Haosul pandemiei alimentează și mai mult analfabetismul funcțional și absenteismul. Evoluția indicatorilor - CursDeGuvernare.ro
duminică

24 octombrie, 2021

Haosul pandemiei alimentează și mai mult analfabetismul funcțional și absenteismul. Evoluția indicatorilor

30 octombrie, 2020

Educația românească suferă, iar pandemia de coronavirus nu face decât să accentueze analfabetismul funcțional și să crească absenteismul, conform concluziilor unei analize realizate de organizația Salvați Copiii România, pentru că mulți elevi nu se pot adapta la noile sisteme de învățare sau nu au deloc acces la ele.

Indicatorii și parametri care evaluează educația s-au deteriot pe parcursul acestui an, fenomen alimentat de maniera atipică de predare si ascultare provocată de pandemie:

Parametrii de până la izbucnirea pandemiei:

  • Peste 15% din tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au finalizat doar opt clase sau mai puțin, iar procentul  este în creștere, din cauza măsurilor luate pentru a împiedica răspândirea Covid-19.
  • Aproximativ 45.000 de copii renunță anual să meargă la școală, în învîțământul preuniversitar – ciclurile primar, gimnazial și liceal.
  • De asemenea, rezultatele copiilor din țară la evaluări internaționale se află la o distanță semnificativă față de rezultatele majorității celorlalte state evaluate. Evaluările arată că peste 40% dintre copii au mari dificultăți în realizarea de calcule matematice simple, iar cunoștințele lor generale despre societate, oameni și univers sunt foarte limitate.
  • De asemenea, dintre elevii români dezavantajați social și economic, doar unul dintr-o mie a ajuns la rezultate de top la citire. Un total de 41% dintre elevii români se plasează în aria analfabetismului funcțional.

Impactul pandemiei

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Pandemia exacerbează aceste performanțe negative, întrucât din ce în ce mai multe școli trec în scenariul roșu, iar mulți copii nu au posibilitatea de a participa la orele din mediul virtual:


Principalul factor ce afectează educația copiilor îl reprezintă riscul de sărăcie sau excluziune socială. 35,8% dintre copiii din familiile dezavantajate sunt expuși acestui risc, iar procentul în ceea ce-i privește pe copiii din mediul rural este mai mare, de 44.3%.


citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr