fbpx

La obiect

20-34 de ani – nici nu lucrează și nici nu învață: Observații pe locul fruntaș deținut de România la procentul tinerilor fără nicio ocupație

România figurează printre statele UE cu cea mai mare pondere a tinerilor care nici nu lucrează și nici nu învață („neither in employment nor in… Mai mult

16.07.2021

Chestiunea

Noul test de stres al industriilor europene: condițiile și țintele sectoriale de mediu impuse de Comisia Europeană

Odată cu lansarea, miercuri 14 iulie, pachetului legislativ ”Fit for 55”, UE devine prima economie din lume care dă startul procesului de legiferare a obiectivului… Mai mult

15.07.2021

La obiect

Cum ar urma să arate Educația, pe cicluri școlare, dacă s-ar implementa Programul România Educată

Raportul România Educată elaborat de Președinția României a fost publicat pentru prima oară miercuri, ziua în care Guvernul Florin Cîțu a adoptat Memorandul prin care… Mai mult

14.07.2021

La obiect

În sfârșit, DOCUMENTUL: Memorandumul pe Proiectul România Educată – adoptat de Guvern. Calendarul și țintele

Guvernul va înființa un grup de lucru interministerial coordonat de premierul Florin Cîțu, pentru elaborarea pachetului legislativ necesar implementării Proiectului România Educată elaborat la Președinție,… Mai mult

14.07.2021

Strategia privind digitalizarea Educației 2021-2027 – a fost demarată consultarea publică

de Vladimir Ionescu , 26.10.2020

Ministerul Educației a lansat luni procedura de consultare publică pentru Strategia privind digitalizarea Educației 2021-2027, document ce urmează să fie aprobat în plină epidemie de coronavirus, care a obligat numeroase școli să transfere cursurile în online.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat luni, în conferința de presă organizată pentru lansarea consultărilor publice, că mai există 2.200 de clădiri ale unor unități de învățământ, din peste 22.000, care nu au în acest moment conexiune la internet.

Pentru învățământul online, însă, conectarea școlilor este mai puțin importantă, esențial fiind ca:

  • elevii să dispună acasă de tehnologia necesară predării online
  • profesorii să fie calificați pentru desfășurarea lecțiilor în sistem la distanță și interactiv

Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie, peste 180.000 de profesori au dobândit competențe digitale anul acesta:

  • Peste 90 de mii de profesori au fost formați pentru a avea competențe digitale, prin cursurile de la Casa Corpului Didactic, iar restul, până la aproximativ 180 de mii, au fost formați prin cursurile acreditate de către alți furnizori de formare sau prin proiectul Cred.

În România există peste 210.000 de cadre didactice (profesori, învățători, educatori), dintre care, peste 25.000 predau în universități.

În ceea ce privește dotarea elevilor cu tablete/laptopuri conectate la internet, din cele 250.000 de echipamente pentru care Guvernul a alocat bani mai puțin de 80.000 au fost deja distribuite în școlile unde au fost solicitate.

Investițiile pentru digitalizarea școlilor, bugetate distinct

  • Ministrul Anisie a anunțat că, din 2021, bugetul MEC va avea o componentă de investiții pentru digitalizare, investiții ce vor fi realizate din fonduri naționale și europene.
  • Catalogul electronic, proiect 49 de milioane de euro – proiectul va fi transmis spre SICAP, pentru începerea licitației, a declarat Marian Murguleț, secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului.
  • Proiectul referitor la Biblioteca Virtuală a ajuns în faza elaborării ofertelor, după ce au existat contestații.
  • Educația digitală trebuie să înceapă de la grădiniță, a declarat subsecretarul de stat Jean Badea. “Ne dorim o școală smart, o școală modernă, accesibilă, bazată pe resurse și tehnologii digitale”, a mai adăugat acesta.
  • “Există metodologie pentru predarea online și s-a constituit un grup de lucru pentru a se intra mai mult în predare online cu exemple de evaluare online, de adaptare curriculară online”, a declaratsecretarul de stat Luminița Barcari. “Vom pregati webinarii în care să le explicăm profesorilor cum să predea cu metode interactive”, a mai spus aceasta.

Direcții de acțiune ale Strategiei SMART-Edu

  • Dezvoltarea de competențe digitale la toate nivelurile de învățământ cross-curricular, prin discipline de specialitate, prin activități formale și non-formale;
  • Susținerea formării digitale inițiale și continue a cadrelor didactice;
  • Îmbunătățirea infrastructurii digitale pentru reducerea decalajelor de conectivitate (conectare la internet, creare de rețele interne, dotare cu echipamente, asigurare suport tehnic);
  • Stimularea unităților și instituțiilor de învățământ pentru oferte educaționale cu specializări și calificări digitale adecvate meseriilor viitorului;
  • Realizarea de instrumente educaționale digitale, încurajarea inovării pentru adaptarea unor soluții educaționale creative, interactive, centrate pe elevi;
  • Crearea de Resurse Educaționale Deschise atractive;
  • Dezvoltarea și multiplicarea parteneriatelor public-private prin participarea la rețele digitale, inclusiv cu organisme europene și internaționale;
  • Schimb de bune practici pe platforme educaționale locale, naționale de e-learning, respectiv pe platforme internaționale (SELFIE, e-Twinning, s.a.);
  • Încurajarea și promovarea inițiativelor privind siguranța online, protecția datelor, igiena cibernetică, etica IT;
  • Dezvoltarea cadrului de previziune strategică pentru economia verde și adaptarea la meseriile viitorului.

Domenii de consultare pentru Strategia privind digitalizarea Educației:

  • Competențe digitale pentru elevi și studenți;
  • Educația digitală pe întreg parcursul vieții;
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice pentru educație digitală;
  • Infrastructură și resurse tehnologice digitale;
  • Conectivitate;
  • Resurse educaționale deschise;
  • Curriculum școlar pentru meserii emergente;
  • Securitate cibernetică, protecția datelor, siguranța online și etica IT
  • Alte teme subsecvente digitalizării educației.
Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 26.10.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Coronavirus în România: 156 cazuri noi și 3 decese în ultimele 24 de ore

Vladimir Ionescu

De vineri până sâmbătă, în România s-au înregistrat 156 de cazuri noi de infectare cu Covid din peste 31.000 de teste procesate. De la ultimul… Mai mult

Europa

Grecia a intrat pe ”lista roșie” – CNSU a actualizat lista statelor cu risc epidemiologic

Razvan Diaconu

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a actualizat  lista statelor considerate cu risc epidemiologic. Grecia a fost inclusă pe lista roşie, ca urmare a creşterii… Mai mult

Europa

SUA anunță concedierea forțată a personalului angajat pe plan local în Rusia

Razvan Diaconu

Departamentul de Stat a anunţat vineri că autorităţile ruse obligă Statele Unite să concedieze cetăţenii ruşi angajaţi de misiunile sale diplomatice din Rusia. Secretarul de… Mai mult

Stiri

Eurostat: Economia europeană a revenit pe creştere în trimestrul al doilea

Razvan Diaconu

Produsul Intern Brut al zonei euro a înregistrat o creştere peste aşteptări în al doilea trimestru al acestui an, iar aceasta s-a reflectat asupra pieţei… Mai mult

Europa

Marinar român ucis într-un atac al piraților asupra unui petrolier aflat în largul coastelor Omanului

Razvan Diaconu

Un cetățean român a fost ucis în urma unui atac al piraților asupra unui petrolier care naviga în largul coastelor Sultanatului Oman. În urma atacului și-a… Mai mult

Stiri

Delegație a Departamentul de Stat pentru Energie din SUA, în vizită la Cernavodă pentru proiectul reactoarelor 3 și 4

Vladimir Ionescu

O delegație a Departamentului de Stat pentru Energie din State Unite a făcut vineri o vizită oficială la CNE Cernavodă. Delegația a fost condusă de… Mai mult

Europa

Prognoza Erste: România va câștiga 2,9% din PIB până în 2026 datorită impulsului PNRR

Alexandra Pele

Pachetele de stimulare economică din cadrul Fondului de redresare al UE ar urma să aducă un impuls suplimentar la PIB-ul României de 2,9% până în… Mai mult