al Competitivității 2019, se află abia pe… Mai mult

07.10.2019

Analiză

T2 din 2019 – Venitul mediu lunar s-a dublat din 2014 încoace

Datele publicate de INS pentru trimestrul II 2019 arată că veniturile românilor au depășit nivelul de 1.800 lei lunar pe persoană. Ele au fost de… Mai mult

07.10.2019

Cronicile

Vasile Iuga (PwC): România are nevoie de investiții de 32 miliarde euro, în special în infrastructură – de 7 ori peste cheltuielile publice din 2012

de Vladimir Ionescu 15.7.2013

România are nevoie de investiții, în special în infrastructura de transport, de 32 de miliarde de euro, pentru creșterea capacității de export a țării, în condițiile în care anul trecut cheltuielile publice au fost de 4,4 miliarde de euro, a declarat luni Vasile Iuga, country manager partener la PwC România.

Prezent la un seminar privind parteneriatul public-privat, Iuga a criticat faptul că în România trenurile au aceleași viteze ”ca pe vremea lui Caragiale”, ceea ce afectează capacitatea de export a țării.

“Cu toţii suntem mândri de succesul la export al companiei Dacia. În prezent, Dacia livrează anual la export peste 300.000 de maşini sau componente care urmează să fie asamblate în celelalte fabrici Dacia din Maroc, Rusia, India sau Columbia. Câţi ştiu, însă, că cele aproximativ 25 de trenuri încărcate cu autoturisme care pleacă de la fabrica din Mioveni, săptămânal, pe ruta Craiova – Lugoj – Nădlac fac până la graniţa cu Ungaria 30 de ore? Adică, tot atât cât le ia să ajungă mai departe către consumatorii din Europa Occidentală. Practic, trenurile circulă în România cu viteze ca pe vremea lui Caragiale”, a afirmat Vasile Iuga, citat de Agerpres.

În lipsa fondurilor publice românești, șeful companiei de consultanță a invocat necesitatea unei absorbții mai mari a fondurilor europene și a dezvoltării de proiecte în parteneriat public-privat, însă România a ratat deja două starturi în privința PPP.

“Până în prezent, România a avut două starturi ratate în materie de parteneriat public-privat. Atât legea din 2006, cât şi cea din 2010, s-au dovedit inaplicabile. Spre exemplu, interdicţia de a participa cu fonduri publice, atât la realizarea investiţiei, cât şi pe perioada de operare a acesteia, a făcut aproape imposibilă structurarea financiară a proiectelor, pentru că nu toate proiectele pot fi viabile doar prin încasările de la utilizatori”, a mai spus Vasile Iuga.

În contextul procesului de modificare a legislaţiei privind PPP, reprezentantul PwC a apreciat că ”este îmbucurător” faptul că noul text de lege înlătură acest obstacol şi face o distincţie clară între proiectele structurate ca parteneriat public-privat şi concesiuni.

Vasile Iuga a participat la ”Consultarea autorităţilor publice locale pe tema proiectului de lege privind parteneriatul public-privat”.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.7.2013

Un raspuns

  1. CALIMAN EUGEN-analist de provincie
    15.7.2013, 1:16 pm

    1.Evaluarea autorului articolului, privind nevoia de investii straine este absolut corecta.
    Numai pentru crearea a cca. 250 de mii de noi locuri de munca anual(conform “pierdutului” program de campanie electorala Ponta), de crestere economica(la costul mediu de 60 de mii de Euro/loc de munca), ar insemna nevoia a 15 milarde de Euro anual!
    Acest cuantum al investitiilor n-a existat nici macar in perioada “boom-ului” economic, determinat de “banii cu buletinul”.
    Cu o astfel de (minima)crestere economica, am reliza cele 5 milioane de locuri de munca(pierdute dupa 1989),abia in 20 de ani.Pina atunci, Romania s-ar depopula masiv, raminind in tara pensionarii si copiii de pina la 16 ani!
    2.Fara un “proiect economic national”, care sa-si propuna macar acest decolaj economic, Romania dispare ca “sociatate economica” de pe harta UE!Iata de ce, alaturi de analize si evaluari,Romania are nevoie acuta, de proiecte concrete si fezabile de nivel national, pentru reconstructia economica si industrial-agricola…

Lăsați un comentariu


Europa

Măsuri radicale: Berlinul va îngheța prețurile chiriilor, care s-au dublat în ultimul deceniu

Alexandra Pele

Partidele aflate la guvernare în Germania au ajuns la un acord de a îngheța chiriile din Berlin, pentru o perioadă de cinci ani, unul dintre… Mai mult

Stiri

Guvernul pregătește zonă liberă în Portul Midia, ca să valorifice operațiunile offshore ale bulgarilor și ucrainienilor

Adrian N Ionescu

Guvernul are în vedere o hotărâre de guvern pentru transformarea Portului Midia în zonă liberă, pentru stimularea operațiunilor petroliere offshore din Marea Neagră, chiar și… Mai mult

Stiri

O zi puțin mai senină: mesaj de la un licean român care studiază la Dublin

Redacţia

În momentele în care suntem cuprinși de exasperare, poate apărea un semn care să ne însenineze ziua și să ne amintească de speranța pe care… Mai mult

Stiri

Preşedintele Klaus Iohannis, primit la Tokyo de premierul japonez Shinzo Abe

Vladimir Ionescu

Preşedintele Klaus Iohannis, aflat în vizită în Japonia, a fost primit luni, la Palatul Akasaka-Geihinkan, de prim-ministrul nipon Shinzo Abe. Șeful statului român se află,… Mai mult

Europa

Alegeri locale în Republica Moldova / La Chișinău, reprezentantul socialiștilor intră de pe primul loc în turul II

Vladimir Ionescu

Candidatul Partidului Socialiştilor din Republica Moldova, Ion Ceban, şi cel al Blocului electoral ACUM (DA şi PAS), Andrei Năstase, vor intra în turul al doilea… Mai mult

Stiri

Sindicat: ANAF organizează concursuri doar pentru posturi de conducere. Deficitul mare este la posturile de execuție

Vladimir Ionescu

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a scos la concurs peste 60 de posturi de conducere din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi administraţiilor… Mai mult

Europa

Sistemul bancar european sub presiune: De la provocările dobânzilor negative, la cele ale digitalizării

Adrian N Ionescu

  Scăderea profitabilității băncilor europene este rezultatul dobânzilor negative induse de politica monetară a Băncii Centrale Europene (BCE), dar și al concurenței companiilor financiare digitale.… Mai mult