sâmbătă

2 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

24 martie, 2020

ANOFM a stabilit că documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse la Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și a municipiului București, prin poșta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui județ.

Adresele au ca ID numele județului (ex: brasov@anofm.gov.ro). În cazul județelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărțite prin cratimă (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).

Suplimentar, angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela numărul 021/4444-000 (număr cu tarif normal), call-center deschis de ANOFM în care lucrează opt angajați ai instituției.

ANOFM, pregătită să susțină 1 milion de angajați. Rectificare bugetară iminentă


Președintele ANOFM, Victor Picu, a dat asigurări, marți, într-un interviu publicat de Agerpres, că instituția este pregătită să plătească indemnizaţii de şomaj tehnic pentru un număr de până la un milion de persoane.

Banii se vor plăti angajatorilor din bugetul asigurărilor de şomaj.

Ministerul de Finanțe trebuie însă să promoveze o rectificare bugetară, pentru a suplimenta bugetul asigurărilor de şomaj.

Luna martie – statul susține șomajul tehnic  pentru perioada 16-31

Decretul privind șomajul tehnic a intrat în vigoare la data de 16 martie, deci statul va face plăţi pentru perioada 16 martie – 31 martie. Pentru a beneficia de plata acestei jumătăţi de lună, angajatorii pot depune cererile după 1 aprilie.


Ordonanța stabilește un termen de 30 de zile pentru efectuarea plăților către angajatori. Directorul ANOFM asigură însă că acestea vor fi făcute mai rapid, chiar în luna aprilie.

Documente necesare

Angajatorii care solicită ajutorul statului pentru plata șomajului tehnic – e vorba de cei afectați direct de măsurile de prevenire a pandemiei coronavirus – trebuie să transmită Agenției o cerere pe mail și un tabel al angajaților, cu sumele de plată aferente.

Pentru companiile afectate indirect de aceste măsuri de prevenire, solicitarea și tabelul trebuie însoțite de o declarație pe propria răspundere a angajatorului din care să reiasă îndeplinirea condițiilor de acordare a ajutorului: scăderea încasărilor cu 25% față de media lunilor ianuarie şi februarie 2020 și faptul că angajatorul nu are bani pentru plata salariilor.

Cine beneficiază de ajutor pentru plata șomajului tehnic

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Angajatorii care sunt direct afectați de măsurile impuse odată cu declanșarea stării de urgență vor beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu mai mult de 75 % din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului  asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Angajatorii afectați indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj,  pentru cel mult 75% dintre angajați care au contracte active la data intrării in vigoare a OUG.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: