fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Ce se anunță pe piața muncii după creșterea numărului de șomeri ai crizei: domeniile cele mai afectate și problemele statului

Numărul șomerilor indemnizați a crescut în trei luni, de la sfârșitul lunii februarie și până la 1 iunie, cu 20.260 persoane,  până la 77.096, conform… Mai mult

14.07.2020

La obiect

Producția industrială – în revenire, dar la -28% față de aceeași lună a anului precedent

Potrivit datelor publicate de INS, producția industrială și-a mai revenit în luna mai față de luna precedentă (+22,2% în serie brută dar numai +15,1% ajustat… Mai mult

14.07.2020

Chestiunea

Rata dobânzii pe termen lung a scăzut sub 4%. Totuși, s-ar impune o schimbare curajoasă de viziune economică

Rata dobânzii pe termen lung pentru România a scăzut cu aproape un punct procentual în doar două luni, potrivit datelor publicate de Eurostat. După ce… Mai mult

13.07.2020

Chestiunea

Trista poveste a diplomației economice românești: doar o treime din posturi ocupate, dublă comandă, rupere de economie, sinecuriști

În timp ce statele din jur creionează politici de promovare a exporturilor și de atragere de investiții străine și își extind rețeaua de promovare externă,… Mai mult

12.07.2020

Revoluția tehnologică după 21 de ani de sistem educațional K (Cati): Premieră – 35% dintre elevi au luat sub 5 la matematică la evaluarea oficială după gimnaziu

de Mariana Bechir 27.6.2017

La Evaluarea Națională de anul acesta, 23,1% din elevi au obţinut medii mai mici de 5.

Acesta este rezultatul a 20 de ani de destructurare sistematică a Educației românești (vorbim de cea teoretică, pentru că cea practică a fost subminată științific) și subordonare a acesteia către grupurile de interese politice, economice și electorale. La rezultatul prost de astăzi s-a muncit mult și metodic.

Comparativ cu anii anteriori, la prima vedere s-ar putea spune că rezultatele naționale sunt mai bune – în 2014 și 2016, ponderea notelor foarte proaste a fost de 28,9, respectiv 24,9%:

Analiza rezultatelor pe probe dezvăluie însă dezastrul acumulat în ani de nereformare și neupdatare a sistemului de educație românesc – la matematică, 34,1% din cei 144.929 de elevi înscriși la Evaluarea Națională nu au reușit să obțină media 5. Este cel mai mare procent din ultimii cel puțin cinci ani.

Cu atât mai mult cu cât, în premieră, generația de la care se așteaptă integrarea în era tehnologiei, obâine note atât de mici la principala disciplină oricială care ține de tehnologie :

În rural, ponderea urcă puternic, până la aproape 50% din elevi cu medii sub 5, ceea ce demonstrează încă o dată  inegalitatea de șanse dintre cei 64.232 (44,3%) de candidați care învață în școli din comune și sate, și cei 80.697 (55,7%) copii sunt din mediul urban:

Cel mai ușor examen din ultimii 80 de ani, cu cele mai proaste rezultate din anul 1933 încoace

Aceste rezultate au fost înregistrate la cel mai facil examen de Evaluare Națională din ultimii 80 de ani, conform evaluării oferite România liberă de către profesorul de matematică Sorin Borodi, din Dej.

Dificultatea de la proba de matematică a fost anul acesta de 4,11 din 10.

Având ca reper subiectele din 1933, dificultatea examenelor de matematică s-a menținut cam la același nivel în perioada 1954-1990, în jurul unei medii de 8-8,5 din 10.

Treptat, până în 2001, cu niște variații, dificultatea a coborât până aproape de nota 6, iar din 2009 a scăzut până aproape de 4.

Un alt indicator privind gradul de dificultate al Evaluării este numărul notelor de 10 obținute – anul acesta au fost 467 de medii maxime, comparativ cu 253, anul trecut.

Teleorman, județul lui Daddy – 51,6% din elevi, medii sub 5 la matematică

Așa cum se întâmplă în fiecare an, Bucureștiul înregistrează cele mai multe medii de peste 5 – 89,3% din totalul copiilor prezentați la examen.

Județele cu cele mai multe medii sub 5 sunt cele cu rate mari de sărăcie și șomaj. Conduc de la distanță în topul performanțelor slabe județele Giurgiu (cu aproape 40% medii sub 5) și Teleorman (36,5%):

În ceea ce  privește proba de matematică, recordul ponderii celor cu medii sub 5 aparține județului Teleorman, unde 51,6% din elevi nu ua reușit să obțină această notă.

Giurgiu, cu un procent de 50,7% este al doilea județ unde unul din doi elevi nu a luat 5 la matematică, la Evaluarea de anul acesta.

Performanța la matematică a elevilor români scade drastic în context global

Guvernanții au creionat în ultimii ani numeroase strategii pentru reindustrializarea României, atragerea investițiilor străine și creșterea competitivității. Toate acestea sunt inutile, cât timp școala românească nu ocupă loc central în aceste planuri.

Deja, România se confruntă cu cel mai mare deficit de forță de muncă calificată:

  • 72% dintre companiile românești au dificultăți să ocupe posturile vacante, potrivit unui studiu realizat de ManPower Group
  • un angajator evaluează în medie 14 candidați până îl găsește pe cel potrivit, iar formarea unui angajat entry level durează în medie 8 luni (potrivit datelor Romanian Business Leaders)

De cealaltă parte, la nivel internațional, trendul în educație este diferit, cu accent pe matematică:

  • peste 80% din slujbele anilor 2015-2025 cer competențe STEM (Științe, Tehnologie, Inginerie și Matematică), potrivit estimărilor National Science Foundation din 2014
  • 65% din copiii care intră astăzi în sistemul de învățământ vor face la locul de muncă activități care astăzi nu există, potrivit studiului Future of Jobs Report, publicat de World Economic Forum (WEF) în 2016.

Esențial: Mecanismul politico-administrativ responsabil merge mai departe cu aceiași oameni

Demn de menționat este că unul din cei mai influenți responsabili ai sistemului de Educație care a produs aceste rezultate și a dus Învățământul atât de jos se pregătește de un nou ciclu :

Este vorba de dna. Ecaterina Andronescu – aflată în cele mai influente poziții din Educație din 1996, de unde a produs atât legislație cât și proceduri, trenduri, alinieri și mentalități – toate după interesele politice ale sistemului socio-economico-uman ale Partidului Social Democrat.

Atât din poziția de ministru al educației (în mai multe guverne), cât și din cea de membru și conducător al Comisiilor de specialitate din Parlament, dna. Ecaterina Andronescu a influențat DECISIV, de la putere sau din opoziție, sistemul de educație.

Ultimul și cel mai presant, pentru economie, exemplu : Dna Ecaterina Andronescu este cea care, în urmă cu 6 ani, a desființat școlile profesionale – efect pe care mediul de afaceri și economia îl resimt azi sub presiunea cererii de forță de muncă adecvat calificate.

Dna. Andronescu se pregătește în aceste zile să facă parte din guvernul Tudose: i s-a rezervat portofoliul Educației.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 27.6.2017

3 comentarii

  1. ramon
    28.6.2017, 6:42 pm

    am avut 10 la bac la matematică, dar pot spune că nimic nu mi-a folosit începând cu primul an de stagiatură. Se fac sute, poate mii de formule pentru ca în practică să trebuiască să știi cum să reglezi/ repari un aparat sau să alergi să vinzi rulmenți sau curele. Singura matematică utilă este cea din clasele I-IV când înveți aria dreptunghiului, cercului, scăderi și înmulțiri, adunări și împărțiri, chiar au fost și probleme de gândire. Începând cu clasa a V-a înveți tot felul de invenții în matematică, dar nu vei calcula niciodată volumul sferei sau al piramidei.

    • programator
      29.6.2017, 4:00 pm

      normal ca nu iti trebuie mai mult de matematica de 1-IV cand lucrezi ca vanzator

      • Mihai
        15.9.2017, 10:37 am

        Nu stiu ce 10 ai vut la matematica daca nu stii ca cercul nu are arie. EPoate te refereai la suprafata circulara… Scopul matematicii nu este sa inveti ca papagalul formule.

Lăsați un comentariu


Europa

Întârzierea exploatării gazelor din Marea Neagră provoacă dezinteresul clienţilor gazoductului BRUA: câștigă Ungaria

Adrian N Ionescu

Compania FGSZ, operatorul sistemului național maghiar de transport de gaze naturale, a luat decizia finală de a nu investi în construcția secțiunii maghiare spre Austria… Mai mult

Stiri

Experți OMS: Rata de mortalitate în cazurile Covid-19 este de 0,6%

Razvan Diaconu

Procentul persoanelor care mor după contractarea coronavirusului ce provoacă boala COVID-19 este, potrivit unor studii ştiinţifice, de 0,6 la sută, o cifră “încă foarte mare”,… Mai mult

Europa

România primește peste 25.000 de flacoane de Remdesivir din achiziția făcută la nivel UE

Vladimir Ionescu

România va primi 25.157 flacoane Veklury (Remdesivir) pentru tratarea pacienților cu Covis -19 eligibili, în cadrul contractului finanțat și semnat de Comisia Europeană cu compania… Mai mult

Stiri

Peste 150.000 de elevi germani au început luni școala, alte milioane o încep săptămâna viitoare

Iulian Soare

Peste 152.000 de elevi au revenit luni la şcoală în nordul Germaniei, în landul Mecklenburg-Pomerania de vest, primul din cele 16 landuri unde se încheie… Mai mult

Stiri

Goana după aur: Numai de la BCR s-au cumpărat 422 kg de aur în prima jumătate a anului – de trei ori mai mult decât în 2019

Adrian N Ionescu

Numai de la Banca Comercială Română românii au cumpărat 422 de kilograme de aur financiar fizic, în valoare de 86 de milioane de lei, în… Mai mult

Stiri

Patronat: Un absolvent de şcoală profesională e angajat cu 4.000 de lei brut, un absolvent de facultate cu 2.230 de lei brut

Vladimir Ionescu

Un electrician proaspăt absolvent de şcoală profesională se angajează cu un salariu brut de minim 3.500 – 4.000 de lei pe lună, în timp ce… Mai mult

Stiri

Cazările în unităţile turistice din România au scăzut cu 75% în iunie

Adrian N Ionescu

Numărul sosirilor înregistrate în structurile de primire turistică în luna iunie 2020 (334.000) a fost cu 74,5% mai mic faţă de cel din luna iunie… Mai mult