Toate școlile doctorale din România intră în proces de evaluare. Din comisie fac parte experți ai Băncii Mondiale - CursDeGuvernare.ro
marți

19 octombrie, 2021

Toate școlile doctorale din România intră în proces de evaluare. Din comisie fac parte experți ai Băncii Mondiale

19 noiembrie, 2017

Cele 210 școli doctorale din România vor fi evaluate de o comisie din cadrul căreia vor face parte și experți internaționali, propuși de o structură a Băncii Mondiale care se ocupă de învățământul superior, a anunțat duminică, la Iași, președintele Consiliului Național al Rectorilor, Sorin Cîmpeanu.

Potrivit Agerpres, Sorin Cîmpeanu a menționat, într-o conferință de presă, că din comisia de evaluare a școlilor doctorale vor face parte membri ai corpului academic și universitar din România, de la Ministerul Educației, de la Agenția Română de asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), precum și o echipă de consultanți internaționali specializați pe învățământ superior.

”Toate cele 210 școli doctorale vor fi evaluate, conform legii, cu susținerea tuturor celor implicați în acest proces. Este vorba de universități, în primul rând, de Ministerul Educației, de ARACIS, consultanți internaționali selectați de o structură a Băncii Mondiale. Se va realiza, conform legii, această evaluare în toate cele 210 școli doctorale: sunt 203 școli doctorale în universități publice de stat, una la nivelul Academiei Române, șase aparțin de universități private”, a declarat Sorin Câmpeanu.


El a explicat că evaluarea școlilor doctorale urmează să se efectueze pe patru paliere.

”În primul rând se va evalua resursa umană. Este vorba de calitatea conducătorului de doctorat, măsurată prin diverși indicatori foarte clari, cum ar fi producția științifică. Pe palierul doi, calitatea infrastructurii de cercetare, de care dispun cele 210 școli doctorale. Pe palierul trei se va evalua impactul la nivel științific al finalizării fiecărei teze de doctorat. Cu alte cuvinte, un doctorand pe parcursul stagiului de pregătire a publicat câte articole științifice vizibile internațional. (…) Va fi o analiză și statistică a tezelor de doctorat, pe fiecare școală doctorală, în sensul numărul studenților admiși versus câți studenți doctoranzi au finalizat. Pe palierul patru, procedurile de asigurare a calității, inclusiv asigurarea regulilor de etică în cercetarea științifică. Aici sunt cuprinse și cazurile acestea care sunt total nefericite și pe care ni le dorim cu toții a fi înlăturate, de plagiat”, a declarat Sorin Cîmpeanu, președintele CNR.

”Estimăm că evaluarea fiecăreia din școlile doctorale să fie undeva între 10.000 și 15.000 de euro. Sperăm să fie doar atât. Nu se îmbogățește careva. Acoperă doar costurile derulării acestei operațiuni”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Prezent la conferința de presă, ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a precizat că în ceea ce privește finanțarea europeană pentru școlile doctorale, România poate atrage 72 de milioane de euro, bani ce vor fi alocați pe criterii transparente.


Conferința de presă a fost organizată după reuniunea Consiliului Național al Rectorilor, desfășurată sâmbătă și duminică la Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi. Printre altele, s-au purtat discuții privind probleme legate de evaluarea și promovarea instituțiilor de învățământ superior la nivel internațional, evaluarea școlilor doctorale în conformitate cu legea, dar și finanțarea de către stat a domeniilor strategice din universități.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Membrii CNR, alături de ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, secretarul de stat Gigel Paraschiv, precum și secretarul de stat Ion Ciprian Preda de la Ministerul Cercetării și Inovării, au purtat discuții privind finanțarea în anul 2018, precum și creșterea salarială promisă până în 2020.

Discuțiile au vizat și învățământul superior medical, în special fiind vizată calitatea stagiilor de practică. Conform președintelui CNR, vizate au fost cele două universități de medicină de la București, Carol Davila și Titu Maiorescu, unde există unele probleme cu privire la efectuarea stagiilor de practică din spitale.

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Este foarte binevenita aceasta evaluare a scolilor doctorale (peste 200 de asemenea scoli in RO ?? de necrezut si greu de acceptat !), dar stiu sigur ca nu se vor dezvalui in totalitate tarele invatzamantului doctoral in RO, iar opozitzia la rezultatele finale va fi acerba. Dar pe langa o astfel de evaluare se impune ca o NECESITATE de importantza natzionala evaluarea modului in care studiile / cercetarile effectuate in cadrul doctoratului raspund, macar in parte, necesitatzilor dezvoltarii ECONOMICE si CALITATZII INVATZAMANTULUI, superior mai ales, in Romania de azi. Criteriul de evaluare dupa numarul de lucrari stiintifice publicate, pe motiv de „vizibilitate”, este aproape ridicol, daca legatura cu rezolvarea problemelor actuale ale Romaniei nu este IMPUSA in final. Aceasta impunere nu cade in sarcina Bancii Mondiale, ci a ministerelor de resort, care dorm in front si continua sa acopere escrocii si oportunishtii romani, de care sunt pline universitatile si institutele de cercetare „de interes public” din Romania. Nu exista alta cale de asigurare a progresului efectiv al Romaniei decat respectand cele spuse de mine mai sus. Aaaa… si inca ceva, cata vreme in ministru precum d-l LP ramane in fruntea ministerului, invatzamantul romanesc va progresa… stand mai mult pe loc.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Este foarte binevenita aceasta evaluare a scolilor doctorale (peste 200 de asemenea scoli in RO ?? de necrezut si greu de acceptat !), dar stiu sigur ca nu se vor dezvalui in totalitate tarele invatzamantului doctoral in RO, iar opozitzia la rezultatele finale va fi acerba. Dar pe langa o astfel de evaluare se impune ca o NECESITATE de importantza natzionala evaluarea modului in care studiile / cercetarile effectuate in cadrul doctoratului raspund, macar in parte, necesitatzilor dezvoltarii ECONOMICE si CALITATZII INVATZAMANTULUI, superior mai ales, in Romania de azi. Criteriul de evaluare dupa numarul de lucrari stiintifice publicate, pe motiv de „vizibilitate”, este aproape ridicol, daca legatura cu rezolvarea problemelor actuale ale Romaniei nu este IMPUSA in final. Aceasta impunere nu cade in sarcina Bancii Mondiale, ci a ministerelor de resort, care dorm in front si continua sa acopere escrocii si oportunishtii romani, de care sunt pline universitatile si institutele de cercetare „de interes public” din Romania. Nu exista alta cale de asigurare a progresului efectiv al Romaniei decat respectand cele spuse de mine mai sus. Aaaa… si inca ceva, cata vreme in ministru precum d-l LP ramane in fruntea ministerului, invatzamantul romanesc va progresa… stand mai mult pe loc.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr