17 februarie, 2016

cercetare digitalizarePonderea întreprinderilor inovatoare a scăzut cu 7,9 puncte procentuale în doi ani (până în 2014), ajungând la numai 12,8% firme care au introdus sau implementat noi produse, procese și metode de organizare sau de marketing.

O scădere mai accentuată s-a înregistrat în industrie, unde procentul societăților inovatoare s-a redus cu 9,8 puncte procentuale, de la 22,4% (în perioada 2010‐2012), la 12,6% în perioada 2012‐2014, potrivit rezultatelor ale cercetării statistice a INS privind inovarea.

Situația firmelor inovatoare

  • Inovația în întreprinderi a înregistrat un declin în perioada 2012‐2014, comparativ cu perioada 2010‐2012, conform rezultatelor provizorii ale cercetării statistice privind inovația în industrie şi servicii
  • Din 1.232 întreprinderi mari, 332 au fost inovatoare, ceea ce înseamnă că una din 4 întreprinderi mari a inovat
  • Din 2.7148 întreprinderi mici şi mijlocii, 3.313 au fost inovatoare, ceea ce înseamnă că una din 8 întreprinderi mici şi mijlocii a inovat
  • 6,3% au fost întreprinderi care au aplicat numai metode noi de organizare sau de marketing, în timp ce 3,5% au fost întreprinderi care au introdus sau implementat numai produse şi/sau procese noi sau îmbunătățite semnificativ.
  • 3,0% din întreprinderi au introdus atât produse şi/sau procese noi cât şi metode de organizare şi/sau de marketing noi sau îmbunătățite semnificativ.
  • 26,9% din întreprinderile mari au fost inovatoare, în timp ce din rândul întreprinderilor mici şi mijlocii numai 12,2%.

evolutie firme inovatoare

Scădere mai pronunțată a inovării din industrie 

  • Ponderea întreprinderilor inovatoare mari a înregistrat o scădere cu 13,2 puncte procentuale, de la 40,1%, 26,9% în 2012‐2014.
  • În rândul IMM‐urilor inovatoare, ponderea a scăzut cu 7,6 puncte procentuale, de la 19,8% în perioada 2010‐2012 , la numai 12,2%, în 2012 – 2014.
  • În perioada 2012‐2014, în rândul întreprinderilor din mediul de afaceri, ponderea întreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau marketing noi a fost de 12,8%, în scădere cu 7,9 puncte procentuale față de perioada 2010‐2012.
  • Industria a înregistrat o scădere a inovării aproape dublă față de cea din servicii, de 9,8 puncte procentuale, de la 22,4% în perioada 2010‐2012, la 12,6% în perioada 2012‐2014.
  • În servicii, scăderea a fost de 5,7 puncte procentuale, de la 18,8%, 13,1%.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: