fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Sistemul medical intră în carantină mai repede decât pacienții: sute de cadre medicale sunt contaminate, echipamentul de protecție e insuficient și vine prea târziu

Sute de cadre medicale au fost contaminate cu Covid-19 si au fost izolate la domiciliu, iar unele spitale au intrat în carantină in corpore –… Mai mult

25.03.2020

Chestiunea

Tabelul cu care a intrat România în criza Covid-19: Topul destinațiilor de export și țările din care facem cele mai multe importuri

România a intrat în criza Covid-19 cu una din cele mai nefericite situații privind balanța comercială și e greu de crezut că politicile economice ar… Mai mult

25.03.2020

La obiect

Analiștii, despre QE à la BNR: Banca Naţională va cumpăra de titluri de stat, cât timp „mai este loc” pentru deprecierea leului

  Banca Naţională a României (BNR) va cumpăra titluri de stat de pe piaţa secundară, aşa cum a promis vineri seara, dar operațiunile vor avea… Mai mult

23.03.2020

La obiect

România, lider european detașat în construcții – domeniu strategic în contextul epidemiei

România s-a plasat în ianuarie 2020 pe poziția de lider european detașat la creșterea sectorului construcțiilor, potrivit datelor publicate de Eurostat. Cu o creștere de… Mai mult

23.03.2020

Transportatorii cer renunțarea la creșterea accizei pe carburant: Va duce la scădere economică pe termen lung

de Vladimir Ionescu 13.8.2017

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere Guvernului reevaluarea creșterii accizei la motorină și benzină, deoarece 70% dintre transportatorii internaționali nu vor mai alimenta în țara noastră, ci în statele vecine.

Aceasta va duce, așa cum s-a întâmplat după introducerea în 2014 a accizei suplimentare, la încasări mai mici, nicidecum mjorate.

Vor crește doar prețurile la transportul intern și ale bunurilor de consum, ceeea ce înseamnă o scădere a puterii de cumpărare a populației, avertizează COTAR.

“Printr-o adresă către Primul Ministru, am cerut să analizați situația din anul 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciză, din care circa 36 de milioane de euro din acciza suplimentară la motorină și aproape 15 milioane de euro din acciza suplimentară la benzină, dar s-au încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puțin decât în perioada anterioară creșterii accizelor: cu 3 milioane de euro mai puțin la motorină și cu 8 milioane de euro mai puțin la benzină. Institutul Național de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România, în iulie 2014”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR, citat într-un comunicat al acestui patronat.

Potrivit transportatorilor, o creștere a accizei la motorină și benzină cu 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru îi va determina pe transportatorii care efectuează curse internaționale, atât pentru transporturile de marfă, cât și de persoane, să alimenteze în afara țării, așa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România.

Pe de altă parte, COTAR susține că diminuarea puterii de cumpărare va duce la scădere economică pe termen mediu și lung, falimente în lanț pentru producători, distribuitori și micii întreprinzători:

“În România, consumul anual de carburant este de aproximativ 7 miliarde de litri, dintre care 5 miliarde de litri de motorină și 2 miliarde de litri de benzină, astfel încât, suma colectată suplimentar ar trebui să se ridice la peste 3 miliarde de lei, dar nu se poate garanta faptul că se va menține nivelul consumului de motorină și benzină din acest moment.

Din datele înregistrate în perioadele anterioare, se poate estima o reorientare a circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali de pe teritoriul României către alte state europene, care au prețuri mai mici.

Acest lucru ar putea genera un adevărat dezastru pentru economia României, pentru că vânzările de carburant ar scădea, colectarea accizei va fi mult mai mică decât în prezent, însă prețurile vor crește pentru toate produsele și serviciile, menținând un trend descendent al puterii de cumpărare și, deci, al nivelului de trai în România”, se mai spune în comunicat.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.8.2017

Lăsați un comentariu


Europa

Parlamentul European anunță o nouă sesiune extraordinară: 16-17 aprilie, la Bruxelles

Iulian Soare

Președintele Parlamentului European, David Sassoli (foto) și liderii grupurilor politice au decis joi să organizeze o nouă sesiune plenară extraordinară în 16-17 aprilie, la Bruxelles,… Mai mult

Stiri

Renault prelungeşte oprirea uzinei de la Mioveni ”până la asigurarea protecţiei angajaţilor împotriva Covid-19”

Adrian N Ionescu

Groupe Renault România a anunţat, joi, că prelungeşte perioada de întrerupere a producţiei la uzinele Dacia de la Mioveni, pentru a lua măsuri de asigurarea… Mai mult

Stiri

AVOCATNET

Start-up nation: Cum pot firmele să suspende obligațiile pe care le au în contractele de finanțare din programele naționale, pe perioada stării de urgență

AVOCATNET

Ministerul Economiei a clarificat, printr-o sesiune de întrebări și răspunsuri, ce pași trebuie să facă firmele ce vor să obțină suspendarea obligațiilor acestora în temeiul… Mai mult

Stiri

APAPR: Activele Pilonului 2 de pensii s-au depreciat cu 6,7% în Trimestrul 1. Scăderea este recuperabilă în termeni anuali

Adrian N Ionescu

Valoarea activelor administrate de fondurile private obligatorii (Pilonul 2) a scăzut cu 6,7% în primul trimestru din acest an, mai ales ca urmare a scăderii… Mai mult

Stiri

Apel PRIMER către populație: Nu faceți stocuri de paracetamol

Vladimir Ionescu

Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER) a lansat joi un apel către populație în care le solicită tuturor să dea dovadă de solidaritate… Mai mult

Stiri

ANAF a restituit în martie TVA în valoare de 4 miliarde de lei

Vladimir Ionescu

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a restituit în martie TVA în valoare de aproape patru miliarde de lei, aferente unui număr de 24.526 de… Mai mult

Europa

FMI sugerează măsuri pentru evitarea unei „mari depresii” economice ca în 1929

Adrian N Ionescu

Pandemia cu coronavirusul Covid-19 reclamă „politici pentru vreme de război”, dintre care se disting cele de relaxare fiscală şi de creştere a cheltuielilor statului, pentru… Mai mult