duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

20 iunie, 2019

România a înregistrat și anul trecut cea mai mare rată a mortalității rutiere din UE, cu 96 de decese la un milion de locuitori în 2018, aproape aproape dublul mediei UE (49 de morți la un milion de europeni), conform raportului anual al Consiliului European pentru Siguranța în Transporturi, care monitorizează situația din 32 de state, nu doar din UE.

Dintre statele membre, numai România și Bulgaria au o rată a deceselor rutiere ce depășește 50 morți la un milion de locuitori, cu precizarea că cei din sudul Dunării se îndreaptă accelerat spre îndepărtata medie europeană – în timp ce noi am scăzut modest, de la 98 de morți,  în 2017, bulgarii și-au redus consistent numărul de victime, de la 96 de morți la un milion de locuitori, în 2017, la 87 în 2018.

Raportul menționează, de altfel, Bulgaria ca una dinte țările cu cele mai semnificative reduceri (10%) față de 2017, după SLovacia (17%), Israel (13%), Slovenia (12%) și Lituania (11%).


Anul trecut, în Europa au murit în accidente rutiere 25.047 persoane, cu doar 1% mai puțini decât în anul anterior, iar în ultimii cinci ani, numărul victimelor fatale s-a redus în UE cu 4%.

Ritmul acesta scoate din discuție posibilitatea atingerii țintei fixate pentru 2020: între 2010 și 2020 ar fi trebuit să existe o înjumătățire a ratei, de la 64 de morți la un milion de locuitori, dar în 2019 se află abia la 43.

Norvegia a fost și în 2018 lider de clasament, cu cea mai mică rată a mortalității rutiere (20 de decese la un milion de locuitori), fiind urmată de Elveția și Marea Britanie, cu mai puțin de 27,5 decese rutiere la un milion de locuitori.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Irlanda, care și-a modificat legislația și pedepsește mult mai aspru șoferii care conduc sub influența alcoolului este exemplul anului 2018, potrivit raportului.

În România, anul acesta a fost votatăîn Parlament o lege ce interzice amplasarea aparatelor radar care nu sunt staționate în locuri vizibile, ceea ce înseamnă că radarele nu mai pot fi ascunse în curbe etc. Dispozitivele mobile, de tip pistol, destinate măsurării vitezei se utilizează la o distanță maximă de 10 metri.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: