Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

La obiect

Prognoza oficială – resetată odată cu președintele CNSP: ajustările indicatorilor cheie

După ce la Comisia Națională de (Strategie și) Prognoză, s-a înlocuit președintele, consecutiv schimbării Guvernului, a fost resetată și dată publicității tradiționala prognoză de toamnă.… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Fiscalitate și Buget 2020: Toți știm ce trebuie, dar nimeni încă nu știe cum. Ecuația financiară imposibilă a viitorului an

Conferința „Buget și fiscalitate 2020: dinspre politica oficială spre mediul de afaceri”, organizată miercuri de cursdeguvernare.ro cu sprijinul AmCham și ASE București și-a atins ținta: Numele… Mai mult

27.11.2019

La obiect

Ludovic Orban, despre tsunami-ul creșterii pensiilor cu 40%: Nu va fi nicio apocalipsă, nu vom da OUG-uri pe tema asta, vom vedea care e capacitatea reală a susținerii acestor creșteri

Modificarea legii pensiilor, despre care specialiștii susțin că va duce la o creștere nesustenabilă a deficitului bugetar în 2022, primul an în care se va… Mai mult

27.11.2019

Cronicile

Transportul naval – afectat de problema accizelor din noul Cod Fiscal

de Alexandra Pele 28.1.2016

marfaTransportul naval din România riscă să se blocheze după epuizarea stocurilor actuale de carburanți scutiți de accize, ca urmare a unei modificări aduse normelor de aplicare a noului Cod Fiscal.

Ministerul Finanțelor s-a angajat să găsească o soluție în următoarele două săptămâni.

Motorina folosită pentru transportul naval din România este scutită de accize și trebuie marcată cu un anumit tip de colorant. Normele de aplicare a Codului Fiscal au modificat tipul de colorant ce trebuie folosit pentru marcarea acestor carburanți și a i-a obligat, totodată, pe furnizorii de astfel de coloranți să se certifice la laboratoare acreditate potrivit unui nou standard internațional (ISO 17025). La ora actuală, în România nu există astfel de laboratoare.

OMV Petrom a anunțat sistarea livrărilor de motorină scutită de accize și lucrează la ora actuală cu autoritățile pentru găsirea unei soluții. O întâlnire în acest sens a avut loc miercuri la Ministerul Finanțelor.

”Imposibilitatea aprovizionării pe piața din România cu colorant special pentru motorină, utilizat în cazul livrărilor scutite de acciza pentru transporturi navale, ne-a determinat să sistăm livrările pentru acest produs. Precizăm că prin normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal publicate în data de 13 ianuarie 2016 și care au intrat în vigoare în aceeași zi, au fost introduse obligativitatea autorizării importatorilor de coloranți și obligativitatea prezentării de analize de laborator pentru coloranții utilizați, în condiții de certificare ISO. În prezent, niciunul dintre importatori și distribuitori nu îndeplinesc aceste condiții. Totodată, lucrăm împreună cu autoritățile abilitate pentru găsirea unei soluții de rezolvare și deblocare a livrărilor către clienți”, se arată într-un punct de vedere al Petrom, transmis cursdeguvernare.ro.

Potrivit articolului 399 din Codul Fiscal, sunt scutite de plata accizelor ”produsele energetice livrate în vederea utilizării drept combustibil pentru navigaţia în apele comunitare şi pentru navigaţia pe căile navigabile interioare, inclusiv pentru pescuit, altele decât pentru navigaţia ambarcaţiunilor de agrement private”.

Una dintre companiile direct afectate de un eventual blocaj al livrărilor de motorină fără accize este grupul Navrom care asigură servicii de transport de pasageri și mărfuri. Compania transportă anual peste 10 milioane de tone de mărfuri pe rute interne și internaționale.

Nicolae Chichi, director general al Navrom Delta, a explicat pentru cursdeguvernare.ronavele companiei au fost aprovizionate joi pentru circa 10 zile, dar și că Finanțele au promis remedierea situației.

În România sunt livrate anual în jur de 35.000 de tone de carburanți pentru transportul maritim (carburanți scutiți de accize), potrivit unor surse din piață.

Printre cele mai mari companii de transporturi maritime din România se numără: MSC România Shipping (afaceri de 201,3 milioane de lei în 2014), Romar Shipping Agency (101,7 milioane de lei), Navrom (225,6 milioane de lei), potrivit indexului doingbusiness.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.1.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Document / Statul împrumută 177 milioane euro pentru construcția a 2 penitenciare, un centru de pregătire și un centru de recuperare a ofițerilor

Vladimir Ionescu

Statul român vrea să împrumute 177 milioane euro de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru a construi 2 penitenciare noi, un centru de… Mai mult

Stiri

OUG 114: ANRE a colectat 606 mil. lei din suprataxa de 2% pe afacerile companiilor energetice. Va folosi banii la „buna funcţionare”

Adrian N Ionescu

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a colectat până în prezent 606 milioane de lei din contribuţia de 2% din cifra de afaceri a… Mai mult

Stiri

Șerban Pop, fost vicepreședinte ANAF, trimis în judecată pentru luare de mită – 2,5 milioane euro pentru rambursări de TVA

Vladimir Ionescu

Șerban Pop, fost vicepreședinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a fost trimis în judecată de procurorii Direcției Naționale Anticorupție într-un dosar în care… Mai mult

Stiri

Tarife mai mici pentru convorbirile în rețele mobile, de la 1 ianuarie 2020

Vladimir Ionescu

Operatorii de telefonie mobilă care activează pe piaţa din România vor percepe, începând cu 1 ianuarie 2020, un tarif maxim de terminare a apelurilor la… Mai mult

Stiri

Supraacciza la carburanţi a fost eliminată. Efectele deciziei și calculele aferente

Adrian N Ionescu

Camera Deputaților a aprobat în plen proiectul de lege de modificare a Codului Fiscal privind eliminarea supraacizei la carburanți. Eliminarea supraaccizei de 32 de bani… Mai mult

Stiri

Recursul compensatoriu a fost abrogat, legea va continua însă să producă efecte

Vladimir Ionescu

Recursul compensatoriu, care a dus la eliberarea înainte de termen a peste  a fost abrogat miercuri, cu 272 voturi „pentru” şi cinci abţineri. Legea pleacă… Mai mult

Stiri

Cristian Grosu / Opriți mizeria cu salariile din presă

Cristian Grosu

În Camera Deputaților se pregătește scutirea jurnaliștilor de impozitul pe venit: proiectul a trecut de comisii, merge spre plen, a fost  ”livrat” de PSD-ALDE și… Mai mult