Cele 3 legi fără de care digitalizarea României rămâne în improvizație

Entuziasmul digitalizării manifestat în debutul pandemiei pare că s-a domolit – se aude tot mai rar de ”oportunitatea digitalizării creată de coronavirus”, iar marile proiecte… Mai mult›
12.01.2021
McKinsey: „Noua normalitate” și tendințele economice care o vor defini, începând chiar cu 2021

Începând din chiar acest an, va fi accelerată dezvoltarea unor domenii precum biotehnologia, managementul riscului privind lanțurile de aprovizionare, sau forța de muncă. Reguli vechi… Mai mult›
12.01.2021
România, peste media UE la taxele de mediu colectate, dar cu încasări mai mici raportate la PIB. Observații

România s-a situat în anul 2019 pe locul 10 între statele UE în ceea ce privește ponderea taxelor de mediu încasate în totalul taxelor și… Mai mult›
12.01.2021
Venitul mediu lunar al unui român a crescut în T3 cu 10% față de T3 din 2019. Modificările aduse de pandemie în alocarea cheltuielilor

Datele publicate de INS pentru trimestrul III 2020 arată că veniturile medii ale românilor au ajuns la nivelul de 2.068 lei lunar pe persoană și… Mai mult›
11.01.2021
Valabilitatea voucherelor de vacanță emise în 2019 și 2020, prelungită până în decembrie 2021
de Razvan Diaconu , 28.11.2020
Valabilitatea voucherelor de vacanţă acordate în 2019 şi în 2020 a fost prelungită până la data de 31 decembrie 2021. Guvernul a aprobat act normativ în acest sens, în şedinţa de vineri.
”Voucherele de vacanţă acordate în această perioadă, care n-au putut fi utilizate ca urmare a măsurilor impuse de restricţii sanitare (…), vor putea fi utilizate până la sfârşitul anului viitor, până la 31 decembrie 2021, mai ales în contextul în care aşteptările sunt ca în primul trimestru al anului viitor efectele acestei pandemii să înceteze”, a declarat sâmbătă şeful Cancelariei premierului, într-un briefing de presă, potrivit Agerpres.
Măsura este complementară ajutorului dat vineri HoReCa, Guvernul adoptând o ordonanță de urgență care prevede o schemă de ajutor pentru companiile din acest sector.
„Este vorba de ordonanța de urgență care instituie un ajutor de stat de 20% din pierderile înregistrate de aceste companii în 2020 față de cifra de afaceri din 2019. Este o schemă de ajutor de stat discutată cu reprezentanții mediului de afaceri, care urmează a fi notificată Comisiei Europene și, după aprobarea CE, aceasta va fi adoptată în forma finală și operaționalizată. Este unul dintre cele mai importante programe de sprijin pentru industria HoReCa și pentru agențiile de turism în perioada aceasta”, a precizat Ionel Dancă.
Schema de ajutor de stat ar urma să funcționeze de la data adoptării până la 30 iunie 2021, plata sumelor urmând să fie realizată până cel târziu la sfârșitul anului viitor
Beneficiarii scheme sunt:
- agenții de turism licențiate care desfășoară activități conform codurilor CAEN 7911, 7912, 7990;
- structuri de primire turistică cu funcțiuni de cazare clasificate, care desfășoară activități conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590;
- structuri de alimentație, care desfășoară activități conform codurilor CAEN 5610, 5621, 5629, 5630, care sunt înregistrate în scopuri fiscale pe teritoriul României.
”Prin schema de ajutor de stat se acordă ajutoare de stat unui număr estimat de 73.211 de beneficiari, dintre care 15.168 structuri de cazare, 52.583 structuri de alimentație și 5.460 agenții de turism”, arată documentul guvernamental.
Conform unui studiu realizat de către asociațiile patronale din turism, pe baza situațiilor financiare depuse la ANAF pentru anul 2019, se estimează că impactul industriei turistice (HORECA) la formarea PIB este de 5,07% (3,42% impact financiar direct – valoare adăugată; 0,91% impact social – salarii angajați și aport consum; 0,74% impact financiar indirect – furnizori și investiții.
Conform datelor statistice oficiale, furnizate de Institutul Național de Statistică, numărul total de înnoptări (români și străini) în structurile de primire turistică a scăzut la jumătate în perioada ianuarie-septembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, iar înnoptările turiștilor străini au scăzut cu aproximativ 80%. Scăderea circulației turistice a avut repercusiuni și asupra volumului de activitate, respectiv asupra cifrei de afaceri.