sâmbătă

20 aprilie, 2024

27 iunie, 2018

Milenialii cred că liderii din business au un impact social pozitiv mai mare decât cel al liderilor politici sau religioși, potrivit studiului „Millennial Survey” 2018, realizat de Deloitte.

Studiul este fundamentat pe un sondaj realizat la nivel global în rândul Milenialilor (persoanele născute între ianuarie 1983 și decembrie 1994) și al Generației Z (cei născuți între ianuarie 1995 și decembrie 1999).


Deși liderii din business sunt cei mai apreciați, patru din 10 mileniali sunt de părere că aceștia au un impact negativ.

Aceste generații așteaptă din partea liderilor din mediul de afaceri o angajare socială mai puternică, pentru a avea un impact pozitiv asupra lumii, dar și pregătirea organizațiilor și angajațiilor pentru Revoluția Industrială 4.0.

Și milenialii și Generația Z sunt mai optimiști în ceea ce privește viitorul economic, decât în privința progresului social. Doar 43% din mileniali sunt convinși că vor fi mai fericiți decât părinții lor, un procent inferior celui înregistrat în studiul realizat anul trecut.

32% dintre mileniali se așteaptă să aibă mai puține oportunități decât generațiile anterioare în sfera vieții profesionale și a carierei, în timp ce tinerii din Generația Z se dovedesc mult mai pesimiști – 43% nu speră să aibă aceleași șanse precum părinții lor:


Ce cred Milenialii despre mediul de afaceri și Revoluția 4.0

Se remarcă o diminuare abruptă a ponderii Milenialilor care cred că marile corporații se comportă etic (48%, față de 65%, anul trecut), iar o posibilă explicație ar putea fi, menționează studiul, discrepanța dintre prioritățile lor și cele ale liderilor din business:

În opinia Milenialilor, mediul de business se concentrează pe propria agenda, mai degrabă, în loc să ia în considerare și îmbunătățirea climatului social, iar aproape două treimi dintre ei spun că firmele nu au nicio altă ambiție în afară aceleia de a face bani.

În timp ce ei cred la fel de importantă societatea, experiența de la locul de muncă le demonstrează că unii angajatori sunt interesați doar de profit, ceea ce nu permite dezvoltarea sentimentului de loialitate.

Alte rezultate ale sondajului:

  •  44% cred că liderii din business generează un impact pozitiv în societate
  • doar 19% cred că liderii politici au impact pozitiv
  • trei sferturi dintre Mileniali cred că multinaţionalele au potenţialul de a contribui la rezolvarea provocărilor economice, sociale şi de mediu
  • 43% dintre Mileniali estimează că îşi vor părăsi locurile de muncă actuale în decurs de doi ani, cu 15% în creştere faţă de anul trecut
  • 28% dintre eia vor să rămână mai mult de cinci ani la actualele locuri de muncă
  • 17% dintre Mileniali se tem că o parte sau chiar toate slujbele lor vor fi înlocuite, ca urmare a schimbărilor aduse de Industria 4.0 (a patra revoluţie industrială)
  • în cazul organizaţiilor care utilizează extensiv tehnologiile Industriei 4.0, procentul celor care se așteaptă ca joburile lor să fie înlocuite este aproape dublu.
Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: