marți

5 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

13 mai, 2014

Departamentul pentru Energie a constatat marţi că studiile de fezabilitate pentru proiectul construcţiei hidrocentralei Tarniţa-Lăpuşteşti, pentru care Hidroelectrica a plătit 3,5 milioane euro, nu conţin toate concluziile privind oportunitatea sau nu a derulării acestei investiţii.

Un comunicat al instituţiei emis marţi transmite: “Departamentul pentru Energie solicită Consiliului de Administraţie al Hidro Tarniţa să finalizeze studiile de fezabilitate privind proiectul în cauză la costuri minime, cu o eficienţă ridicată în cheltuirea banilor societăţilor de stat prezente în acţionariat. Proiectul Tarniţa este unul strategic pentru România.”

Corpul de Control al Departamentului pentru Energie, aflat în structura ministerului condus de Răzvan Nicolescu, a început pe data de 5 mai o analiză a modului în care a fost cheltuită, în perioada 2003-2014, suma de 15,6 milioane de lei, fără TVA, pe studii de fezabilitate pentru Tarniţa.


Modalităţile în care au fost cheltuiţi banii pentru aceste studii nu au făcut obiectul niciunei sesizări adresate DNA.

Primul studiu de fezabilitate a investiţiei din judeţul Cluj a fost finalizat în 2008, de către Institutul de Studii şi Proiectări Hidroenergetice (ISPH).

Un alt studiu a fost elaborat între 2010 şi 2011 de către compania Deloitte, studiu care a fost aprobat de Consiliul de Administraţie al Hidroelectrica în 2011.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Documentul elaborat de Deloitte avea la baza ipotezele generale din studiul ISPH iar datele financiare sunt la nivelul anului 2011.


Studiul trebuia să fie actualizat şi trimis spre consultare în primul trimestru din 2014.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: