sâmbătă

20 aprilie, 2024

2 iulie, 2020

România este țara din UE cu cele mai multe victime în accidente de circulație raportat la milionul de locuitori, potrivit datelor publicate de Eurostat pentru anul 2018.

Cu 95,6 de persoane la milion, ne-am situat peste Bulgaria (86,5) Croația (77,2), Letonia (76,5) și Polonia (74,5), cu mult deasupra mediei europene de 52 persoane la milionul de locuitori.

De reținut, însă, Bulgaria a avut cea mai mare rată de mortalitate la pasagerii autoturismelor (48,4), în timp ce România a înregistrat o rată relativ foarte ridicată de decese în rândul pietonilor (35,3 la milion, mai mult decât au alte țări europene per total) și al biclicliștilor (9,3 la milion, cu mult peste Lituania și Belgia – 7,8 fiecare), deși suntem departe cu traficul acestora față de alte state UE.


Pe de altă parte, la pasagerii autoturismelor (unde proporția este la noi de 37,7 la milion), în afară de Bulgaria, ne situăm după Lituania (40,9 la milion) și doar cu puțin peste Croația (37,5%), Letonia (36,2) sau Polonia (34,1).

Aceste date, arată că, dincolo de calitatea parcului auto, a șoselelor și îmbunătățirea pregătirii celor care primesc permise pentru circulația pe drumurile publice, avem o problemă majoră cu educația rutieră și cu cu disciplina în trafic.

Pentru referință menționăm că cele mai mici rate de mortalitate în accidente de circulație la nivelul Uniunii s-au înregistrat în Irlanda (29 per milion), Danemarca (30), Suedia (32), Olanda (35), Malta (38), Spania (39) și Germania (40).

Per total, 23.339 de oameni au decedat în 2018 în accidente de circulație, dintre care 45% pasageri ai autoturismelor, 21% pietoni, 15% motocicliști, 8% bicicliști și 12% alte categorii.


Trendul din ultimii zece ani a fost unul puternic descrescător (-37%), în 2008 fiind consemnate circa 37.000 de victime la nivelul UE.

Interesant și de reținut, numărul victimelor în accidente de circulație în România a scăzut până în 2014  cu aproape cu 40% față de anul 2008.

După care s-a stabilizat undeva la circa 1.900 de persoane pe an sau 0,1 la mie din populația țării, odată ce s-au reluat înmatriculările masive de mașini (din păcate tot mai multe cu o vechime considerabilă și aduse în condiții tehnice discutabile din străinătate).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: