De miercuri după-amiază, 20 noiembrie, se va da în folosință tronsonul aferent loturilor 1 și 2 din autostrada Buzău-Focșani. Cei 32 de kilometri dintre Buzău și Râmnicu Sărat se vor adăugă astfel celor 11 kilometri dintre Mândrești Munteni și Focșani, pe care se circulă de săptămâna trecută.
Autoritățile promit că până la sfârșitul anului vom circula pe toată distanța de 82 km între Buzău și Focșani și vofi deschiși traficului încă 39 km, aferenți Loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii Ploiești – Buzău A7.
Autostrada A7 este cel mai important proiect de infrastructură finanțat cu bani PNRR. Valoarea totală estimată a proiectului este de 6,7 miliarde euro (cu TVA), alocarea aferentă din PNRR fiind în sumă de 1,9miliarde euro.
Diferența, până la concurența valorii totale, urmează să fie acoperită de la bugetul de stat. În aprilie, pentru partea de cofinanțare a statului român, Guvernul a adoptat o lege de aprobare a unui contract cu BEI pentru construcția Autostrăzii A7. E vorba de un credit de 600 milioane euro.
Proiectul Autostrăzii A7 a fost divizat în 4 sectiuni, după cum urmează:
- Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km;
- Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km;
- Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km;
- Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km.
Transporturile estimează că proiectul va fi finalizat în 2025.
(Citește și: ”Cine construiește autostrăzile României: cursa dintre firmele familiei Umbrărescu din Bacău și companiile din Turcia”)
***