fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Cea mai mare economia a lumii a intrat oficial în recesiune. Scădere de 32,9% de PIB în trimestrul al doilea din 2020

Economia americană a înregistrat cel mai abrupt declin trimestrial de la cel de-Al Doilea Război Mondiale încoace, de la lansarea acestui set de date. Nici… Mai mult

30.07.2020

La obiect

Stadiul celor 85 de proiecte fazate de România pentru a nu pierde finanțarea europeană

România mai are trei ani și jumătate la dispoziție pentru a finaliza cele 85 de proiecte fazate din fonduri europene, aferente exercițiului bugetar 2014-2020, valoarea… Mai mult

29.07.2020

La obiect

Vaccinul împotriva coronavirus – noua miză supremă în jocul geopolitic, egală cu tehnologia militară

Cine primește primul vaccinul contra coronavirusului? Lăsând retorica deoparte, răspunsul ține de geopolitică și de bani. O analiză Politico arată că goana după vaccin nu… Mai mult

29.07.2020

Analiză

Execuția pe S1 din 2020 – o abordare comparativă cu cea din 2019

Bugetul general consolidat a înregistrat pe prima jumătate a anului în curs un deficit de circa 45 miliarde lei, echivalent cu 4,2% din PIB estimat… Mai mult

29.07.2020

Transportul naval – afectat de problema accizelor din noul Cod Fiscal

de Alexandra Pele 28.1.2016

marfaTransportul naval din România riscă să se blocheze după epuizarea stocurilor actuale de carburanți scutiți de accize, ca urmare a unei modificări aduse normelor de aplicare a noului Cod Fiscal.

Ministerul Finanțelor s-a angajat să găsească o soluție în următoarele două săptămâni.

Motorina folosită pentru transportul naval din România este scutită de accize și trebuie marcată cu un anumit tip de colorant. Normele de aplicare a Codului Fiscal au modificat tipul de colorant ce trebuie folosit pentru marcarea acestor carburanți și a i-a obligat, totodată, pe furnizorii de astfel de coloranți să se certifice la laboratoare acreditate potrivit unui nou standard internațional (ISO 17025). La ora actuală, în România nu există astfel de laboratoare.

OMV Petrom a anunțat sistarea livrărilor de motorină scutită de accize și lucrează la ora actuală cu autoritățile pentru găsirea unei soluții. O întâlnire în acest sens a avut loc miercuri la Ministerul Finanțelor.

”Imposibilitatea aprovizionării pe piața din România cu colorant special pentru motorină, utilizat în cazul livrărilor scutite de acciza pentru transporturi navale, ne-a determinat să sistăm livrările pentru acest produs. Precizăm că prin normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal publicate în data de 13 ianuarie 2016 și care au intrat în vigoare în aceeași zi, au fost introduse obligativitatea autorizării importatorilor de coloranți și obligativitatea prezentării de analize de laborator pentru coloranții utilizați, în condiții de certificare ISO. În prezent, niciunul dintre importatori și distribuitori nu îndeplinesc aceste condiții. Totodată, lucrăm împreună cu autoritățile abilitate pentru găsirea unei soluții de rezolvare și deblocare a livrărilor către clienți”, se arată într-un punct de vedere al Petrom, transmis cursdeguvernare.ro.

Potrivit articolului 399 din Codul Fiscal, sunt scutite de plata accizelor ”produsele energetice livrate în vederea utilizării drept combustibil pentru navigaţia în apele comunitare şi pentru navigaţia pe căile navigabile interioare, inclusiv pentru pescuit, altele decât pentru navigaţia ambarcaţiunilor de agrement private”.

Una dintre companiile direct afectate de un eventual blocaj al livrărilor de motorină fără accize este grupul Navrom care asigură servicii de transport de pasageri și mărfuri. Compania transportă anual peste 10 milioane de tone de mărfuri pe rute interne și internaționale.

Nicolae Chichi, director general al Navrom Delta, a explicat pentru cursdeguvernare.ronavele companiei au fost aprovizionate joi pentru circa 10 zile, dar și că Finanțele au promis remedierea situației.

În România sunt livrate anual în jur de 35.000 de tone de carburanți pentru transportul maritim (carburanți scutiți de accize), potrivit unor surse din piață.

Printre cele mai mari companii de transporturi maritime din România se numără: MSC România Shipping (afaceri de 201,3 milioane de lei în 2014), Romar Shipping Agency (101,7 milioane de lei), Navrom (225,6 milioane de lei), potrivit indexului doingbusiness.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.1.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Modificări la IMM Invest: Beneficiarii nu mai sunt obligați să păstreze personalul

Razvan Diaconu

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a pus în dezbatere publică proiectul de OUG prin care plafonul total al garanţiilor ce pot fi acordate în programul IMM… Mai mult

Europa

Turcia cere renegocierea convenției ONU care a stabilit jurisdicția maritimă a Greciei în Mediterana

Iulian Soare

Turcia şi Grecia au semnalat miercuri disponibilitatea teoretică de a rezolva prin dialog disputa referitoare la explorarea hidrocarburilor în Mediterana, angajându-se în acelaşi timp să… Mai mult

Stiri

ANAF a introdus facilitatea de identificare vizuală pentru înregistrarea la Spațiul Privat Virtual

Vladimir Ionescu

ANAF a anunțat că facilitatea de identificare vizuală online pentru înregistrarea pesoanelor fizice în Spațiul Privat Virtual (SPV) este operațională. „Identificarea persoanelor fizice care doresc… Mai mult

Europa

Belarus / Poliția a deschis focul împotriva manifestanților. Lituania, nemulțumită de reacția UE, își deschide granița pentru bieloruși

Iulian Soare

Cetățenii din Belarus vor intra mai ușor pe teritoriul Uniunii Europene în condițiile în care Lituania a anunțat că va relaxa restricțiile impuse acestora pentru… Mai mult

Stiri

Mesajul SUA adresat UE: Strângeți rândurile, China este un adversar mai dificil decât a fost URSS

Iulian Soare

Secretarul de stat al SUA, Mike Pompeo, a cerut miercuri ţărilor europene să ”strângă rândurile” împotriva Partidului Comunist Chinez, care foloseşte puterea economică pentru a-şi… Mai mult

Europa

Sechestru de 1,9 mld. lei asupra Victoriabank, la 6 ani după „jafului secolului” din R. Moldova. BERD cere respect pentru acționarii actuali

Razvan Diaconu

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), „în calitate acționar al Victoriabank, salută colaborarea băncii” cu Procuratura Anticorupție din Republica Moldova, după ce aceasta a… Mai mult

Stiri

Parteriatul BCR, BRD și Raiffeisen Bank la firma de logistică a numerarului CIT One – sub lupa Consiliului Concurenței

Adrian N Ionescu

Consiliul Concurenţei are nevoie de informații suplimentare privind parteneriatul BCR, BRD și Raiffeisen Bank ca asociate ale firmei de logistică de valori CIT One, și… Mai mult