duminică

21 iulie, 2024

9 noiembrie, 2021

Modelul Fusion 213 al firmei Magnus Aircraft ZRT va fi primul avion în întregime maghiar care speră să obțină certificatul Agenției pentru Siguranța Aviației din partea UE, scrie Hotnews.

În august 2019, United Aircraft Corporation (UAC) și Aviation Engineering Zrt., subsidiară a Magnus Aircraft Zrt., au semnat un acord de cooperare. Conform contractului, UAC a transferat drepturile de producție și vânzare ale aeronavei de tip Il-103 către Magnus Aircraft.

Acordul prevede nu doar producția și vânzările, ci și cooperarea comună ulterioară, pe termen lung, pentru modernizarea IL-103, dar și dezvoltarea, producția și vânzarea unor altor tipuri de aeronave.


UAC produce și comercializează toate tipurile de aeronave Mikoyan, Sukhoi, Yakovlev, Tupolev și Ilyushin. Gigantul aerospațial a fost format în 2006 ca urmare a fuziunii mai multor companii aerospațiale, inclusiv Ilyushin, Mikoyan și Sukhoi pentru dezvoltarea și unificarea industriei aerospațiale din Rusia.

IL-103 a fost dezvoltat în anii 1990 de către Ilyushin Design Bureau, care a obținut în 1988 certificarea FAA. Conform contractului, Magnus Aircraft, care dezvoltă, produce și comercializează avioane de agrement și antrenament compozite cu două locuri, va produce și comercializa de acum înainte aeronava IL-103, exclusiv, în întreaga lume.

Contractul reprezintă o oportunitate uriașă pentru compania maghiară și pentru a-și exporta elementele compozite și linia de produse Fusion în Rusia.

În decembrie 2020, Magnus Aircraft Zrt. în calitate de companie de proiectare de aeronave, a obținut aprobarea Agenției pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) pentru procedurile sale de proiectare (AP-DOA), iar un an mai târziu Magnus Aircraft Zrt. și Universitatea Óbuda au pus bazele unei cooperări bilaterale, în urma căreia să dezvolte un avion de turism alimentat electric dar și alte proiecte comune de cercetare și dezvoltare.


Cooperarea pe termen lung mai include și dezvoltarea de aeronave hibride și electrice mai mari, cu 4-6 locuri, precum și alte activități comune de cercetare și dezvoltare.

Deocamdată, Magnus s-a concentrat pe cele două modele: Fusion Premium și Fusion Business.

Zoltán Illés, proiectantul principal al noului avion maghiar Fusion 213, spune că, spre deosebire de modelul anterior, ultra ușor, la noile modele au instalat rezervoare de combustibil în fiecare aripă, mărind distanța de deplasare de la 150 până la 200 de kilometri.

Noul model mai trebuie să parcurgă câteva teste suplimentare înainte de a putea intra în producție. Magnus Aircraft ar putea produce aproximativ o sută de modele Fusion 213 într-un an. Modelul anterior, Fusion 212, a costat în jur de 140.000 de dolari.

Fabrica de 8.000 mp din Pécs a fost inaugurată în octombrie 2019 și are 125 de angajați înalt calificați.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: