miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

29 iulie, 2020

Parlamentul Turciei a adoptat o lege pentru controlul platformelor sociale care impune companiilor social media care au peste un milion de utilizatori în țară să înființeze birouri locale, conduse de un cetățean turc.

Între companiile vizate se numără Facebook, Twitter, Youtube dar și Netflix.

Aceste companii mai trebuie să asigure stocarea de conținut pe o perioadă de 6 luni, pe servere aflate în Turcia, și să respecte cererile de eliminare a conținutului ofensator.


Dacă companiile refuză, atunci statul le poate amenda și are dreptul să limiteze lățimea de bandă Internet până la a le face inutilizabile.

Președintele Recep Tayyip Erdogan a calificat rețelele sociale drept „imorale” și nu a făcut un secret din dorința de a le pune sub control strict.

Proiectul de lege a fost înaintat de partidul de guvernământ AKP, care împreună cu partenerul de guvernare MHP, deține majoritatea în Parlament.

Amnesty International descrie legea drept „cel mai recent și, poate, cel mai desăvârșit atac asupra libertății de exprimare din Turcia”.


„Legea internetului mărește în mod semnificativ implicarea guvernului în cenzura din online, exacerbând riscurile pentru cei care sunt deja vizați nemilos de autorități doar pentru că exprimă opinii disidente”, a declarat Andrew Gardner, cercetătorul turc al grupului pentru drepturile omului.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Ibrahim Kalin, purtător de cuvânt al președintelui Erdogan, a afirmat că proiectul elaborat de Parlament este destinat să stabilească legături comerciale și juridice cu platformele sociale.

Internetul rămâne un instrument crucial pentru disidența în țară, iar criticii spun că legea va duce la o mai mare cenzură.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: