Companiile tehnologice din România pot întâmpina dificultăți în atragerea unor finanțări bancare, în contextul în care modelul lor de business se învârte în jurul unor active intangibile, care nu pot fi ipotecate, a declarat Tudor Mihăilescu, COO eMAG.
”Realitatea este că e destul de greu să finanțezi bancar un cod sau un magazin virtual. Dacă magazinul ar fi fizic, lucrurile ar fi ipotecabile, dar chiar și cea mai bună aplicație online e destul de greu de regăsit într-un bilanț și de finanțat”, a explicat Tudor Mihăilescu în cadrul conferinței ”Banii României producătoare – finanțarea economiei private”, organizată de CursDeGuvernare.
În acest context, el a precizat că eMAG și-a finanțat cele trei linii mari de dezvoltare din ultimii ani, internaționalizare, noi verticale și infrastructură, preponderent prin atragerea de capital de la acționari (profit reinvestit sau atragerea de capital suplimentar), dar și prin credite bancare, acolo unde a fost posibil, cum ar fi la dezvoltarea depozitelor sau a easybox-urilor.
”În funcție de dimensiunea proiectelor, sursele proprii s-ar putea să nu fie suficiente, mai ales dacă vrei să ai impact mare și rapid, mai ai nevoie să ridici capital de la acționarii existenți sau alți viitori acționari. Pentru un business care are tehnologia la bază este necesar să investești destul de mult upfront fiindcă dacă ești într-un lanț de magazin offline, poți construi magazin cu magazin, însă dacă ești un magazin virtual e destul de greu să ai jumătate de aplicație care merge și jumătate care nu merge. E un ciclu investițional în care trebuie să ai mai multă răbdare, să crești mai mult la început și apoi să scalezi”, a ma precizat reprezentantul eMAG.
***