fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Cele mai recente date definitive privind PIB-ul pe regiuni în România. Implicații pentru adoptarea euro

România figurează ca PIB/locuitor exprimat în euro la nivelul de doar 35% din media UE27, potrivit datelor prelucrate post-Brexit și publicate recent de Eurostat pentru… Mai mult

11.05.2020

Analiză

Deficitul comercial a crescut cu peste 50% în martie – acoperirea importurilor cu exporturi a coborât sub nivelul din 2010

Deficitul comercial pe luna martie 2020 a fost de 1,85 miliarde euro, cu peste 50% mai mare față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult

11.05.2020

La obiect

Eurostat: Economia României, pe locul 13 în UE. Am depăşit Grecia, Portugalia și Cehia

Economia României se situează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2019 privitor la… Mai mult

08.05.2020

La obiect

România – penultima în UE la costul muncii, dar prima la creșterea lui

România s-a plasat în 2019 pe penultimul loc între statele membre UE în ce privește costul orar al muncii (întreaga economie, mai puțin agricultura și… Mai mult

08.05.2020

Traian Băsescu, apel către miniştrii ce ar trebui să semneze transferul acţiunilor Portului Constanţa către Municipalitate: Este o ilegalitate majoră!

de Mariana Bechir 8.5.2014

Preşedintele Traian Băsescu a prezentat joi un proiect de Hotărâre de guvern care prevede transferul a 13% din acţiunile Portului Constanţa către Consiliul Local şi i-a avertizat public pe membrii Cabinetului Victor Ponta să nu semneze documentul, deoarece ar comite o “ilegalitate majoră”.

Statul deţine 60%, Primăria Constanţa – 20%, iar Fondul Proprietatea – 20% din acţiunile acestui port maritim.

Potrivit proiectului de HG, şi declaraţiilor făcute anterior de mai mulţi demnitari printre care şi ministrul Transporturilor, Dan Şova, statul ar urma să-şi diminueze pachetul cu 13% – şi să ajungă la 47%, în timp ce Primăria Constanţa şi-ar majora portofoliul, la 33% din acţiunile Portului.

În varianta prezentată de ministrul Transporturilor, alte 13% acţiuni ar fi urmat să fie scoase la vânzare pe bursă. S-ar fi ajuns, astfel, la 33% – statul, 33% – administraţia locală, şi 33% deţinători privaţi.

“Ilegalitate majoră”

Preşedintele Traian Băsescu a declarat joi seara, într-o conferinţă de presă, că proiectul actual al Guvernului prevede “transferul gratuit” al celor 13% din acţiuni către Consiliul Local Constanţa, în condiţiile în care nu există transfer gratuit de ac’iuni, ci doar de active, şi statul nu poate pierde pachetul majoritar.

Anterior, şeful statului a mai avertizat că Portul Constanţa este unul strategic şi că nu poate fi acceptată comparaţia cu Portul Rotterdam, comparaţie folosită de guvernanţi pentru a motiva pierderea controlului asupra celui mai mare port românesc, deoarece portul olandez este privat de la înfiinţarea sa.

În opinia preşedintelui statului, pentru semnarea HG “vor fi delegaţi secretarii de stat, miniştrii vor fi plecaţi sau nu vor avea timp să semneze”.

“Ilegalitatea este majoră”, a mai spus şeful statului, care i-a sfătuit pe cei “împinşi să semneze” Hotărârea de guvern să nu o facă: “Să-l lase pe Victor Viorel Ponta să semneze”.

Portul Constanţa, una dintre mizele primarului Radu Mazăre

Soarta celui mai mare port din România, de importanţă strategică, a făcut obiectul unei îndelungate dispute publice.

Într-o formă iniţială a proiectului de descentralizare, portul figura ca transferat spre autoritatea locală, o dorinţă veche a primarului Radu Mazăre.

Partenerii de coaliţie ai PSD, liberalii, s-au opus însă, argumentând că această acţiune nu a fost trecută în programul de guvernare USL. Motiv care l-a făcut pe Radu Mazăre să declare, imediat după retragerea PNL din USL că, pentru Constanţa, plecarea de la guvernare a liberalilor este un lucru bun.

Ţinând cont de opoziţia lui Crin Antonescu, Guvernul şi-a angajat răspunderea, anul trecut, pe un proiect de descentralizare ce nu mai conţinea transferul portului către municipalitate. De altfel, legea a fost declarată de CCR ca fiind neconstituţională.

Pe 5 martie, după ieşirea liberalilor de la guvernare, Radu Mazăre declara la finalul şedinţei Consiliului Local că a discutat din nou cu premierul Victor Ponta, dar şi cu ministrul Dan Şova, care şi-au luat angajamentul să-i transfere încă 15% din acţiuni: “Am vorbit şi cu Şova, şi cu Ponta. Ponta întotdeauna a spus că susţine acest demers de a trece acţiunile în varianta pe care am discutat-o noi. Sigur că aş fi vrut mai mult, dar e ok şi aşa, iar ministrul Şova şi-a luat angajamentul să facă acest lucru”, a spus Mazăre.

El anunţa, totodată, că acest lucru se va face rapid: “Foarte rapid. Ar fi în avantajul lor şi al nostru să facă această promisiune până la alegerile europarlamentare. Dacă le trece, Guvernul se ocupă de chestiunea asta”.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 8.5.2014

Un raspuns

  1. Sub stapanirea degeneratilor
    9.5.2014, 9:00 am

    O lupta acerba intre cele doua fractiuni ale Camorei constantene ,asta e !
    Portul Constanta este cea mai larga conducta de scurgere a banilor statului catre MAFIA locala si centrala !
    Banii drenati din contrabanda din Portul Constanta au “nascut” mari personalitati ale lumii interlope…Pardon !..politice ,romanesti .
    “Independentul”( acoperit !), Sorin Oprescu ,membru a mai multor servicii(incepand cu cel roman !),vrea si el un paraindarat de la subventia de la Metrou !

Lăsați un comentariu


Stiri

ANRE a avizat 35 de proiecte depuse primării în Programul Termoficare

Adrian N Ionescu

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a emis, până în prezent, 35 de avize pentru proiecte depuse în cadrul Programului Termoficare, cu o… Mai mult

Stiri

Peste 8 milioane de bolnavi cronici, acces redus la medicația zilnică – Patronatul Producătorilor Români de Medicamente

Vladimir Ionescu

Pandemia Covid a generat o evoluție atipică a consumului de medicamente din România, cu achiziții de panică a unor produse, pe de o parte, și… Mai mult

Europa

Volkswagen, obligată să plătească compensații cetățenilor germani în scandalul Dieselgate

Iulian Soare

O curte federală a decis luni că Volkswagen trebuie să plătească compensații celor care au cumpărat autoturisme echipate cu motoare care manipulau emisiile de carbon.… Mai mult

Stiri

AVOCATNET

Din acest an, aranjamentele fiscale trebuie declarate la ANAF. Formularul de raportare, oficializat

AVOCATNET

Din iulie 2020, tranzacțiile prin care firmele își optimizează taxele trebuie raportate la Fisc. Obligația a fost introdusă prin OUG nr. 5/2020, cea care transpune,… Mai mult

Stiri

”La bal, sau la spital?” – Nu mai există cale de mijloc. CRONICILE Curs de Guvernare nr. 94 – Sumarul

Redacţia

Înaintea detaliilor privind conținutul numărului 94 al CRONICILOR, câteva caracteristici ale celei mai înalte publicații din România – cu un concept neobișnuit, cu o expertiză… Mai mult

Stiri

Conpet face un pas către producţia de electricitate ”verde”

Adrian N Ionescu

Transportatorul de ţiţei şi produse derivate prin conducte Conpet Ploieşti (COTE) îşi propune să investească 3 milioane de lei în construcţia de parcuri fotovoltaice pentru… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, 25 mai: peste 200 de cazuri noi

Vladimir Ionescu

După opt zile de coborâre a numărului de cazuri Covid-19 nou diagnosticate s-a situat sub 200, trendul s-a schimbat duminică și este confirmat de comunicarea… Mai mult