Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

La obiect

România are nevoie de ajutor de la Bruxelles pentru salvarea sistemului energetic naţional, respectiv a Complexului Energetic Oltenia

Sistemul energetic național (SEN) nu va mai putea asigura nici măcar prin importuri energia necesară României, dacă nu vor fi înlocuite capacităţile de producţie a… Mai mult

07.01.2020

Analiză

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI

Față în față: datele din prognoza FMI privind România și cele ale Comisiei Nationale pentru Strategie și Prognoză pe care lucrează, îndeobște guvernele noastre. Pentru… Mai mult

07.01.2020

La obiect

O mică temă pentru Finanțe și ANAF: Circa 25% de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât în 2014

Peste 200.000 de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât la nivelul anului 2014, reiese din datele comunicate… Mai mult

06.01.2020

Cronicile

Vasile Iuga (PwC): România are nevoie de investiții de 32 miliarde euro, în special în infrastructură – de 7 ori peste cheltuielile publice din 2012

de Vladimir Ionescu 15.7.2013

România are nevoie de investiții, în special în infrastructura de transport, de 32 de miliarde de euro, pentru creșterea capacității de export a țării, în condițiile în care anul trecut cheltuielile publice au fost de 4,4 miliarde de euro, a declarat luni Vasile Iuga, country manager partener la PwC România.

Prezent la un seminar privind parteneriatul public-privat, Iuga a criticat faptul că în România trenurile au aceleași viteze ”ca pe vremea lui Caragiale”, ceea ce afectează capacitatea de export a țării.

“Cu toţii suntem mândri de succesul la export al companiei Dacia. În prezent, Dacia livrează anual la export peste 300.000 de maşini sau componente care urmează să fie asamblate în celelalte fabrici Dacia din Maroc, Rusia, India sau Columbia. Câţi ştiu, însă, că cele aproximativ 25 de trenuri încărcate cu autoturisme care pleacă de la fabrica din Mioveni, săptămânal, pe ruta Craiova – Lugoj – Nădlac fac până la graniţa cu Ungaria 30 de ore? Adică, tot atât cât le ia să ajungă mai departe către consumatorii din Europa Occidentală. Practic, trenurile circulă în România cu viteze ca pe vremea lui Caragiale”, a afirmat Vasile Iuga, citat de Agerpres.

În lipsa fondurilor publice românești, șeful companiei de consultanță a invocat necesitatea unei absorbții mai mari a fondurilor europene și a dezvoltării de proiecte în parteneriat public-privat, însă România a ratat deja două starturi în privința PPP.

“Până în prezent, România a avut două starturi ratate în materie de parteneriat public-privat. Atât legea din 2006, cât şi cea din 2010, s-au dovedit inaplicabile. Spre exemplu, interdicţia de a participa cu fonduri publice, atât la realizarea investiţiei, cât şi pe perioada de operare a acesteia, a făcut aproape imposibilă structurarea financiară a proiectelor, pentru că nu toate proiectele pot fi viabile doar prin încasările de la utilizatori”, a mai spus Vasile Iuga.

În contextul procesului de modificare a legislaţiei privind PPP, reprezentantul PwC a apreciat că ”este îmbucurător” faptul că noul text de lege înlătură acest obstacol şi face o distincţie clară între proiectele structurate ca parteneriat public-privat şi concesiuni.

Vasile Iuga a participat la ”Consultarea autorităţilor publice locale pe tema proiectului de lege privind parteneriatul public-privat”.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 15.7.2013

Un raspuns

  1. CALIMAN EUGEN-analist de provincie
    15.7.2013, 1:16 pm

    1.Evaluarea autorului articolului, privind nevoia de investii straine este absolut corecta.
    Numai pentru crearea a cca. 250 de mii de noi locuri de munca anual(conform “pierdutului” program de campanie electorala Ponta), de crestere economica(la costul mediu de 60 de mii de Euro/loc de munca), ar insemna nevoia a 15 milarde de Euro anual!
    Acest cuantum al investitiilor n-a existat nici macar in perioada “boom-ului” economic, determinat de “banii cu buletinul”.
    Cu o astfel de (minima)crestere economica, am reliza cele 5 milioane de locuri de munca(pierdute dupa 1989),abia in 20 de ani.Pina atunci, Romania s-ar depopula masiv, raminind in tara pensionarii si copiii de pina la 16 ani!
    2.Fara un “proiect economic national”, care sa-si propuna macar acest decolaj economic, Romania dispare ca “sociatate economica” de pe harta UE!Iata de ce, alaturi de analize si evaluari,Romania are nevoie acuta, de proiecte concrete si fezabile de nivel national, pentru reconstructia economica si industrial-agricola…

Lăsați un comentariu


Stiri

Pilonul 2 de pensii – cel mai bun randament anual din ultimii 9 ani, de 11,8% în 2019

Adrian N Ionescu

Cele 7 fonduri de pensii obligatorii administrate privat (Pilonul 2) au realizat în 2019 un randament mediu de 11,8%, cea mai bună performanţă din ultimii… Mai mult

Europa

UE a tăiat Turciei 75% din fondurile de preaderare. Președintele Erdogan cere UE să-i sprijine politica față de Libia

Iulian Soare

Uniunea Europeană a tăiat dramatic în acest an din fondurile dedicate asistenţei de preaderare pentru Turcia din cauza unei dispute pe tema forajelor de gaze… Mai mult

Europa

Airbus a efectuat primele decolări complet automatizate, pe baza recunoaşterii vizuale

Iulian Soare

Grupul aeronautic Airbus a anunţat vineri că efectuat cu succes prima decolare bazată pe recunoaştere vizuală, complet automatizată, cu un avion de test din familia… Mai mult

Europa

Libia: Şeful guvernului cere o forţă militară internaţională împotriva ofensivei mareșalului Khalifa Haftar

Iulian Soare

Şeful guvernului libian de uniune naţională (GNA), Fayez al-Sarraj, a cerut desfăşurarea unei ”forţe internaţionale de protecţie” în Libia în cazul în care mareşalul Khalifa… Mai mult

Stiri

Administrația Donald Trump relaxează standardele nutriționale din școlile americane, impuse de fosta prima doamnă Michelle Obama

Iulian Soare

Departamentul Agriculturii SUA (USDA) a luat măsuri pentru relaxarea meniurilor cantinelor școlare din colegiile americane, renunțând la standardele de nutriționale introduse la inițiativa fostei Prime… Mai mult

Europa

Kristalina Georgieva – FMI: Inegalitățile sociale pot duce la o criză globală la fel de „tulburătoare” ca aceea de acum 100 de ani

Adrian N Ionescu

Lumea riscă o criză cel puțin la fel de profundă, în deceniul următor, ca aceea declanșată în acum 100 de ani, cunoscută ca „Marea Depresie”.… Mai mult

Stiri

Kelemen Hunor: UDMR ar pierde 20% din primării la alegerile locale în două tururi

Vladimir Ionescu

UDMR preferă alegerea primarilor într-un singur tur de scrutin, pentru că în cazul a două tururi, ar putea să piardă 20% dintre primari. “Greul de… Mai mult