fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Execuția pe S1 din 2020 – o abordare comparativă cu cea din 2019

Bugetul general consolidat a înregistrat pe prima jumătate a anului în curs un deficit de circa 45 miliarde lei, echivalent cu 4,2% din PIB estimat… Mai mult

29.07.2020

La obiect

Producția agricolă 2019 – scădere istorică a valorii brute adăugate în economie

Valoarea producției agricole a scăzut în 2019 cu 3,8% în termeni reali față de anul precedent, potrivit datelor semidefinitive comunicate de INS. Ponderea sectorului vegetal… Mai mult

27.07.2020

Chestiunea

Document / Proiectul pentru munca flexibilă: nu se fac concedieri colective, managementul nu primește bonusuri pe perioada aplicării Kurzarbeit

Angajatorul poate reduce unilateral timpul de muncă al salariaților cu cel mult 50%, în situații excepționale precum epidemia de coronavirus, conform proiectului de OUG prin… Mai mult

23.07.2020

Europa

Document / Detaliile Acordului: 70% din granturi trebuie atrase în următorii 2 ani. Campionii negocierilor – lista statelor care au obținut bani suplimentari

Consiliul European a aprobat, la capătul a 5 zile de negociere, Cadru Financiar Multianual al UE pentru perioada 2021-2027, cu cea mai importantă componentă a… Mai mult

21.07.2020

Un fenomen nou: revolta brandurilor. Cum a scăzut rețeta de publicitate a Romania TV și Antena 3 din cauza prezentării tendențioase a protestelor de la Guvern

de Vladimir Ionescu 8.2.2017

Pe fondul protestelor generate de inițiativa guvernamentală de a modifica prin OUG Codul Penal și a apelului Frontline Club lansat către branduri de a nu mai sprijini prin bugetele de publicitate televiziunile care se abat de la normele jurnalistice, IQads.ro a publicat, marți, o scurtă analiză asupra numărului de branduri care s-au promovat în cadrul emisiunilor din prime time de la Romania TV și Antena 3 în săptămâna 30 ian – 5 februarie.

IQads s-a alăturat demersului Frontline Club, publicând listele cu brandurile care s-au promovat la Antena 3 și Romania TV, în fiecare zi, alături de felul în care aceste televiziuni au acoperit evenimentele. Listele au fost văzute de peste 100.000 de oameni.

Rezultatul acestei inițiative, pe scurt, concretizat în comparația pe intervale 30 ian – 2 feb vs 3 feb – 5 feb:

  • Romania TV: de la 98 de branduri la 31 (din care 29 ramase + 2 noi)
  • Antena 3: de la 104 branduri la 29 (din care 25 ramase + 4 noi)

Lipsa de obiectivitate dăunează grav sănătății financiare

Potrivit analizei IQads.ro, în perioada de amplificare a protestelor derulate în fața sediului Guvernului (3-5 februarie), care a coincis cu cele mai mari derapaje de la normele jurnalistice de bază:

  • România TV a înregistrat o cădere cu aproximativ 70% a spoturilor de publicitate
  • Antena 3 a înregistrat o cădere cu aproximativ 76% a spoturilor de publicitate

De precizat: Romania TV a trimis luni către mai multe agenții o scrisoare în care susține că politica editorială a postului TV respectă toate regulile jurnalismului și reglementările spațiului audio-vizual, menținându-se echidistanță din punct de vedere politic în transmisiunile și programele pe care le difuzează. 

Revenind la apelul Frontline Club, de reținut pasajul:

[…] sprijinind presa independentă, puteți ajuta la îmbunătățirea calității presei românești.

Vă amintim că în acest moment puținele instituții de presă care lucrează în mod real pentru informarea cetățenilor se luptă în cele mai multe cazuri pentru supraviețuire iar jurnaliștii sunt plătiți adesea cu salariul minim pe economie.

Ei au cu adevărat nevoie de vizibilitate și fonduri pentru continuarea activității lor. 

Cum s-au poziționat A3, RTV și CNA față de proteste

În a șasea zi de proteste, relatările celor la Romania TV au mers pe ideea unei lovituri de stat și a unor oameni plătiți să iasă în stradă de forțe obscure.

Antena 3 a avut câteva schimbări bruște de perspectivă: la început, ordonanțele erau benefice, potrivit moderatorilor TV, apoi nu mai erau, iar în ultimele zile s-a mers iar pe o atitudine anti-proteste.

În toată această perioadă, IQads.ro a lansat o dezbatere referitoare la responsabilitatea brandurilor față de mediile în care se promovează. În mare, reprezentanți ai brandurilor, o serie de creativi și oameni de media, dar și asociatiile din industrie- IAA, UAPR, ADC*RO- au exprimat opinia că singurul organism care trebuie să reacționeze este Consiliul Național al Audiovizualului, care mai mult a tăcut.

Povestea din spate, relatată de IQads.ro

Unele întrebări sunt vechi de cînd e lumea asta. De ce suntem aici?, de exemplu. Ce înseamnă obiectivitate? Ce vinde, de fapt, publicitatea?

Și doar pentru că sunt vechi și mii de oameni din ere diferite au încercat să răspundă la ele, și s-au scris manuale în explicarea lor, asta nu înseamnă că s-au găsit răspunsurile. Sau că oamenii nu continuă să le dezbată aprig. Uneori, e nevoie doar de o scânteie pentru a le readuce în atenția generală.

De data aceasta, scânteia au constituit-o românii ieșiți în stradă pentru a protesta față de măsurile Guvernului.

Înainte să înceapă toată nebunia, ne gândeam la o temă despre responsabilitatea pe care o au brandurile, în timp ce se promovează. Scopul ultim este doar acela de a vinde? Ce drept au consumatorii să critice reclamele, dacă nu sunt în target?

Am amânat această serie pentru că ne-am gândit că este un subiect vechi, de manual, și ce sens are acum să reinventam noi roțile marketingului?

Dar câteva zeci de mii, apoi sute de mii de români au ieșit în stradă. Iar protestul lor a fost prezentat deformat de relatările câtorva posturi de știri. Așa că a reapărut o discuție despre care noi am scris și anul trecut: despre dilema morală a brandurilor vizavi de conținutul jurnalistic pe care îl girează, achizitionând spațiu de publicitate.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 8.2.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

Rusia anunță primul vaccin anti-Covid. Experții occidentali, sceptici privind siguranța serului

Iulian Soare

Rusia a devenit marți prima țară ce înregistrează un vaccin împotriva Covid-19. Anunțul, primit cu scepticism pe plan internațional, a fost făcut de președintele Vladimir… Mai mult

Stiri

Consultare publică – Ghidul solicitantului de fonduri europene pentru schemele de un miliard de euro destinate IMM

Vladimir Ionescu

Ministerul Fondurilor Europene a scos în consultare publică Ghidul solicitantului de fonduri europene aferent celor trei scheme de ajutor de stat în valoare de un… Mai mult

Stiri

Sondaj RBL / Generația Z: unul din cinci tineri vrea să plece din țară, 2 din 3 sunt atrași de antreprenoriat

Razvan Diaconu

Doi din trei tineri sunt tentați de antreprenoriat, iar unul din cinci intenționează să plece din țară pentru a studia sau a se angaja, arată… Mai mult

Stiri

Raport special Curtea de Conturi / Cheltuielile pentru combaterea coronavirus: 1 miliard euro până în iunie. Prejudicii, sub 8 milioane euro

Razvan Diaconu

Curtea de Conturi a înaintat Parlamentului României Raportul special privind gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgență. Documentul aprobat de Plenul Curții prin Hotărârea… Mai mult

Europa

Cei mai pesimiști directori financiari din Europa Centrală și de Est sunt în Polonia și România – studiu Deloitte

Vladimir Ionescu

Directorii financiari din Europa Centrală și de Est au ajuns la un nivel record de pesimism, iar încrederea lor în evoluția economiei și a întregului… Mai mult

Stiri

TAROM începe restructurarea în două săptămâni, compania taie 700 de posturi

Vladimir Ionescu

Compania aeriană Tarom va intra într-un proces masiv de restructurare de personal ca urmare a problemelor financiare cu care se confruntă, transmite Mediafax. Adunarea Generală… Mai mult

Stiri

Nord Stream 2: Întâlnire Heiko Maas – Serghei Lavrov la Moscova după ce SUA amenință o companie portuară germană cu ”sancțiuni zdobitoare”

Iulian Soare

Ministrul de Externe al Germaniei, Heiko Maas, se întâlnește marți la Moscova cu omologul său Serghei Lavrov într-o perioadă în care proiectul Nord Stream 2 … Mai mult