luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 iulie, 2021

Stație Petrom

Veniturile din vânzări ale OMV Petrom (SNP) au crescut cu doar 1%, în Semestrul 1 din 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la aproape 10,17 miliarde de lei. A contat scumpirea petrolului și faptul că, în trimestrul 2 din 2021, cererea pentru produsele companiei și-a revenit, „în general, la nivelurile pre-COVID”, spune un raport SNP publicat miercuri.

Cu o creștere a profitului de 13%, până la 980 milioane de lei, pe S1 / 2021, compania a recuperat 113 milioane de lei din scăderea din primele 6 luni ale anului 2020, în care șocul pandemiei coronavirus a fost cel mai puternic.


OMV Petrom (SNP) contează pe o creștere de 32% a profitului net pe 2021, față de 2020, până la 1,824 miliarde de lei.

OMV Petrom (SNP) valorează 24,158 miliarde de lei, la Bursa de Valori București (BVB), potrivit cotației acțiunii.

Profit din scumpirea petrolului

Rezultatul din exploatare (fără elementele speciale), de peste 1,5 miliarde de lei, a fost cu 20% mai mare față de cel din primul semestru din 2020, „în principal datorită condițiilor de piață semnificativ mai bune din segmentul Upstream, generate de creșterea prețurilor la țiței”, spune raportul OMV Petrom.

Grupul OMV Petrom a realizat un preț mediu la țiței de 54,61 dolari / baril în S1 / 2021, în creștere cu 69% față de aceeași perioadă a anului trecut.


Elementele speciale cuprind cheltuieli nete in valoare de 464 milioane de lei, „reprezentand în mare parte pierderi temporare din contractele forward de vânzare de energie electrică în Downstream Gas”.

Cât se va mai scumpi petrolul?

Tendința scumpirii petrolului va continua, chiar dacă nu în același ritm.

Pentru 2021, OMV Petrom preconizează ca prețul mediu al țițeiului Brent va oscila în intervalul 65 – 70 dolari / baril, prognoză în creștere față de cea anterioară de 60-65 USD/bbl. În 2020: 42 USD/bbl. (Într-o tonă de petrol încap circa 7 barili, în funcție de densitate).

Pe piață petrolul de timp Brent deja se vinde cu 74,68 dolari / baril, potrivit cotației de miercuri dimineață de la bursa ICE.

Scumpirea petrolului în registrele OMV Petroma fost „parțial contrabalansată de marje de rafinare mai scăzute în segmentul Downstream Oil și de contribuția mai mică a segmentului Downstream Gas”.

Cerere în creștere

Volumul vânzărilor totale de produse rafinate ale OMV Petrom a crescut cu 8% în Trimestrul 2 2021 / T2 / 2020, până la 1,24 milioane de tone, iar vânzările cu amănuntul  cu 37% până la 0,73 milioane de tone, inclusiv cele prin stațiile de distribuție sub brandul OMV din România, Bulgaria, Serbia și R. Moldova.

Creșterea relativă a valorii vânzărilor consolidate (1%) din primul semestru s-a datorat, în principal preţurilor de piaţă mai bune pentru produsele petroliere şi electricitate, compensând volumele mai mici ale vânzărilor de gaze naturale şi electricitate”.

În schimb, producția pe segmentul upstream a scăzut cu 9,2%, „în principal din cauza vânzării activelor de producție din Kazahstan și a declinului natural semnificativ din zăcămintele principale”.

Producția Upstream a OMV Petrom

(Citiți și: „Profitul net al OMV Petrom a scăzut cu 64% în 2020, până la 1,29 mld. lei”)

Pe întreg semestrul 1, vânzările Downstream Oil au reprezentat 77% din totalul vânzărilor consolidate, vânzările Downstream Gas au reprezentat 21%, iar cele din Upstream 1% (vânzarile din Upstream fiind, în mare parte, vânzări în interiorul Grupului, nu către terţi).

Investiţiile au însumat 1,208 miliarde de lei, cu 23% mai mici faţă de primul semestru al anului trecut şi au fost direcţionate, în principal, către segmentul Upstream (993 milioane de lei). Investiţiile din Downstream au fost în valoare de 208 milioane de lei din care care 198 milioane de lei în Downstream Oil.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

La sfârşitul lunii iunie a acestui an, OMV Petrom avea 8747 angajaţi, în scădere cu27% faţă de perioada similară a anului trecut.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: