vineri

12 iulie, 2024

11 septembrie, 2023

România doreşte să ceară despăgubiri pentru pierderile suferite de companiile de transport din cauză că ţara noastră nu a fost acceptată în Schengen în pofida faptului că îndeplinește toate criteriile, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Impactul financiar estimat se ridică la aproximativ 2% din PIB, a spus oficialul, fără a preciza cui anume îi va imputa aceste pierderi. De asemenea, România va solicita UE și două miliarde de euro pentru întreținerea drumurilor și rețelelor de cale ferată folosite de exportatorii ucraineni, a mai spus ministrul.

Ministrul numenționat nici sub ce formă va cere România despăgubiri, împotriva cărei se va îndrepta România – împotriva Austriei sau unei instituții comunitare – și nici dacă acest lucru va însemna deschiderea unei acțiuni în justiție.

„Am cerut colegilor mei şi până mâine la prânz să îmi prezinte o situaţie şi voi cere şi aceste sume sau statul român cred că ar fi bine să le ceară legate de costurile pe care le-au avut transportatorii pentru că nu am intrat în Schengen. Înţeleg că au fost nişte deştepţi în trecut, care au fost miniştri ai Finanţelor şi apoi prim-miniştri şi apoi s-au angajat la nişte ţinte de deficit pe care greu poţi să le atingi, asta fiind într-o perioadă de pandemie.  Suntem singura ţară în acea procedură de deficit excesiv la nivel de UE. Omul critică, dar el e responsabil. La Cîţu mă refer. A venit peste noi şi conflictul din Ucraina. Nu poţi să compari costurile pe care România le are fiind la graniţă şi având cea mai mare graniţă cu Ucraina şi impactul pe care acest război îl are asupra României şi să încerci să rămâi în acele ţinte de deficit. E absolut imposibil”, a declarat Sorin Grindeanu, la Prima News, citat de News.ro.


Întrebat cum a fost calculată estimarea pierderilor pentru că România nu a intrat în Spaţiul Schengen, ministrul a spus că aceste calcule vor fi luate de operatorii de transport:

„O să o calculeze colegii mei, discutând foarte mult cu operatorii.  Le-am cerut de la jumătatea săptămânii care se încheie astăzi, iar mâine la prânz îmi vor prezenta din punctul de vedere al operatorilor de transport pentru că îmi este greu să fac calculele pe ce înseamnă taxe, e treaba Vămii, orele pierdute în Vămi”, a mai precizat Grindeanu.

România va cere 2 miliarde de euro pentru întreținerea drumurilor și rețelelor de cale ferată utilizate de exportatorii ucraineni

Grindeanu a vorbit și despre banii ceruți de România la UE pentru întreținerea drumurilor utilizate de transportatorii de marfă din Ucraina, dar nu a precizat suma:

„Am avut o discuţie zilele trecute cu comisarul european Adina Vălean şi am spus că noi am băgat foarte mulţi bani, de exemplu, în întreţinerea drumurilor naţionale din zona respectivă. Dacă mergeţi acum pe DN2 spre Suceava, Siret, pe lângă Bacău, Focşani, o să vedeţi că e TIR lângă TIR, de Ucraina, ceea ce a dus totuşi la o degradare a acestei reţele şi am cerut bani. Per total, am trimis aceste cereri, nu doar pe rutier, ci şi pe CFR, pe naval – două miliarde de euro”, a declarat Sorin Grindeanu, duminică la Prima News.


****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: