miercuri

28 februarie, 2024

28 ianuarie, 2013

Comisia Europeană a anunțat un pachet ambițios de măsuri vizând crearea de stații de combustibili alternativi în întreaga Europă, cu standarde comune de proiectare și utilizare, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene.

Combustibilii curați întâmpină trei obstacole principale: costul ridicat al vehiculelor, un nivel scăzut de acceptare din partea consumatorilor, precum și lipsa stațiilor de reîncărcare și realimentare.

Este un cerc vicios. Nu se construiesc stații de realimentare, deoarece nu există suficiente vehicule. Vehiculele nu se vând la prețuri competitive, deoarece nu există cerere suficientă. Consumatorii nu cumpără vehiculele, deoarece au prețuri ridicate și nu există stații.


Prin urmare, Comisia propune stabilirea unui pachet de obiective obligatorii pentru statele membre, în ceea ce privește infrastructura destinată combustibililor curați, cum ar fi energia electrică, hidrogenul și gazul natural, precum și standarde comune la nivelul UE pentru echipamentele necesare.

Pachetul privind energia nepoluantă pentru transport constă într-o comunicare privind o strategie europeană în materie de carburanți alternativi, o directivă privind infrastructura și standardele și un document de însoțire care să descrie un plan de acțiune pentru dezvoltarea de gaz natural lichefiat (GNL) în sectorul transportului maritim.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene responsabil cu transporturile, a declarat că dezvoltarea unor combustibili alternativi inovatori este o modalitate de a crește în Europa eficiența utilizării resurselor, de a reduce dependența excesivă de petrol. “Până în 2020, numărul vehiculelor electrice aflate în circulație în China și în Statele Unite va depăși 6 milioane, conform estimărilor celor două țări. Aceasta este pentru Europa o ocazie excelentă să își construiască o poziție puternică pe o piață globală în plină dezvoltare”, a spus el.

Lideri pe piaţă în domeniu

Situația punctelor de încărcare cu energie electrică variază considerabil în UE. Lideri în acest domeniu sunt Germania, Franța, Țările de Jos, Spania și Regatul Unit. Propunerea legislativă a Comisiei prevede să se impună, în fiecare stat membru, un număr minim de puncte de reîncărcare echipate cu o priză comună.


Obiectivul este de a avea un număr suficient de puncte de încărcare, astfel încât producătorii de automobile să se poată lansa într-o producție de masă, la prețuri rezonabile.

O priză comună la nivelul UE este un element esențial pentru adoptarea pe scară largă a acestui combustibil. Pentru a pune capăt incertitudinilor de pe piață, Comisia a anunțat astăzi că priza de „tip 2” va servi drept standard comun în întreaga Europă.

Germania, Italia și Danemarca dețin deja un număr semnificativ de stații de realimentare cu hidrogen, deși unele dintre acestea nu sunt accesibile publicului. Sunt încă necesare standarde comune pentru anumite componente, cum ar fi furtunurile pentru combustibil. Conform propunerii, stațiile de alimentare existente vor fi conectate pentru a forma o rețea cu standarde comune, asigurând mobilitatea vehiculelor pe bază de hidrogen. Aceasta se aplică celor 14 state membre care dispun în prezent de o rețea de hidrogen.

Biocombustibilii reprezintă deja aproape 5% din piață. Aceștia sunt utilizați în amestec cu combustibili tradiționali și nu necesită nicio infrastructură specifică.O provocare majoră o va reprezenta asigurarea sustenabilității acestora.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

(Textul de mai jos e preluarea integrală a editorialului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: