Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri și Turism a prezentat joi Strategia pentru IMM-uri: în jurul anului 2020, a declarat Florin Jianu, România va avea cel mai atractiv mediu de afaceri din Uniunea Europeană şi aproximativ 670.000 de firme active, cu aproape 200.000 mai multe decât în prezent.
„Astăzi prezint în premieră strategia pentru IMM-uri. Potrivit acestui document, până în anul 2020 numărul de IMM-uri din țara noastră trebuie să crească de la 474.000, în acest an, la 670.000. De asemenea, numărul de IMM-uri active la o mie de locuitori ar trebui să crească de la 23 — 24, în 2014, la 37 în 2020. Nu în ultimul rând, ne dorim ca numărul total de angajați din IMM-uri să crească de la 2,623 milioane, în 2014, la 3,233 milioane în 2020”, a declarat Florin Jianu, citat de AGERPRES.
Media europeană este de 42 IMM-uri la 1.000 de locuitori.
Obiectivul instituției pe care o conduce, a adăugat ministrul delegat, este ca România să devină țara cu cel mai atractiv mediu de afaceri în orizontul 2020.
„Pentru ca România să fie caracterizată de cel mai atractiv mediu de afaceri din Uniunea Europeană în anii următori am creat un cadru de dezvoltare pe cinci direcții de acțiune. .. Este vorba de sprijinirea antreprenorilor, accesul la piețe, inovare, acces la finanțare și reactivitatea administrației publice. Am vrut să fie o strategie implementabilă, simplu de monitorizat”, a explicat Florin Jianu.
Ţintele fixate prin „Strategia guvernamentală pentru dezvoltarea sectorului IMM şi îmbunătăţirea mediului de afaceri din Romania – orizont 2020”
- În 2020, soldul net de IMM-uri active economic să depăşească pragul de 670 mii de întreprinderi. Guvernul consideră că obţinerea unui spor de circa 41,23% al numărului de IMM-uri active economic, în următorii aproximativ şapte ani, constituie un obiectiv strategic realist.
- În termeni de „densitate a IMM-urilor la 1.000 de locuitori”, atingerea acestei ţinte strategice înseamnă funcţionarea a circa 36 de întreprinderi la mia de locuitori în 2020, faţă de 21,94 întreprinderi la mia de locuitori în 2012.
- Numărul angajaţilor din sectorul IMM trebuie să depăşească pragul de 3,2 milioane persoane.
- Contribuţia IMM-urilor la valoarea adăugată brută se estimează că va creşte în următorii 7 ani cu peste 41%, la 38 miliarde de euro.
Sprijinirea prioritară a IMM-urilor direct productive din domeniile:
- industria alimentară
- fabricarea produselor textile
- tăbăcirea şi finisarea pieilor. fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie, harnaşamentelor şi încălţămintei, prepararea şi vopsirea blănurilor
- fabricarea produselor farmaceutice de bază şi a preparatelor farmaceutice
- fabricarea altor produse din minerale nemetalice
- industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal, exclusiv maşini, utilaje şi instalaţii
- fabricarea echipamentelor electrice
- alte activităţi industriale.
- fabricarea articolelor de îmbrăcăminte
- fabricarea hârtiei şi a produselor din hârtie
- tipărire şi reproducerea pe suporţi a înregistrărilor
- fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente n.c.a
Domeniile creative de mare interes pentru stimularea creării şi dezvoltării de IMM-uri
„În ceea ce priveşte oportunităţile de dezvoltare pentru sprijinirea prioritară a IMM-urilor creative menţionate deasemenea în obiectivul subordonat 3, crearea IMM-urilor trebuie concentrată pe servicii prestate întreprinderilor şi în special pe cele cu potenţial creativ, pentru a atinge valoarea indicatorului de convergenţă care se referă la raportul cifrei de afaceri a companiilor din comerţul cu ridicata şi amănuntul din total cifră de afaceri comerţ şi servicii. În UE, acest indicator are valoarea de 48 – 50% în timp ce în România scade foarte încet. În anul 2011, valoarea era 64,3%”, mai precizează Anexa 7.
- Activităţi de editare
- Activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune; înregistrări audio şi activităţi de editare muzicală
- Activităţi de servicii în tehnologia informaţieiActivităţi de servicii informatice
- Activităţi de arhitectură şi inginerie; activităţi de testări şi analiză tehnică
- Cercetare-dezvoltare
- Publicitate şi activităţi de studiere a pieţei
- Alte activităţi profesionale, stiinţifice şi tehnice
- Învăţământ
- Activităţi referitoare la sănătatea umană
- Servicii combinate de îngrijire medicală şi asistenţă socială, cu cazare
- Activităţi de creaţie şi interpretare artistică
- Activităţi ale bibliotecilor, arhivelor, muzeelor şi alte activităţi culturale
- Activităţi sportive, recreative şi distractive
(DESCĂRCAŢI AICI STRATEGIA ŞI ANEXELE)