miercuri

24 aprilie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

26 octombrie, 2020

Ministerul Educației a lansat luni procedura de consultare publică pentru Strategia privind digitalizarea Educației 2021-2027, document ce urmează să fie aprobat în plină epidemie de coronavirus, care a obligat numeroase școli să transfere cursurile în online.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat luni, în conferința de presă organizată pentru lansarea consultărilor publice, că mai există 2.200 de clădiri ale unor unități de învățământ, din peste 22.000, care nu au în acest moment conexiune la internet.

Pentru învățământul online, însă, conectarea școlilor este mai puțin importantă, esențial fiind ca:

  • elevii să dispună acasă de tehnologia necesară predării online
  • profesorii să fie calificați pentru desfășurarea lecțiilor în sistem la distanță și interactiv

Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie, peste 180.000 de profesori au dobândit competențe digitale anul acesta:

  • Peste 90 de mii de profesori au fost formați pentru a avea competențe digitale, prin cursurile de la Casa Corpului Didactic, iar restul, până la aproximativ 180 de mii, au fost formați prin cursurile acreditate de către alți furnizori de formare sau prin proiectul Cred.

În România există peste 210.000 de cadre didactice (profesori, învățători, educatori), dintre care, peste 25.000 predau în universități.

În ceea ce privește dotarea elevilor cu tablete/laptopuri conectate la internet, din cele 250.000 de echipamente pentru care Guvernul a alocat bani mai puțin de 80.000 au fost deja distribuite în școlile unde au fost solicitate.

Investițiile pentru digitalizarea școlilor, bugetate distinct

  • Ministrul Anisie a anunțat că, din 2021, bugetul MEC va avea o componentă de investiții pentru digitalizare, investiții ce vor fi realizate din fonduri naționale și europene.
  • Catalogul electronic, proiect 49 de milioane de euro – proiectul va fi transmis spre SICAP, pentru începerea licitației, a declarat Marian Murguleț, secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului.
  • Proiectul referitor la Biblioteca Virtuală a ajuns în faza elaborării ofertelor, după ce au existat contestații.
  • Educația digitală trebuie să înceapă de la grădiniță, a declarat subsecretarul de stat Jean Badea. „Ne dorim o școală smart, o școală modernă, accesibilă, bazată pe resurse și tehnologii digitale”, a mai adăugat acesta.
  • „Există metodologie pentru predarea online și s-a constituit un grup de lucru pentru a se intra mai mult în predare online cu exemple de evaluare online, de adaptare curriculară online”, a declaratsecretarul de stat Luminița Barcari. „Vom pregati webinarii în care să le explicăm profesorilor cum să predea cu metode interactive”, a mai spus aceasta.

Direcții de acțiune ale Strategiei SMART-Edu

  • Dezvoltarea de competențe digitale la toate nivelurile de învățământ cross-curricular, prin discipline de specialitate, prin activități formale și non-formale;
  • Susținerea formării digitale inițiale și continue a cadrelor didactice;
  • Îmbunătățirea infrastructurii digitale pentru reducerea decalajelor de conectivitate (conectare la internet, creare de rețele interne, dotare cu echipamente, asigurare suport tehnic);
  • Stimularea unităților și instituțiilor de învățământ pentru oferte educaționale cu specializări și calificări digitale adecvate meseriilor viitorului;
  • Realizarea de instrumente educaționale digitale, încurajarea inovării pentru adaptarea unor soluții educaționale creative, interactive, centrate pe elevi;
  • Crearea de Resurse Educaționale Deschise atractive;
  • Dezvoltarea și multiplicarea parteneriatelor public-private prin participarea la rețele digitale, inclusiv cu organisme europene și internaționale;
  • Schimb de bune practici pe platforme educaționale locale, naționale de e-learning, respectiv pe platforme internaționale (SELFIE, e-Twinning, s.a.);
  • Încurajarea și promovarea inițiativelor privind siguranța online, protecția datelor, igiena cibernetică, etica IT;
  • Dezvoltarea cadrului de previziune strategică pentru economia verde și adaptarea la meseriile viitorului.

Domenii de consultare pentru Strategia privind digitalizarea Educației:

  • Competențe digitale pentru elevi și studenți;
  • Educația digitală pe întreg parcursul vieții;
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală;
  • Infrastructură și resurse tehnologice digitale;
  • Conectivitate;
  • Resurse educaționale deschise;
  • Curriculum școlar pentru meserii emergente;
  • Securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT
  • Alte teme subsecvente digitalizării educației.


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: