Sindicatul Intreprinderii de Reparat Material Rulant şi Utilaje a depus, joi, la DNA o plângere penală cu privire la posibile acte de abuz în serviciu și subminare a economiei naționale cu consecințe deosebit de grave săvârşite de conducerea SNTFM CFR Marfă SA.
Şindicaliştii consideră că decizia de a deschide procedura de insolvență la filiala SNTFM CFR Marfă, IRLU este abuzivă și va duce la desființarea singurelor unități unde CFR Marfă mai poate repara și întreține locomotivele.
Sindicatul l-a informat în legătură cu această acţiune pe ministrul Transporturilor, Ioan Rus. În scrisoarea adresată ministrului Rus se scrie:
„Facem precizarea că pierderile provocate bugetului de stat prin neplata taxelor de către IRLU, sume ce depașesc 50 de milioane de euro, se datorează prestațiilor făcute sub costuri de IRLU tocmai companiei SNTFM CFR Marfă. Punerea în spatele companiei CFR IRLU a datoriilor CFR Marfă însemnă că tot ceea ce se spune despre diminuarea pierderilor CFR Marfă sunt numai minciuni (…)
Mai mult de 90% din locomotivele aflate în exploatare la CFR Marfă au reviziile expirate și asta poate duce permanent la accidente feroviare grave. (…)
Speram ca actiunile pe care le veți întreprinde în calitatea dumneavoastră vor ajuta sistemul feroviar sa depașească colapsul în care a fost indus în ultimi ani.“
Societatea Comercială Întreţinere şi Reparaţii Locomotive şi Utilaje CFR IRLU, filială a CFR Marfă, a solicitat în instanţă intrarea în insolvenţă, cererea fiind înregistrată săptămâna trecută la Tribunalul Bucureşti, potrivit Mediafax.
CFR IRLU a fost înfiinţată în anul 2001, prin externalizarea activităţii de reparaţii locomotive din cadrul CFR Marfă. Compania realizează lucrări de revizii, reparaţii şi modernizări locomotive atât pentru operatori feroviari locali, cât şi din străinătate.