Datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA) arată că vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, în timp ce Dacia a raportat un declin de 20,4%, scrie DPA ciatată de Agerpres.
Pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus, livrările pe cea mai mare piaţă auto europeană au scăzut cu 20% încă din 2020. Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăţi, inclusiv deficitul global de semiconductori.
Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor în 2021, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.
Doar producătorii de automobile electrice Polestar şi Tesla au raportat creşteri pe piaţa germană, vânzările acestora au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.
În decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 27,1%, la 5.556 vehicule.
Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 13,5% şi, respectiv, 50,5%, în decembrie, iar VW un declin de 35,7%. Livrările Mercedes-Benz au scăzut cu 31,2%, iar cele ale BMW cu 36,9%.
Din cele 2,62 milioane de maşini vândute anul trecut pe piaţa germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% faţă de 2020 şi aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unităţi.