marți

23 aprilie, 2024

7 aprilie, 2022

Volkswagen, pionierul „mașinii oamenilor”, simbol al obsesiei industriei auto pentru expansiune, va elimina zeci de modele de motoare cu ardere până la sfârșitul deceniului și va vinde mai puține mașini în general pentru a se concentra pe producerea de vehicule mai profitabile și premium, scrie Financial Times.

„Ținta cheie nu este creșterea”, a spus Arno Antlitz, directorul financiar, o schimbare de direcție de 180 de grade față de pozițiile foștilor executivi ai Volkswagen.

„Suntem mai concentrați pe calitate și pe marje, mai degrabă decât pe volum și cota de piață.”


VW, a Arno Antlitz, își va reduce gama de mașini pe benzină și diesel – care constă din cel puțin 100 de modele de la mai multe mărci – cu 60% în Europa în următorii opt ani.

Noua strategie a VW este un semn al schimbărilor profunde din sectorul auto, care de zeci de ani a încercat să-și majoreze profiturile prin creșterea vânzărilor de mașini din fiecare an, chiar dacă acest obiectiv a însemnat aplicarea de reduceri tot mai consistente.

Fostul director executiv al VW, Martin Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului emisiilor diesel, își propusese să învingă Toyota și General Motors la titlul de „numărul unu din punct de vedere al volumelor” până în 2018.

În cursa pentru dominația mondială, grupul cu sediu la Wolfsburg și-a păstrat prezența pe piețele neprofitabile din America de Nord și de Sud, inundând regiunea cu noi modele, în ciuda pierderilor foarte mari.


Cu toate acestea, deficitele severe de semiconductori cauzate de pandemie de COVID-19, a determinat constructorul auto să reducă producția anul trecut, în ciuda cererii în creștere. Acest lucru a permis mărcilor precum Mercedes și BMW să ceară mai mult pentru modelele lor și să obțină profituri record în 2021, în ciuda faptului că au vândut mult mai puține vehicule.

O strategie similară a catapultat VW în fruntea companiilor cu cele mai mari câștiguri din indicele Dax din Germania, producătorul de automobile înregistrând profituri înainte de impozitare de peste 20 de miliarde de euro. Compania a acordat prioritate vehiculelor mai scumpe produse de mărcile sale Audi și Porsche, care au asigurat cea mai mare parte a profiturilor grupului.

Antlitz a precizat că deși VW se mândra cu volumele mari de mașini pe care le vindea anual, înainte de a fi împinși din fruntea clasamentului de Toyota, strategia companiei nu se mai axează pe dimensiune.

„Avem o bază de costuri fixe (semnificativ, n.r.) mai scăzută, așa că suntem mai puțin dependenți de volum și mai puțin dependenți de creștere”, a spus el, subliniind faptul că VW a reușit să reducă costurile fixe de 41 de miliarde de euro în 2019, înainte de termenul vizat, investind totodată în dezvoltarea de software și noi unități.

Chiar și cele 52 de miliarde de euro destinate vehiculelor electrice – cel mai ambițios pachet de investiții de acest tip – nu se va traduce prin volume inutile, a adăugat Antlitz.

”Nu adăugăm capacitate: reprelucrăm fabrică după fabrică”, a spus el, referindu-se la fabricile din Zwickau și Emden, unde liniile de producție a motoarelor cu ardere au fost transformate pentru a construi mașini electrice, iar muncitorii recalificați.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: