fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Pleacă la promulgare: 2.000 de lei lunar, stimulent de risc acordat profesorilor pe perioada stării de alertă/urgență

Camera Deputaţilor, for decizional, a adoptat marţi proiectul de lege pentru acordarea unui stimulent de risc pentru personalul din învăţământ în contextul situaţiei epidemiologice determinate… Mai mult

13.10.2020

La obiect

Dobânda pe termen lung a scăzut sub pragul de 3,5% dar rămâne cea mai ridicată din UE. Observații

Rata dobânzii pe termen lung pentru România a scăzut în luna septembrie 2020 sub pragul de 3,5%, potrivit datelor publicate de Eurostat și calculate de… Mai mult

13.10.2020

La obiect

Indice negativ de prețuri, ”pe bază de cartofi”, în septembrie. Inflația anuală, în scădere la 2,45%

Preţurile de consum s-au diminuat per total cu -0,14% în luna septembrie 2020, potrivit datelor publicate de INS iar inflația anuală a scăzut la 2,45%,… Mai mult

13.10.2020

Analiză

Prăbușirea bugetară care se conturează cu precizie matematică, citită în istoria recentă a punctului de pensie

Creșterea reală a pensiilor în 2020 va fi similară cu cea din 2009, dacă va fi păstrat nivelul de indexare de 14% stabilit în prezent,… Mai mult

12.10.2020

Studiu IRES / 83% dintre românii activi participă la evenimente culturale în mediu urban

de Vladimir Ionescu 7.8.2016

untoldÎn ultimii ani, România a intrat pe harta europeană a evenimentelor culturale prin festivaluri de teatru, de muzică, de carte. IRES a evaluat, în acest context, percepțiile și comportamentul de consum cu privire la evenimentele culturale în rândul persoanelor cu vârste între 16 și 50 de ani, din mediul urban.

Potrivit IRES, cea mai mare parte dintre cei chestionați (83%) declară că obișnuiește să participe la activități culturale în orașul în care locuiesc sau în alte localități din România sau străinătate, cu frecvență variabilă.

În cele ce urmează, câteva dintre concluziile studiului:

  • 8 din 10 intervievați susțin că obișnuiesc să participe la evenimente culturale, indiferent de tipul acestora, organizate atât în România, dar și în străinătate;
  • Sursele de informare predilecte pentru evenimentele culturale sunt reprezentate de prieteni/cunoscuți, de mediile de socializare online, de posturile de televiziune, respectiv de paginile pe Facebook ale evenimentelor sau ale organizatorilor;
  • Bugetul anual pe care respondenții îl alocă participării la concerte sau festivaluri muzicale este, pentru cei mai mulți, sub 1000 de lei, iar 1 din 4 nu alocă buget pentru acest tip de evenimente;
  • Cele mai populare evenimente în rândul participanților la studiu sunt sărbătorile locale și târgurile sau expozițiile de produse cu vânzare, la care participă aproximativ 8 din 10 dintre aceștia. Acestea sunt urmate de evenimente muzicale de orice tip ( 67%), festivaluri muzicale (57%) și competiții sportive (54%);
  • Principalele criterii de care țin cont intervievații atunci când aleg să participe la un eveniment muzical în localitatea lor sunt: artistul sau artiștii care vor cânta (90%), participarea persoanelor din grupul de prieteni (55%), prețul biletelor sau cheltuielile în ansamblu (44%);
  • Condițiile de igienă – 40%, rigurozitatea măsurilor de siguranță – 31%, spațiile de parcare – 29%, curățenia – 28% și spațiile de campare – 23% sunt elementele pe care respondenții le iau în calcul pentru a evalua organizarea unui festival de muzică;
  • O treime dintre cei care au participat la festivaluri de muzică spun că au cheltuit 50 de lei sau mai puțin pentru băutură, mâncare sau alte obiecte sau servicii în incinta festivalului la care au participat ultima oară; 15% spun că nu au cheltuit, personal, nimic, iar restul au cheltuit astfel: între 51 și 100 de lei – 16%, între 101 și 200 de lei – 11%, între 201 și 300 de lei – 8%, iar peste 300 de lei alți 8%;
  • Cei mai mulți dintre participanți spun că nu participă la festivaluri decât pentru o zi sau două – 58%, în timp ce 24% preferă ca de fiecare dată sau de cele mai multe ori să își ia un abonament pentru întreaga durată a festivalului;
  • Cei mai mulți dintre intervievați preferă să achiziționeze biletele pentru festival în avans de fiecare dată (28%) sau de cele mai multe ori (20%), în timp ce 22% le cumpără de fiecare dată la fața locului, iar 14% cel mai des le cumpără de la fața locului;
  • Dintre festivalurile de muzică, de cea mai mare notorietate spontană în rândul intervievaților se bucură Untold Festival (25%), acesta fiind urmat de Festivalul Național de Muzică Ușoară de la Mamaia (6%), de Summer Well Festival (5%), de Festivalul George Enescu (3%) și de Electric Castle (3%). 3 din 10 respondenți care spun că participă la evenimente culturale nu dau un răspuns la această întrebare;
  • În ceea ce privește notorietatea asistată, Untold Festival, Electric Castle și Summer Well se află în top;
  • Jumătate dintre participanții la studiu spun că au de gând să participe la un festival de muzică în următoarele 12 luni; cei mai mulți dintre aceștia și-ar dori să participe la Untold Festival (19%), la Summer Well Festival (4%), respectiv la Electric Castle (2%). 54% dintre ei nu știu la ce festival ar dori să participe;
  • 9 din 10 intervievați din mediul urban cu vârste cuprinse între 16 și 50 de ani folosesc internetul. Cel mai des folosite rețele de socializare de către utilizatorii de internet sunt Facebook, YouTube și Google+. Brand-urile pe care le admiră cei mai mulți dintre intervievați sunt Samsung, Adidas, Nike, Apple și H&M.

Studiul IRES are următoarea ”Fișă tehnică”:

Volumul eșantionului- 800 indivizi, 16-50 ani din mediul urban
Tipul eșantionului- multi-stratificat, probabilist, reprezentativ la nivel național
Reprezentativitate- eroare maximă tolerată de ± 3,5%
Perioada realizării anchetei- iulie 2016

(Descărcați AICI studiul IRES)

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 7.8.2016

Un raspuns

  1. EU - 74 - RON
    7.8.2016, 12:03 pm

    Interesant studiul…foarte aplicat şi varietal…

    Daca-r fi sondat care e cel mai popular costum popular din România, ar fi rezultat că acesta ar fi costumul popular românesc…

Lăsați un comentariu


Stiri

Ludovic Orban: După alegeri urmează patru ani de ”pace politică”. România are șansa de a deveni un tigru al Europei Centrale și de Est

Vladimir Ionescu

După alegerile parlamentare vor urma patru ani de ”pace politică”, a afirmat sâmbătă premierul Ludovic Orban, adăugând că oportunitățile pe care le are România reprezintă… Mai mult

Europa

Parlamentul European a adoptat poziția sa asupra reformei Politicii Agricole Comune

Vladimir Ionescu

Parlamentul European (PE) a aprobat vineri poziţia sa cu privire la reforma Politicii Agricole Comune (PAC) a UE, care cuprinde în special obligaţii de mediu… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban, despre un eventual lockdown: Obiectivul nostru este ca economia să funcționeze în parametrii obișnuiți

Razvan Diaconu

Întrebat dacă ar fi oportună varianta unui lockdown în România, premierul Ludovic Orban a afirmat că obiectivul executivului este ca oamenii să ducă o viaţă… Mai mult

Stiri

Florin Cîțu: PNL nu prezintă acum un buget pentru 2021 deoarece ar fi ilegal

Alexandra Pele

Guvernul PNL nu prezintă un draft de buget pentru anul viitor deoarece proximitatea alegerilor parlamentare interzice acest lucru, a explicat, sâmbătă, ministrul Finanțelor Publice, Florin… Mai mult

Europa

UE și SUA – inițiativă comună dedicată problemelor legate de China

Vladimir Ionescu

Statele Unite şi Uniunea Europeană au lansat vineri un canal bilateral dedicat dialogului pe probleme legate de China, informează dpa, citată de Agerpres. Secretarul de… Mai mult

Stiri

Guvernul a atacat la CJUE Pachetul Mobilitate, argumentând că legislația europeană afectează companiile românești

Vladimir Ionescu

Guvernul României a sesizat, în cursul zilei de vineri, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acţiuni în anularea prevederilor problematice din Pachetul… Mai mult

Europa

Ursula von der Leyen se confruntă cu critici dure în interiorul PPE

Iulian Soare

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen se confruntă cu nemulțumiri din ce în ce mai mari în interiorul propriei familii politice, PPE, ajungând să… Mai mult